Merhaba arkadaşlar
Bugüne kadar mavi postlardan olacağı veya developerların ilgileneceği kesinleşmiş değişikliklerden haberdarız. Yakın zamanda Blizzard 1.07’nin çok geniş bir patch olacağını ve hatta öncesinde PTR’a alınacağını duyurmuştu. Aşağdaki listede 1.07 patch notlarında olması muhtemel değişiklikleri bulabilirsiniz. Bütün kesinleşmiş değişiklikleri bir yerde toplamak gerekirdi sonuçta :)
(Kaynak:
http://diablo.somepage.com/info/patches-future / Çeviri: Microcuts#2169)
General• Öldükçe artan yeniden doğma süresi kısaltılarak standart bir süreye çekilecek. Örneğin 7 defa öldüğünüzde onlarca saniye beklemek yerine 100 defa da ölseniz 5 saniye bekleyeceksiniz yeniden doğmak için.
• Legendary düştüğünde haritada çıkan pingle ilgili yeniden düzenlemeye gidilecek, ping süresi uzatılacak ve legendary düştüğünde çıkan ses değişecek.
• A3 town’daki bannerların pozisyonu yeniden düzenlenecek.
Player Versus Player• Düel eklenecek ve başka hiçbir PVP sistemi gelmeyecek. Fakat daha sonraki patchler için farklı PVP sistemleri için çalışmalar yapılacak.
• Votekick ile hardcore da yapılan PK’lara karşı önlem alınacak.
Classes• Monk: Monk skillerine büyük değişiklikler gelecek: Dashing Strike ve Lashing Tail Kick rune’leri yeniden düzenlenecek. Net karar verildiyse One With Everything pasifi de büyük değişikliğe uğrayacak.
• Wizard: Skill sinerjisi arttırılacak
• Diğer tüm sınıflarda da alan etkili skillerde (stun, freeze, blind vb.) denge amaçlı değişiklikler olabilir
• Dashing Strike ve Furious Charge skillerinin kullanımından sonra bazen meydana gelen takılıp kalma olayı düzeltilecek.
• Barbarianda Overpower skilli kullanımından sonra cooldown bitince çıkan ses legendary düşme sesi ile aynı olduğu için yeni bir ses gelecek.
• Wizard’ın Magic Weapon - Blood Magic etkisi artık karaker detayları ekranında görünecek.
Auction House
• Uzun gold değerlerinde nokta ve boşluk kullanımı gelecek
• Search ekranında toplam block yüzdesi üzerinden arama yapılabilecek. Şuana kadar sadece +block üzerinden arama yapılabiliyordu.
Monsters• Reflect Damage eliteler için ciddi değişiklikler gelecek. Petler (hydra, sentry vb.) artık reflect damage’dan etkilenmeyecek. Ayrıca reflect damage’in süreli etkisi olma gibi bir ihtimali de var. Shielding gibi yaratıklar belli bir süre parlayıp sadece o sürede etki gösterebilir.
• Yüksek MP’lerde goblinlerin canları düşürülecekç
• Yaratık sayısı diğer act’lerde de arttırılacak. Yani en populer act olan A3’e alternatifler gelebilir.
Game Systems• Yüksek MP’lerde gelen fazladan EXP oranı arttırılacak.
• MP sistemi public oyunlara uyarlanacak.
• Kısa süren oyunlarda faydası pek olmayan Nephalem Valor için yeni düzenleme gelecek, bu sayede 5 – 10 dakika süren oyunlarda da bu özellikten faydalanabileceğiz. Ayrıca Nephalem Valor bonusu act’ler arası taşınabilecek.
• Hellfire Ring salvage edildiğinde artık Fiery Brimstone da verecek.
Bug Fixes• Yerden alındıktan sonra karaktere yapışan ve atılamayan Staff of Herding ve Infernal Machine planları atılabilir olacak.
• Covetous Shen ile ilgili dialog achievement bugları düzeltilecek.
Patch 1.0.7 Çıkış TarihiPatch 1.0.5, PTR’a 21 Eylülde geldi ve bu patchin devamı olan eklentiler de 27 Eylül, 4 Ekim ve 10 Ekim tarihlerinde geldi. Patch 16 Ekim’de asıl sunucularda yayınlandı yani PTR’a geldikten 3 buçuk hafta sonra.
Burdan yola çıkarak 1.0.7 için konuşursak önümüzdeki haftaiçinde patch detaylarını anlatan bir kaç blog okuyacağız gibi görünüyor ve en geç 18 Ocak’a kadar PTR’a gelecek. Buna 3 hafta eklersek patchin gelmesi Şubat ortasını bulacak diyebiliriz. Patchler bugüne kadar hep Salı günleri geldi ve buna istinaden muhtemel patch geliş tarihi 12 veya 19 Şubat olacak.
Eğer PTR düzgün ve sorunsuz geçerse 5 Şubat’ta da gelebilir veya kötü ve bol buglı bir PTR süreci yaşarsak patchin gelmesi martı bulabilir.
Sonraki patchlerle ilgili fikirlerBu listede geçen maddeler 1.0.7 veya daha sonraki patchlerde developerların düzenlemeyi düşündüğü fikirleri içeriyor
Game Changes• Bannerları daha ilgi çekici yapacak değişiklikler
• Karakterin giydiği itemlara kilit özelliği getirme. Yani artık yanlışlıkla tıklayarak giydiğimiz şeylerin önüne geçme fırsatı.
• Set itemları followerlarda kullanmaya teşvik edecek özellikler
• AH’ye yeni gelen “Search for Similar Items” özelliği ile ilgili değişiklikler
• Karakterde o anda bulunan 5’ten fazla buffı görebilme
• Chest ve benzeri objelerden düşen eşyaları tekrar Magic Find ile ilişkilendirme
• Dye’ların legendary itemlarda kullanılabilir olması
• Diablo 3’te online iken offline gözükebilme özelliği
• Life on Kill özelliği ve Archon skilli gibi public oyunlarda daha düşük potansiyele sahip özelliklerle ilgili yeninden düzenleme
• Thorns özelliği ile ilgili yeniden düzenleme
• Craft sistemi ile ilgili köklü değişiklikler
Battle.net Website• Oyun rehberine skillerin proc bilgilerinin tam ve net olarak eklenmesi
• Karakter profillerinde kazanılan achievementların görünmesi