Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










PTR 1.0.8 Yama Notları  (Okunma sayısı 47800 defa)

Şu anda testi yapılmakta olan ve testler tamamlandığında gerekli düzenlemeler yapılarak oyuna eklenecek olan yama 1.0.8'in test notları Türkçeye çevirme fırsatı bulduk ve şimdi sizlerle paylaşıyoruz. Bakalım oyuna yüksek ihtimalle eklenecek olan bu değişiklikler nelermiş?

Genel Değişiklikler
Müzayede Evi
Battle.net
Bosslar
Sınıflar
Yaratıklar
Görevler
Kullanıcı Arayüzü
Shrinelar
Başarılar (Achievements)
18 Nisan Düzenlemeleri Eklendi

Genel Değişiklikler

* Köydeki kasanızın hemen yanına tüm eşyalarınızı aynı anda identify edebileceğiniz bir kitaplık eklendi. Ayrıca Decard Cain ile konuşarak da tüm eşyalarınızı identify ettirebilirsiniz.
* Inferno zorluk seviyesinde köy dışında iken yetenek değiştirdiğinizde kullanabilmeniz için beklememiz gereken süre 60'den 30 saniyeye indirildi.
* Diablo III'ü pencerede oynamayı sevenler için video seçeneklerine fareyi pencerenin içerisinden çıkmaması için "lock the cursor to the window" seçeneği eklendi.
* Çok oyunculu oyunlarda partimizdeki fazladan her kişi için daha çok altın düşürme (gf), büyülü eşya bulma (mf) ve deneyim (xp) kazanma puanlarımız %10 artacak. Bu değerler %300 olan mf ve gf sınırını delebilecek ve burada anlatılan xp bonusu ve nephalem cesaret ödülü artık xp bonusunuza bir çarpan olarak eklenecek. Örnek vermek gerekirse normalde bir yaratık öldürdüğünüzde xp'sinden %100 oranında faydalanırsınız. MP seviyesini arttırdığınızda veya xp'nizi yüzdesel olarak arttıran bir eşya kullandığınızda bu oranlar kazanacağınız xp'de toplam olarak eklenir. Örneğin bu bahsetmiş olduğum puanlardan %200'lük bir bonus kazandıysanız öldürdüğünüz yaratıklardan %100 + %200 = %300 xp almış olursunuz. Fakat parti bonusu ve nephalem valor bonusu bu değerlere çarpan olarak etki edecek. Yani tam dolu bir partide 5 nephalem valor bonusu toplamışsanız 1+ (%30 + %75) = %205'lik bir çarpan başta hesaplamış olduğumuz değer ile çarpılacak ve %300 x %205 = %615'lik xp bonusu elde etmiş olacaksınız. Oyunun şu anki yamasında ise bu hesabın sonucu yalnızca %300 + %75 = %375 olmakta. Hesap karışık ancak isteyen olursa daha detaylı bilgi verebilirim.
* Çok oyunculu oyunlarda artık siz veya bir arkadaşınız bir elit yaratıkla veya treasure goblin ile karşılaştığında bu bilgi partideki herkese iletilecek ve haritada yeri işaretlenecek. Ayrıca köydeki sancağımızın üzerinde de bu bilgiyi gösteren bir işaret belirecek.
* Level 60 iken bitirilen görevler de artık xp verecek.

Müzayede Evi

* Müzayede evindeki (Auction House) eşyaların özelliklerine baktığımızda o an aktif olan karakterimizin üzerindekiler ile karşılaştırma yapabilmemiz için bir kaç satırlık bilgi eklenecek.

Battle.net

* Herkese açık (Public) oyunlarda bir oyun açtığımızda oyun bize açacağımız oyun hakkında bir etiket seçmemizi isteyecek. Bu etiket bizim oyunu ne amaçla açtığımızı belirtecek. Şu an için etiketler şöyle: Etiketsiz (No Tag), Görev yapma (Quest), Kavga yapma (Brawling), Über için Anahtar Toplama (Key Warden)
* Artık arkadaş listemizdeki arkadaşlara sağ tıklayarak onlar hakkında notlar ekleyebileceğiz.
* Tüm arkadaşlarımızın görebilmesi için ileti girebileceğiz.
* Arkadaşlarımızla konferans görüşme yapabilmemiz için sohbet bölümüne sohbet açma ve kişi ekleme seçenekleri eklendi. Burada 99 kişiye kadar aynı anda görüşme yapabileceğiz.
* Arkadaş listemize "Yakınımızdaki oyuncular" bölümü eklendi. Artık oyuna girdiğimiz yere yakın bir çevrede bir arkadaşımız da oynuyor ise bunu görebileceğiz. Başkalarının sizi nerede oynadığınızı görmesini istemiyorsanız istediğiniz zaman  Social Options bölümünden bu özelliği kapatabilirsiniz.
* Herkese açık oyunlarda oyunculardan biri artık "Parti Rehberi (Party Guide)" olacak. Bu kişi oyunu başlatan kişi olacak ama istediği zaman bir başkasına devredebilecek. Parti Rehberi oyundan çıktığı zaman ise level'i en yüksek olan kişi otomatik olarak yeni Parti Rehberi seçilecek. Parti Rehberinin haritadaki işareti diğerlerinden farklı olacak.
* Son karşılaştığımız oyuncular (Recent Players) listesindeki kişiler 1 ay sonra otomatik olarak silinecek.
* Engellenen kişiler artık Son karşılaşılan oyuncular listesinde çıkmayacak.

Bosslar

* Skeleton King'in dönme saldırısını yaparken animasyonunun bozulması problemi giderildi.

Sınıflar

* Barbarian'ın War Cry - Invigorate ; Demon Hunter'ın Companion - Boar Companion, Sentry - Aid Station ve Brooding; Monk'un Mantra of Healing; Witch Doctor'ın Blood Ritual; Wizard'ın Familiar - Vigoron, ve Galvanizing Ward ve Templar'ın Loyalty yeteneklerinin life per second (her saniye can duldurma) değerleri 2 katına çıkarıldı.

Wizard
* Archon yeteneğinin etkinlik süresi artık asist yaptığımızda da artacak.
* Teleport ile artık duvarların arkası gibi göremediğimiz ancak yürüyerek ulaşabileceğimiz yerlere ışınlanabileceğiz.
* Disintegrate'in vuruşu arttırıldı.
* Arcane Torrent'in vuruşu arttırıldı.
* Ray of Frost'un vuruşu yaklaşık %30 arttırıldı.

Barbarian
* Overpower yeteneğinin sesi legendary eşya düşme sesi ile karıştığı için değiştirildi.

*Inspiring Presence artık tüm parti elemanlarını etkileyecek.

Monk
* Guiding Light'ın vuruş bonusu %16'dan %20'ye çıkarıldı.

Demon Hunter
* Rapid Fire'ın kullandığı enerji azaltılıp vuruşu arttırıldı.

Witch Doctor
* Firebats yeteneği artık Demon Hunter'ın Rapid Fire yeteneği gibi başta çok enerji harcayıp sürekli kullanımda daha az enerji harcayacak. Böylelikle çok daha uzun süre (yaklaşık iki katı kadar bir süre) kullanılabilecek. Yakında vuruşunu da arttırmayı planlıyorlar.
* Firebats'ın vuruşu 2 katından biraz daha fazla arttırıldı.

Eşya Üretimi
* Artık aynı cins eşyadan sayısını vererek toplu halde üretebileceğiz (craft).
* Artık üretim malzemeleri kasamızda bile olsa istediğimiz eşyadan üretebileceğiz.

Yaratıklar
* Inferno MP1-10 arasında ACT I, II ve VI'ün yaratık yoğunlukları arttırıldı.
* Çok oyunculu oyunlarda yaratıkların canları artık partiye eklenen her bir kişi için %70 yerine %50 artacak.
* Act III'te çıkan akrep benzeri yaratıkların (Tormented Stinger ve Stygian Crawler) verdiği xp %75 azaltıldı.
* Nekarat the Key Warden artık planın yanı sıra bir de rastgele bir anahtar düşürecek.
* Tormented Stinger'ların vuruşları da %75 azaltıldı.
* Shadow Vermin'lerin (gölge biçimli yaratıklar) vuruşları ve eşya düşürme şansları %50 azaltıldı.
* Key Warden'lar artık sadece Inferno zorluk seviyesinde çıkacaklar.
* Avenger ve Vampiric özelliği taşıyan yaratıklarda oluşan hesap hataları giderildi.
* Blazing Guardian'ın yerde açtığı ateş havuzunun vuruşu en yüksek vuruşu %50 azaltıldı ancak en düşük vuruşu arttırıldı.
* Şampiyonların (Mavi elitler) canları %4.5 azaltıldı.
* Rare elitlerin (Sarılar) canları %3 azaltıldı.
* Rare minnionlarının canların %9 azaltıldı.
* Spiderling'lerin canı %68 azaltıldı.
* Brood Hatchling'lerin zehir (poison) hasarı %40 azaltıldı.
* Brood Hatchling, Cavern Spider, Spiderling, Stygian Crawler veTormented Stinger'ların verdiği deneyim puanı (experience) %75 azaltıldı.
* Bile Crawler, Doom Wraith, Shade Stalker, Shadow Vermin, Skeletal Crawler ve Spine Lasher'ın verdiği deneyim puanı (experience) ve eşya düşürme şansları %50 azaltıldı.
* Brood Hatchling, Cavern Spider ve Spiderling'lerin eşya düşürme şansları %25 azaltıldı.

Görevler
* Artık level sınıfına ulaşmış olasak da görevlerden deneyim (xp) puanı alabileceğiz.

Kullanıcı Arayüzü
* Aynı anda görebileceğimiz karakterimizi olumlu veya olumsuz etkileyen puanların (buff) sayısı 8'e yükseltildi. Karakterimizi olumsuz etkileyen puanlardan aynı anda 3 tanesini görebileceğiz ancak olumlu puanların sayısı 8'e kadar çıkabilecek.

Shrinelar
* Artık MF/GF ve XP shrineların verdiği bonuslar, puanlarınızı toplam olarak değil, çarpım olarak etkileyecek. Ayrıca %300 olan üst sınırı da geçebilecekler.

Başarılar (Achievements)
* Massive Blow, Hero's New Clothes, Self Sufficient ve Death Trap hataları giderildi.
* Fallen Angel'ı tamamlamak için artık yalnızca Izual'ı 120 saniye içerisinde öldürmek gerekiyor.
* Bashanishu'yu tamamlamak için Basic Attack kullanma zorunluluğu kaldırıldı.
* Uncaged ve Good Eye'ı tamamlamak için artık savaştan canlı çıkma zorunluluğu var.

PTR Yama 1.0.8.16033 Değişiklikleri ; Kaynaklar:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/7988046
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8569389295#1
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8569330201?page=2#23
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8691259453#13
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/8569860902#9





By : Nekroses 14.04.2013 | 23:08
Son Düzenleme: 14.09.2013 | 21:01 Gönderen: Nekroses
Etiketler:
Juegos 15.04.2013 | 00:13


Gittikçe güzelleşiyor bu oyun :)  Çeviri ve paylaşım için emeğinize sağlık.


rocker_tr 15.04.2013 | 00:34


* Diablo III'ü pencerede oynamayı sevenler için video seçeneklerine fareyi pencerenin içerisinden çıkmaması için "lock the cursor to the window" seçeneği eklendi.

Bu özellik acaba sc2 de var mı bakayım hemen. ^^ Yoksa ona da getirirlerse süper olur. ^^


Jumong 15.04.2013 | 02:52


yaratık yoğunlukları artmış obaa. :D işte ben buna haber derim. ayrıca bir wizard oyuncusu olarakda sevindirici haberler geldi. öpüyorum blizkoşu yanaklarından.


miles 15.04.2013 | 10:12


Güzel olmuş çeviri için teşekkürler.


sercan19 15.04.2013 | 12:40


Açıklamalar güzel teşekkürler zaman ayırıp çeviri yaptığınız için.

Oyunda güzelleşiyor git gide :)


MR.GRIMM 15.04.2013 | 12:44


ben zaten diabloyu eski haliylede seviyorum fakat bu yenilikler oyunu daha güzel hale getirecek.


songokusn 15.04.2013 | 17:55


çeviri için çok teşekkürler
oyun bi kademe daha yukarı taşınır gibi duruyor son değişikliklerden sonra
bence asıl problem drop olayı , tamamen şans faktörü olması oyunun bu kadar erken tuketilmesinde neden (ahyi saymassak )
high end itemlerin droplarına bir düzenleme gerekli kanımca
misal critli bir memponun sıradan bi mobdan düsmesi cok kötü bence.
sadece belli mplerde ve belli bosslardan dusmeli
bu sekilde bi denge saglanırsa oyun daha da basarılı olur.
uniq item dusuyor keske dusmeseydi diyorum vendora satmak yerine cok defa yere atıyorum bi daha dusmesin diye
paragon 82 yim  bugune kadar droplardan pek sansım olmadı
oyunu bırakırsam bu dropların dengesizliginden bırakırım.



miretta 15.04.2013 | 18:16


eline sağlık (hiç bişi anlamadım :D)


IronBorn 15.04.2013 | 22:22


ben 60 +100 olmadan pvp sisteminide geliştirsinler başka bişi istemiyom :D


Nekroses 15.04.2013 | 22:27


Aslında çeviri için oldukça geç kaldım ama teşekkürleriniz beni onurlandırdı. Yorumlarınız için asıl ben teşekkür ederim. Siz burada oldukça ben de elimden gelen gayreti göstermeye devam edeceğim. Bizi izlemeye devam edin. =)

@songokusn: Düşen eşyaların kalitesi de arttırılacak ama bu yamaya yetişmesi çok zor görünüyor maalesef.


Diabolus 16.04.2013 | 16:54


emeğine sağlık dostum çeviri için...

her yamada bir sonrakinde şuda olsa iyi olur diyeceğimiz şeyleri bir bir eklemeye başladı aslında blizz ama hala yetersiz bence bu eklemeler. drop olayını ciddi düzeltmeleri gerekiyor. çöp leg toplamaktan herkez sıkıldı sanırım. paragonu da 100 yaptıktan sonra artık geriye bir tek item farmlamak kalıyor çünkü. full mf ile gene bir şeyler düşüremeyince insanlarında hevesi kaçmıyor değil. arkadaş listemdeki insanların bir bir artık girmediğini görmek çok ürkütücü. bundan 4-5 ay öncesine kadar 17-18 kiçi minimum online insan varken şimdi 5-6 kişi zor görüyorum, bunalrın bir kısmıda zaten sc oynuyor. inatla ben ve bir kaç arkadaşım devam ediyoruz oyuna ve artık daha ciddi eklemeler bekliyoruz. örneğin diablo 2 de gelen 1.09 patch ile oyuna yepyeni yüzlerce set ve unique item gelmişti. bu patch kafadan beni 1 sene daha oyuna bağlamıştı. işte patchlerin artık o boyutlarda gelmesini bekliyoruz. item craftlama güncellemesi bile insanları oyuna çekemedi. deli gibi kastığımız bir çok arkadaş bir kere merak edip oyuna girip bir tane item bile craftlamadı. bunları görmek gerçekten üzücü. çünkü online oyunda ne kadar çok insan o kadar çok muhabbet.

sözün özü.. bu patchinde oyuncuları geri çekme konusunda çok faydalı olacağını düşünmüyorum. aylardır aynı haritalarda dönmekten gerçekten de sıkıldı bu insanlar ve artık 1 senesini doldurmak üzere olan bu oyunda yeni yerleri oynamayı hak ediyorlar.. bu exp pack olur yada yeni bir kaç harita olur mutlaka farklı bölgeler ve drop iyileştirmeleri şart....


songokusn 16.04.2013 | 19:39


bende de Diabolus arkadasımızın durumu mevcut , bırakanlar çogunluk.
jay wilson maalesef oyunun içine etti ve gitti.
ondan sonra adamalar oyunu yeni yeni toparlanmaya başladı.
ilk hali en azından boyle cıkmalıydı oyun. bunu ozel davetiye verip belli sayıda oyuncularla denenmesine baglıyorum ve kesinlikle aceleye getirdiler.
acaba merak ediyorum blizz hic mi path of exile oyununa bakmadı ?haberimi yok ?asıl diablonun yapımcısı olan blizzard north ekibi blizzden ayrıldıktan sonra boyle bi dusus bekliyodum acıkcası ama kan kaybedeb oyuna bu kadar gec mudahale edeceklerini tahmin etmiyodum.artık cogu arkadasım oyundan sogudu.
Diabolus dediklerine aynen katılıyorum.
Birde ekleme yapmak istedim d2 yi expansionda  yeni ufuk açan birde runewords olmuştur.oyuncuya özgürlük saglıyor.bu runewordlerde farklı classların skilleri barınmalı.
 


IronBorn 16.04.2013 | 20:36


bence diablo da büyük değişiklikler yapılmalı. İlk olarak bi oyuna max. 4 kişi girebiliyor bunu rakamı biraz artırırsalar daha eylenceli olabilir. Bossların skilleri mod değiştikce değişebilir. Paragon 100 olduktan sonra geriye sadece item kasmak kalıyor hadi en iyi itemler sende olsa nolucak?? Bu vakitten sonra yeni bişeler yapmak ister insan mesala 100 olduktan sonra bi mod daha açılsın infernodan sonra bosslar felan değişmiş olsun falan filan :) ama bakalım zaman bize ne gösterecek

iyi forumlar teşekkürler.



Sayfa: 1 2 3 ... 5   Yukarı git

Yorum Yapın

Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.