Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










Diablo IV Özelliklerine Genel Bakış  (Okunma sayısı 224 defa)

Hepinizin Diablo IV hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi edinmek için istekli olduğunuzu biliyoruz ve her şeyi sizinle paylaşmaktan büyük heyecan duyuyoruz! Başlangıç olarak, BlizzCon 2019'da paylaştığımız özellik ve ayrıntılara kapsamlı bir göz atıyor ve Diablo franchise'ında bir sonraki ana hat girişi hakkında şüphesiz en sık sorulan sorulardan bazılarını yanıtlıyoruz.


Diablo IV'ün Sınıfları

Lansmanında, Diablo IV, her biri kendi fantezilerini barındıran kendine özgü mekaniği getiren beş benzersiz karakter sınıfına sahip olacak. Bugün, hayata geçirdiğimiz ilk üç hakkında konuşalım: Barbar, Büyücü ve Druid.

Barbar

Acımasız, fiziksel bir savaşçı olan Barbar, savaş alanında sürekli olarak dolaşır, ağır hasar verir ve bir dizi güçlü silahı kolaylıkla kullanır. Arsenal sistemi ile, Barbarlar, duruma, yeteneğe ve oyuncunuzun ihtiyacına bağlı olarak, ağır iki elle kullanılan gürzlerden; bir çift keskin, çevik el baltasına kadar farklı silah türleri arasında geçiş yapabilir.


Barbarlar toplam dört silah taşıyabilecek ve aralarında istedikleri zaman dinamik olarak değiştirebilecekler. Ayrıca, ileri seviyedeki oyunculara daha fazla kişiselleştirme için farklı becerilere özel silahlar atayabilmeye izin verecek.

Büyücü

Güçlü elementsel güçlere sahip olan Büyücü, en sevdiğin büyü lezzetleriyle dolup taşmaktadır. Kırılgan fakat yıkıcı olan bu yüksek riskli, yüksek ödüllü kahraman Ateş, Soğuk ve Yıldırım arasında dokunmuştur. Büyü ustalığı, Diablo güç fantezisinin ikonik ve silinmez bir parçası ve sadece bu sağlam temel üzerine inşa etmeye devam ettik.


Yeni bir Chilling mekaniği ile düşmanları kontrol edebilecek ve hükmedebileceksiniz. Ne kadar çok Soğuk hasarı verirseniz, o kadar fazla düşman yavaşlar, donar ve sonunda saldırılarınız paramparça eder.

Druid

Şekli değiştirmenin ustası muzaffer olarak Sanctuary'ye geri döndü! Sorunsuz bir şekilde formları insandan Werebear'a Werewolf'a çevirmek, toprağa ve fırtına büyüsüne hakim olmak hepsinden iyi.


Farklı beceriler Werebear, Werewolf gibi farklı formları kullanır ve Cataclysm gibi tamamen yeni beceriler, doğanın dizginlenmemiş öfkesi ile düşman ordularını yok eder. Fırtına büyüsü savaş alanında devam eder, böylece form değiştirmeden önce düşmanları yok etmek için yıldırım, rüzgâr ve yağmurun sağanaklarını serbest bırakabilirsiniz.

Beceri Puanları ve Yetenek Ağaçları

Diablo IV, kalıcı karakter gelişimi ve kişisel özelleştirmeye sahip olacak. Bunu başarmak için hem Beceri Puanlarını hem de Yetenek Ağaçlarını yeniden tanıtıyoruz.

Beceri Puanları, dünyadaki nadir kitapları avlayarak ve aynı zamanda seviye atlayarak kazanılacak. Yetenek Puanlarını hemen harcamayı seçebilir ya da daha yüksek seviyelerde kilidi açılacak becerilere daha fazla yatırım yapmak, puanları birden fazla beceri arasında yaymak veya daha güçlü hale getirmek veya favorilerinize odaklanmak için tasarruf yapabilirsiniz.


Her sınıf ayrıca, daha fazla karakter özelleştirmesi için özel bir Yetenek Ağacına sahiptir, ancak seçimleriniz bir bedel karşılığında gelebilir. Örneğin, Büyücü, süreçte daha güçlü Soğuk güçler üretirken hareketliliği veya Yıldırım hasarını vurgulayan becerilere odaklanabilir. Druid, Werebear yeteneklerine yatırım yaparak savaşçı bir yakın dövüşçü olmayı seçebilir, ancak bu onun Werewolf veya Caster becerilerini kullanmasını engellemez; daha az optimize edilmiş olurlar. Uzmanlık yapmak istediğiniz yer size kalmış ve Yetenek yatırımlarınız bu kararları yansıtacak.

Yetenekler seyahat ettiğiniz ağacın altın dallarında daha güçlü olur, bu nedenle büyüdükçe akıllıca seçim yaptığınızdan emin olun!

Açık Dünya ve Çok Oyunculu Oyun

Önceki Diablo oyunlarının aksine, Diablo IV tamamen açık bir dünya. Bu, herhangi bir sırada, herhangi bir zamanda beş ayrı bölgeden herhangi birini keşfedebileceğiniz ve aralarında sorunsuz bir şekilde seyahat edebileceğiniz anlamına gelir. Sanctuary keşif ve yağmalamak için canlı, nefes alan bir yer olacak. Bölgelere bağlı canavar ekolojileri, halka açık etkinliklerle paylaşılan bir oyuncu dünyası ve sosyal merkez olarak iş gören kasabalardaki ilgi noktaları gibi tanıtımlarla, Diablo IV biraz daha az yalnız hissedecek (daha az kasvetli olmasa da).

Tanıtmakta olduğumuz farklı bölgeler, yükleme kesintileri olmadan bölgeden bölgeye düzenli bir geçiş yapmak için bitişik olarak bağlanmıştır.

Scosglen

Druidlere ev sahipliği yapan bu yemyeşil ve yağmurlu topraklar yoğun bir şekilde ormanlıktır ve kıyıları çevreler. Kurt adamlar, kalın yeşilliklerle gizlenen ve yeni canavar ailesi olan Boğulmuşlar, perili sahil şeridinde kalarak, şüphesiz mağdurları suda boğmak için bekliyorlar.


Çatlaklı Tepeler (Fractured Peaks)

Karlı ve tenha, dindar rahiplerden oluşan bir tarikat bu yüksek dağlık alanın izolasyonunda sığınak buluyor. Aşağıdaki karanlık mağara komplekslerinde yaşayan dehşetlerden habersizken aydınlanma arayışı içindeler.



Kuru Bozkırlar (Dry Steppes)

Kuru Bozkırların affetmeyen, sert ortamı, sadece en sert veya çaresiz ruhlara ev sahipliği yapar. Önceden uyaralım; bu toprakların sakinleri hayatta kalmak için her şeyi yaparlar, küçük haydutlardan vahşi yamyamlığa kadar her şeye başvururlar.


Hawezar

Cadılar ve zealotlar, bu yılan istilalı bataklık yuvasına ev diyerek antik eserler için bulanık derinliklere gider. Farkında olmayanlar hızla kendilerini zorlu durumlara sokarlar.



Kejhistan

Alcarnus ve Caldeum'a yaptığımız önceki ziyaretlerden de gördüğümüz gibi, Kejhistan'ın çöl gölgeleri, yükselen bir grup kültüre mükemmel bir koruma sağlıyor. Kadim Baş Kötülüklerin (Prime Evils) geri dönüşüne yardım etmek için güç arayarak sessizce terk edilmiş kalıntıları kapattılar.

Ekip Olarak mı Yoksa Yalnız mı?

İster parti yapmak isteyin ister yalnız bir maceracı olun, Diablo IV'ün oynamanın sizin için bir yolu olacak.

Hikaye moduna gelince, tüm hikayeyi kendi temponuzda veya arkadaşlarınızla birlikte oynayabilir, ilerlemenizi parti lideriyle senkronize edilebilir, böylece ne yapıldığı ya da yapılacaklar listesinde ne olduğu hakkında aklınızda hiçbir soru kalmaz.

Dünyanın çoğu sosyal olarak açık olsa da, her bir bölgenin kesin, küçük kısımları hikaye moduna özeldir. Hikaye hedefleri tamamlandıktan sonra, bu alanlar dinamik olarak diğer oyunculara da açık olacak. Bu, başka bir maceracı partinin sizin yanınızdan geçtiğini veya organik bir olaya ya da diğer oyuncuların zaten dövüştüğü World Boss'a rastlayabileceğiniz anlamına gelir. Bu etkinliklerin tadını çıkarmak için parti yapmanıza gerek yoktur; mücadeleye katılabilir ya da kendi yolculuğuna devam edebilirsin. Bu karar sana ait.

Rutubetli Zindanları Keşfetmek

Zindanlar ayrı, bireysel deneyimler olacaktır. Terkedilmiş bir harabeyi araştırırken yanınızda dolaşan maceracıları görmezken, daha büyük ödüller için daha zorlu zorluklarla mücadele etmek için dört oyunculu bir partiye katılabilirsiniz.

Diablo'nun artık simgesi olmuş Zindanlar hem düzenleri hem de içinde meydana gelebilecek olaylar dahil olmak üzere rastgele deneyimlerdir. İç veya dış manzaralar olabilir, farklı döşenmiş arazi parçaları arasında karışıp eşleşebilir ve tamamen kusursuz bir keşif sunabilirler; bir seviyeden (level) veya sahneden (ACT) diğerine geçmek artık doğal, ekran yüklemesiz (loading) bir işlem.

Ayrıca maceranıza rehberlik etmenize ve daha fazla ödül ve daha fazla tehlike sunmanıza yardımcı olan Dungeon Amaçlarını da sunuyoruz. Zindan Hedeflerini tamamladığınızda, sahip olduğunuz hedefler güncellenmeye devam eder ve Zindanın kendisi, daha sert düşmanları göndererek ve yolunuza meydan okuyarak yanıt verebilir. Her Hedef, kendi zindanlarına kendi kimliklerini ve karakterlerini vermek için özel olarak tasarlandı ve yüzlerce zindanın yüzlerce hedefi var, amacımız her bir keşfin eşsiz olmasını sağlamak!

Ayrıca, son oyun (late game) zindanlarını üç ayağı etrafında inşa ederek geliştiriyoruz: çeşitlilik, stratejik derinlik ve oyuncu ajansı. Bugün paylaştığımız yeni bir sistem Anahtarlı Zindanlar dediğimiz şey. Sanctuary dünyasında bir anahtar bularak, mevcut bir Zindanı, artan zorluk, daha fazla ödül ve zindan ekleri ile özel bir oyun sonu versiyonuna yükseltebilirsin. Doğal rastgeleleştirme arasında, yüzleşeceğiniz gücü ve ekleri bilmek ve önceden becerilerinizi ve ekipmanlarınızı seçmekle, benzersiz, sürekli gelişen bir oyunsonu için bu üç ayağı da güçlendiriyoruz.

Sanctuary'nin Canavarları

Bir şeyleri nerede öldüreceğini ve onları nasıl öldüreceğini biliyorsun. Ama tam olarak seni tehdit eden nedir? Diablo IV'te karşılaşabileceğin düşmanlardan bazılarına bakalım.

Canavar Aileleri

Sanctuary dünyasına yeni ve gerçekçi bir nefes aldırmak için, canavarları nasıl yaratıp tasarladığımız konusunda tamamen yeni bir yaklaşım izliyoruz. Artık her canavar, genellikle bir temaya ve yere dayanan bir avuç farklı düşmanı içeren Canavar Ailesi'nin bir parçası. Yeni ailelerimizden biri olan Boğulmuşlara göz atın.

Boğulmuşlar, Scosglen kıyılarında bulunabilen sudan varlıklardır. Onları dünyada başka hiçbir yerde bulamazsınız ve özellikle onları avlamak için arıyorsanız, onları bulmak için seyahat etmeniz gerekir. Ailenin her bir üyesi, o ailenin diğer üyeleriyle bir araya gelerek, birlikte kavga ettiklerinde güçlenebilecek bir uzmanlık veya özel yeteneğine sahiptir.

Canavar Eklerini Yeniden Biçimlendirme

Ekler bu sefer biraz farklı çalışacak. Molten gibi beklenen etkileri görmeye devam ederken, Multishot ekinin hangi düşmanı etkilediğine bağlı olarak stratejik oyunu nasıl değiştirdiğine şaşırabilirsiniz.

Örneğin, Fallen ailesini ele alalım. Multishot eki olan uzaktan saldıran bir Fallen, muhtemelen umduğunuz gibi, size üç mermi atabilir. Bu Multishot ekini Fallen Şaman'a koyun, ve sadece bir tane yerine üç arkadaşını canlandırmaya başladığını gördüğünüzde öncelikleriniz değişir. Ekler, bakış açınızı değiştirmeli ve düşmanlarınıza karşı stratejileri değiştirmeli, ayrıca etkiledikleri canavarlara bağlı olarak farklı oyunlar sunmalıdır.

Ashava ve Dünya Liderleri (World Bosses)

Ellerinizi BlizzCon demomuza dokundurduysanız veya oyun fragmanımızı yakından izlediyseniz, büyük bir yeni eklenti fark etmiş olabilirsiniz: Ashava. Yeni Dünya Liderlerimizden birincisi olan Ashava, yalnızca bir kahramandan daha fazlasını öldürecek olan Sanctuary'nin altında gizlenen antik bir iblis.


Ashava'ya meydan okumak için yalnızca gruplanmanız (veya en azından birkaç diğer oyuncuya katılmanız) yetmiyor, aynı zamanda yeteneklerine çok dikkat etmek ve becerilerinizi dikkatlice kullanmak isteyeceksiniz. Temel Kaçma (Evade) yeteneği ile ölümcül vuruşlarından kaçının ve yeni Stagger mekaniğini lehinize çevirin. Liderlerin kalabalık kontrol etkilerine karşı bağışıklık kazanması yerine, bazı yeteneklerini yitirebilir veya belirli bir eşik değeri karşılandığında güçleri azaltılabilir. Ashava ile savaşırken, onun Stagger'ı tamamlandığında kol bıçaklarını paramparça edecek ve kasırga saldırılarının menzilini büyük ölçüde azaltacak ve onu sizin ve arkadaşlarınız için daha az ölümcül yapacaktır.

Eşya Sistemi

Bulunacak tonlarca yeni yağma olmadan bir oyun Diablo olamaz ve eşya sistemi konusundaki geniş kapsamlı bir yaklaşımı paylaşmak istiyoruz. Öncelikle, çoğu eşya kategorisinin tanıdık sırasına bakalım:

Normal -> Magic -> Rare -> Legendary/Set -> Ancient -> Mythic

Diablo IV'te, Legendary'lerin Set öğelerinden daha fazla olmasa da güçlü olmasını istiyoruz. Seçtiğiniz tarzın oynanması için belirli bir sınıfa bağlı kalmanızı istemiyoruz. Antik (Ancient) öğeler, Sezon için kullanacağımız bir sistemdir, ancak daha sonraki bir tarihte buna değineceğiz. Efsanevi (Mythic) eşyalara gelince, bunlar o kadar güçlü olacak ki, bir seferde yalnızca bir tanesini kullanabileceksin, o yüzden akıllıca seç!

İstatistiklerle mücadeleye gelince, matematik problemini basitleştirdik. Oyuncular, aritmetik çözmekten çok, nasıl oynadıklarını değiştiren istatistikleri düşünerek daha fazla zaman harcamalıdırlar. Saldırı ve Savunma senin ekmek ve tereyağı olacak; vuruşunuzu artırmak için bir sayı ve aldığınız hasarı azaltmak için bir sayı.

Saldırı Hızı veya Yakından Alınan Zararın Azaltılması (Melee Damage Reduced) gibi daha karmaşık istatistikler hala mevcut olacak; ancak bunlar, sayısal bir yöntemle daha fazla mücadele etme yaklaşımınızı değiştirebilecek istatistiklerdir. Hasar veriminizi ya da azaltmanızı hala arttırabilseler de, sizi savaş alanı hakkında düşünmenize ya da farklı durumlarda hangi becerilerin en iyi şekilde çalıştığını gösterecek şekilde yaparlar.

Bazı eşyalar aynı zamanda bireysel yetenekleri de geliştirecek ve bu kişilerde harcanan bonus puan olarak etkili olacak. Sonuna kadar Pulverize yeteneği ile gitmek istiyorsanız, bunu Beceriler, Yetenekler ve eşyalar ile yapabilirsiniz!

Legendary Güçleri

Legendary yetenekleri oyunu temelden değiştirmeli ve bu tam olarak Diablo IV'te uyguladığımız yaklaşım. Bunu göstermenin en iyi yolu, Büyücü yeteneği olan Teleport için üzerinde çalıştığımız birkaç gücü gözden geçirmektir.

Bir Legendary, Teleport'tan kısa bir süre sonra savunmanızı artırabilir, bu da onu büyük bir savunma kaçış aracı haline getirir. Bir başkası, Teleport'tan sonra kısa bir süre boyunca hasarınızı artırabilir ve bu da kavganın içine dalabilmenizi sağlar. Yine bir diğeri, Teleport bekleme süresini tamamen kaldırıyor, ancak şimdi sizi rastgele bir yöne gönderiyor, böylece yüksek, ancak öngörülemeyen bir hareketliliğiniz oluyor. Son olarak, varışınız sırasında düşmanlara alan hasarı ekleyen bir Legendary gücüne sahibiz.

Tüm bu Legendary'leri birleştirmek oldukça vahşi ve tatmin edici sonuçlara yol açabilir ve hangilerini birlikte kullanacağınıza karar vermek size ve belki biraz da şansa bağlıdır.

Runik Yazılar

Rune'lar geri döndü ve her zamankinden daha iyi! Diablo IV'teki Rune'lar, bir başka eşya kişiselleştirme katmanına çevrildi. İki tipte gelirler: Koşullar ve Etkiler. Kendi Efsanevi gücünüzü yaratmak, tek bir Koşul ve bir Efekt yerleştirmek kadar kolaydır. Her iki çeşit Rune da olacak ve ne çeşit kombinasyonlar elde edeceğinizi görmek için sabırsızlanıyoruz.

Sıkça Sorulan Sorular

Yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Sıkın dişinizi. Bitmek üzere. =)

Çeviriyi beklemek istemeyenler için Kaynak: https://eu.diablo3.com/en/blog/23189677





By : Nekroses 03.11.2019 | 23:34
Son Düzenleme: 06.11.2019 | 22:02 Gönderen: Nekroses
Etiketler: