Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










BlizzCon 1. Günde Diablo IV Hakkında Öğrendiklerimiz  (Okunma sayısı 15350 defa)

Diablo IV, türe şekil veren ve ARPG oyuncularının yıllardır severek oynadığı serinin en yeni oyunu. Şeytani yeni özellikler, zorlu görevler ve mutlak bir karanlığa dönüş çalışmalarımızın temelini oluşturuyor. Pusuda bekleyen dehşete göz atın.

Umutsuz Bir Gelecek

Diablo IV, Diablo III'teki olaylardan uzun yıllar sonra; hem High Heavens hem de Burning Hells'in eylemlerinin milyonlarca insanın canına mal olmasının ardından gerçekleşiyor. Oluşan güç boşluğuyla birlikte efsanevi bir isim yeniden ortaya çıkıyor: Lilith, Mephisto'nun kızı, ilk insanların yaratıcısı. Sanctuary'ye olan tutkusu hem erkeklerin hem de kadınların kalbine derinlemesine işler, köylerinde en kötüyü yetiştirir ve dünyayı karanlık, umutsuz bir yer haline getirir.


Keşfetmeye Açık Bir Sanctuary

Diablo IV ile, Sanctuary'i daha önce hiç görmediğimiz şekilde keşfetmek için hikaye modu açık hale getiriliyor. Tamamen açık bir dünya ile, oyuncular kesintisiz bir şekilde bağlı olan, beş bölge arasında istenilen herhangi bir sırayla belirgin şekilde tehlikeli maceralar yaşayabilecekler.


Atına atla ve başkalarıyla halka açık etkinlikleri tamamlayarak bölgeden bölgeye dolaş veya parti veya ticaret yapmak için kalabalık şehirlerin sosyal merkezlerini araştır. Hazine ve zafer için bir dünya liderine (boss) ya da diğer oyunculara meydan okuyun! Dünya, ölümcül sakinleriyle birlikte seni bekliyor.

Diablo IV Sınıfları

Oyuncular lansman sırasında beş farklı, benzersiz sınıf arasında seçim yapabilecekler. Üçü BlizzCon'da açıklanan birkaç hayran favorisiyle başlayalım:


Barbar:
Düşmanları ezin ve umursamaz bir şekilde yolunuza devam ederek mücadeleyi sürdürün.


Büyücü:
Ölçülemez gizli gücü ile düşmanlarınızı dondurun, kavurun veya şok edin.


Druid:
Doğanın öfkesine hükmederken yırtıcı formlar arasında geçiş yapın.

Tüm bu sistemlere ek bilgi, daha derin bir bakış ve daha fazlası yarın geliyor, bu yüzden bizi izlemeye devam edin ve ayrıntılar için forumumuza sık sık göz attığınızdan emin olun!


Kaynak: https://news.blizzard.com/en-gb/diablo3/23189675/diablo-iv-unveiled





By : Nekroses 02.11.2019 | 04:14
Etiketler:
kaaputenen 02.11.2019 | 08:17


barbarı amazon zannettim :)
bilgiler için teşekkür ederiz kardeşim


quatermain 03.11.2019 | 00:29


bugünkü söyleşi bitti mi ?


Nekroses 03.11.2019 | 16:24


Bitti. Toparlayıp yazacağım ama sohbet ortamında anlık yaptığım çevirileri buraya yapıştırayım. Sonra temize çekip ayrı bir konu olarak yayımlayacağım.

Büyücü Ateş, bus ve elektrik büyüleri kullanıyor.
Buz büyülerini üst üste kullandıkça yaratık giderek yavaşlıyor ve donuyor.
Barbar 2 tane çift ek ve 2 tane tek el silah taşıyabiliyor:
Druid kurt ve ayı formlarına girebiliyor toprak ve fırtına büyüleri kullanıyor.
Diablo II'de olduğu gibi dönüşüm arasında bekleme sürsi yok. Anında dönüşüyor.
Yeteneklere puan vererek güçlendirebiliyoruz
Yetenekler Diablo III gibi açılıyor.
Pasik yetenekler var (Talents) bu pasifler ağaç sistemi şeklinde. 5 puana kadar verilebiliyor.
Yetenek puanı kazandıran nesneler varmış oyunda.
Oyunda bir yere eğer ilk kez giriyorsanız single player ya da party only oluyormuş
ama orayı tamamladıktan sonra o bölge global oluyormuş. Başkaları ile karşılaşabiliyormuşsunuz.
Bazı özel olaylarda ve şehir merkezlerinde pek çok insan görebilecekmişiz.
Normal bitirilmiş bölgelerde karşınıza oyuncu çıkma şansı var ama daha düşük.
Konsolda 1 oyun ile iki kişi oynayabilecekmiş.
Bilgisayarda oynayan kişiler ile parti yapabileceğiz.
Oyunda klan sistemi olacak sanırım.
Craft eşyaları var oyunda.
Oyunu baştan sona solo oynayabileceğiz.
Dungeonlar random ve zor olacak.
Hazine veya ölüm çıkabilecek karşımıza.
Bölümler veya dungeon katları arasında loading ekranları olmayacak.
Dungeon'ların kendilerine özel bitirme koşulları (görev) olacakmış.
Dungeon key olacak oyunda.
Bunlar end game tarzı çalışacak.
Key'lerin zorluk seviyeleri olacak.
"Çift boss" veya "tüm yaratıklar görünmez" gibi özellikler taşıyabilecek.
Healing potion oyunda var ve kullandıkça sayısı azalıyor ama cooldown'ı var. peş peşe kullanılamıyor.
Skeleton ballista diye bir yaratık var. 3 ekran uzaktan atış yapabiliyor. o.O
Multishot diye elite özelliği var oyunda.
minion dirilten yaratıklarda 3 yaratık aynı anda diriltmesini sağlıyor.
Yaratık büyüleri görme yeteneğinizi düşürebiliyor.
Örneğin bonestorm'un içinde kaldığınızda tek gördüğünüz şey etrafınızda dönene kemikler oluyor.
Boss'larda can dışında doldurulabilir bir bar daha var.
Bu barı doldurduğunuzda boss'un bazı özellikleri değişiyor.
Örneğin kolları bıçak olan bir boss var. Bu barı her doldurduğunuzda kolundaki kemik bıçaklardan biri kırılıyor.
Eşyalar Normal > Magic > Rare > Legendary / Set > Ancient Legendary / Set > Mythic şeklinde olacak.
Oyunda yetenekleri güşlendiren eşyalar olacak ancak Diablo III'teki gibi tüm build'i kıyafetler belirlemeyecek.
Rune sistemi geri geliyor.
Oyunda "Tetikleyici" (Condition) ve "Etki" (effect) runları var. tetikleriyi ve etki runları bir araya geldiğinde rune word oluşuyor.
Şu koşulu tamamladığımda bunu yap tarzı run yazıları yazılabiliyor.
Tarih vermek için erken olduğunu söylediler.
Eşyalarımızı yaratıklardan kazanmamızı istiyorlar ama kısıtlı miktarda alışveriş sistemi olacakmış.
Bazı eşyalar 1 kere satılabilir olacakmış.
Ben kullanmıyorum birine sattım, o başkasına veremeyecek.
Soru cevap bölümünü izliyorum. Kendi sorularını kendileri hazırlamış ekip. :D
Eşyaların dengesini kurarken PvP düşünülerek yapılacakmış.
Oyun zorlaştıkça iyi eşyaların düşme olasılığı artacakmış.
Diablo III'te Greater Rift'te bir zaman sınırlaması var ve bu bazı şeyleri es geçmemize neden oluyor. Diablo IV'te dungeonların kendine özel bitirme koşulları olacakmış. Zaman her zaman bir sınırlama olmayacak.
Sezon sistemi yine olacak.
Sezona özel legendary eşyalar olacakmış.
Sezondan sezona en iyi build farklı olabilecekmiş.
HardCore mod yine olacak.
Duriel Diablo IV'te geri dönüyor. =)
Lilith Sanctuary'nin ilk annesi olarak geçiyor ama tek anne o değilmiş.
Inarius ile ilgili spoiler vermek istemiyorlar. Son haber aldığımızda ona işkence yapılıyordu diyorlar.
Kara ruh taşı yok edilince tüm ruhlar birbirinden ayrılmış. Inarius'un Gardiyanlarından biri Sanctuary'ye gelebilir diyorlar.
Andariel geri dönüyor.
Oyunda gece gündüz döngüsü var.
Diablo III'te hava durumunda hiçbir değişiklik olmuyordu. Diablo IV'te bulunduğumuz bölgeye uygun sıklıkta yağmur yağacak. Yeterince yağdığı zaman yerde küçük su birikintileri bile oluşacakmış.


yusufoz 03.11.2019 | 17:40


Açık dünya haricinde beni heycanlandıran hiç bir şey yok oyunda, Gördüklerim kadarı ile ne yapıyorlarsa, yapmak için yapıyorlar gibi geliyor bana. Hatta oyunu severek aşkla yaptıklarını hiç sanmıyorum. Tepkiler üstüne; istediniz yaptık işte diyorlar.. Bölüm tasarımı yapmamak için açık dünya yaptıklarını düşünüyorum. Skill sistemi kısır oğlu kısır, Barbarın d3 barbardan hiç bir farkı yok, nerdeyse bütün skiller aynı, keza sorcareste aşağı yukarı aynı,D3'teki bounty'leri açık dünyaya koy, goblini al getir koy, skill sistemini d2 ile aynı yap, toplasan 10 tane talent, karakter başı adam akıllı 2-3 skil (ana skill) hiç build'e kafa yorma, talentler üstüne düşünme, al itemi gir savaşa, bu kadar.  Blizzard bu oyunu arcade oyunu olmadığını rpg tarzında bir oyun olduğunu unutuyor. A.c gibi oyunlar bile rpg'ye dönüp   build secenekleri sunar hale gelmişken, Diablo gibi bir oyunun kısır döngüde kalıp arcade tarzında inat etmesi beni sinir ediyor..  D2'de az çok kısırdı kabul ama o build'leri kurmak en azından zordu, uğraşıyorduk.  D3'te bu olmadı, d4'te de olacağını hiç sanmıyorum,  Çünkü: Trade kısıtlı olması bunun en büyük delili, ve açıklamarında moblardan build olusturmayı önde tuttuklarını söylüyorlar. Buda demek oluyorki drop sistemi az çok d3 gibi olucak, kolay elde edilik itemler ve bizler bounty'den bounty'e, dung'tan dung'a gitmekten başka hiç bir şey yapmayacağız.  Hatta belli süre sonra d3'teki gibi yere leg düşşe set itemi düşse yüzü bile bakmıyacağız.. Keske drop'u kaldırma seceneği koysalarda düşen itemler dikkatimizi dağıtmasa.
Oyunu alıcakmısın ?  Evet.  Malesef 1996'dan beri oynayan biriyim vazgeçmemek için savas vermeye devam edeceğim.


quatermain 03.11.2019 | 21:19


 birde anlamadığım bir şey var. Neden d2 yi kopyalayıp ( sistem olarak ) biraz rötuş yapıp bizlere sunmazlar ki ? Abi insanlar istiyor işte d2 gibi olsun istiyolar neden neden neden inatla başka işlere girişiyolar ?


Nekroses 03.11.2019 | 22:19


@quatermain DII gibi yapıyorlar zaten. o.O

@yusufoz Bölüm tasarımı yapıyorlar. Yine 5 ACT olacak. Birinden diğerine rahatça geçebilmemiz için sınırları kaldırıyorlar sadece. Ve çok sayıda Town olacak. Bazıları küçük, bazıları büyük.
Barbara daha önce hiçbir oyunda olmayan bir sistem ekliyorlar. 2 tane çift el, 2 tane tek el silahı olduğu gibi üzerinde taşıyacak ve yeteneğe göre anında değiştirerek birinden diğerine geçecek. Barbarı silah ustası haline getiriyorlar.
Büyücü DIII ile tamamen alakasız olacak. DII'deki gibi ateş, buz ve yıldırım büyüleri olacak.
Talent sayısı 25 civarında ve level sistemi var. Bir o kadar da skill var. 8-10 tanesi ana skill tarzında.
DIII'te her şey set eşyaları ve onların sunduğu yetenekler üzerine kurulu. DIV'te yine yetenekleri güçlendiren eşyalar olacak ama abartı olmayacaklar. Rune Word'ler geliyor. Aklın almayacağı sayıda kombinasyon oluşturabileceksin.
Trade kısıtlı çünkü Auction House tam bir faciaydı. Aynı şeyin tekrarlanmasını istemiyorlar.

Neden bu kadar karamsarsınız? Yaptıkları işi önemsemeseler 10 dakikalık film gibi sinematik yapmazlardı. BlizzCon'daki panelleri izlemediniz sanırım.


quatermain 03.11.2019 | 22:37


Karamsar falan değilim aksine çok çok çok umutluyum ama işte bir kere ağzımız yandı şüphe ile yaklaşıyorum ( tabi ki oyunu alıp oynayacağım )  Bak bir arkadaş da face de şöyle bir şey yazmış;

 Kusura bakmayın ama cidden kötü. Itemization gene yerlerde. Legendary eşyalar unique bir şekilde bütünlük sağlamak yerine tek bir item power'ı için aranan şeyler olackalar. Eşyalar üzerinde ki statlar aşırı derece de kısır ve bir arpg'ye yakışmayacak şekilde çocukca.
Överek anlatıkları dungeon key bildiğiniz WoW dungeon keyleri.
Gene bir üst zorluk cap'i ayarlayıp Itemization ve Skill sistemini buna bağlı yapmak yerine yüzdelik oranlar ile devamlı artan kısır bir oyun yapısını sunuyorlar bize.
Bu kısır oyun yapısı aynı diablo 3'te ki GR'lerde olduğu gibi build diversity'i kısıtlayıp daha sonrasında power creep'i getirecektir.
Rune'ler gene çok kısıtlı. Tek rune ile halledebileceğimiz bir şeyi iki rune'e bölmüşler.
Passive skill tree ise çok daha derin olmalıydı. Koca Blizzard ve diablo ismi bu kadar küçük bir tree sunmamalı. Ben çok daha derin ve seçenekli 2D pixel oyunlar oynadım.
Esas sorun ne yazı ki Diablo 3 ile aynı. WoW zihniyeti ile arpg yapmaya çalışan bir takım var.


CSHBILAL 03.11.2019 | 23:03


Oyun on siparise acildigi gibi alicam. diablo 4 ve acik dunya kelimeleri yanyana olmasi bile alinmasi icin yeterli bir sebep. 2 gunden beri nette ayni gameplay videolarini izleyip duruyorum ve izledikce heyecan artiyor :) skill efektleri ve cevreye verdigi yansimalar muthis. buyuk bosslarda kamera acisinin genislemesi cok hosuma gitti. diablo oyuncusu olarak d4 un beklenilecek ve almaya deger bir oyun oldugunu dusunuyorum.


Nekroses 03.11.2019 | 23:54


Paylaştığın yorumun pek çok haklı nedeni var ama yazan arkadaşın kafası çok karışık. Belki de Diablo III'ün bize getirmiş olduğu depresif düşüncelerdendir. Berbattı ve yine aynısının olmasından korkuyoruz.

Çeşitlilik istiyoruz ama "Tek rune ile halledebileceğimiz bir şeyi iki rune'e bölmüşler." diyerek kendimizle çelişiyoruz. 10 tetikleyici ve 10 etki runu olsa 20 taş ile 100 farklı kombinasyona sahip oluruz. Sadece yetenek ve beceriler ile yapabileceğimiz kombinasyonları 100 katına çıkarır.

Talent sayısı da hiç az değil. Diablo II'de yoktu. Diablo III'te yetenek başına 5 taneydi. Diablo IV'te tüm yetenekler için ortak ama 25 tane civarında. Çeşitliliği oldukça arttıracak ayrıntılar bunlar.

Merak etmeyin oyun çok güzel olacak. Ama bu düşüncelerinizi mutlaka Blizzard forumlarında paylaşın. Görsünlar, okusunlar... Ne istediğimizi onlara bizzat iletmeliyiz ki Diablo IV tıpkı Diablo II gibi 20 yıl sonra hala oynanabilen bir oyun olsun.


quatermain 04.11.2019 | 00:14


Dediklerinin noktasına kadar katılıyorum. Şu an modz izliyorum karşılaştırma falan yapıyor da poe de ki tree inanılmaz :O yani bilemiyorum yaa çok umutluyum biliyor musun :) Dediğini arkadaşa da söyledim. Çok güzel yazmışsın, forumlarında da aynı bu şekilde dile getirmen gerek falan dedim. Şu an zaten geri bildirimleri istiyorlar bizden. Tabi ki ilk önce betasını oynamamız gerek.


yusufoz 04.11.2019 | 10:17


@Nekroses Panelleri takip ettim maalesef yanlış düşünüyorsun. Çünkü panelde itemlerin trade'den çok dövüşerek kazanılmasından yanayız dediler.. Buda demek oluyor ki, kolay item kasmak demektir.. Hiç kimse haftalarca,aylarca sadece mob keserek item kovalayamaz çünkü insanlar sıkılır.

100 farklı kombinasyon demişşin, aynı skille 100 kombinasyon sacma sapan bir şey oluyor.. Aga Allah aşkına barbara bak kac tane skili var ana skil olarak.. Ne çeşitliliği ?  D3'e kac tane eklemişler ?

Diablo 3  23 skili var barbarın,  Diablo4'te 25 skili var..   2 tane fazla koyma ilemi bu çeşitliliği sağlıcaklar.?   8-9 aktif skill diğerleri support tarzında, 8-9 aktif skilin sadece 4 tanesi ana skill, diğer 4,5 tanesi yardımcı skiller.  Kaldıki d3'te skil başına 5 rune çeşitliliği var,  yani  23 skil 5 er rüne ile yüzlerce kombinasyon demek değil mi ?  gözüktüğü gibi olmuyor..   oyun içindeki itemlere bakarsan d3'teki gibi skile özel özellikler veren itemler buda yine kısırlığa itecek, çünkü bu sezonda ww build perfonmas vericek, diğer sezon bir iki itemler diğer build'e geçiş sağlanıcak. Yani aşağı yukarı blizz hangi build'i yükseltmek istiyorsa onu yapacak, bize verilenler ile oynuyor olacağız az çok.  Oysa poe gibi karmaşık talent verip, onlarca skill (ana skill) verse insanlar skill üstüne kafa yorsa daha iyi olmaz mı ?



xfelix1453 04.11.2019 | 20:17


yorumlarda çok karamsar bir hava var. gene kötü olacağı yönünde. evet karamsar olmak için haklı sebeplerimiz var D3 gibi ama bu D4ün de kötü olacağı anlamına gelmez. Blizzard 2 tane video yayınladı D4 ile ilgili. arkadaşlar bu videolar alfa! yani oyunu son hali değil. bakıyorum herkes yarın oyun çıkacakmış gibi yorum yapıyor. evet skill+talent çok zayıf, hatta bana göre inventory bile çok kötü tüm item lar üstüste. ama gösterilen ALFA. bunun betası ve oyunun son hali var. durun bakalım hele. 20 skill 25 talent ile yetmez elbette ama eklemeyecekler anlamına da gelmez. biz d2ye neden hayranız, d3e neden leş atıyoruz. adamların bunu dikkate alıp d4 yapsalar yeter. D3 25 skill var diye kötü değil. 50 skill de olsa gene tutmaz d2 yi.


Nekroses 04.11.2019 | 20:25


Diablo III'ü eşyalar çok kolay düşüyor diye bıraktım. Bir süre sonra amacın kalmıyor. Diablo IV'te aynısı olursa o da oynanmaz. Diablo II'de düşme şansı 700.000'de 1 olan eşyalar var. O da sadece belli yaratıklardan. Diğerlerinden düşme şansı 0. Diablo III'te en iyi eşyalar ile oynuyorsun. Diablo II'de ise yeterince iyi olan eşyaları kullanıyorsun. Her zaman daha iyi bir şeyler bulma şansın var. Trade var ama fahiş fiyatlarda olduğu için alamıyorsun. Bir nevi kısıtlı. Level 99'a ulaşmak neredeyse imkansız. Ama insanlar 20 yıldır oynuyor. Çünkü önüne her zaman bir hedef koyabiliyorsun. Skill sistemi basit. 30 yetenek var. ama sinerjiler sana bir strateji sunuyor. Diablo III'teki sinerjiler runelardan ve eşyalardan geliyor. Eşya bulmak çok kolay, runelar arasında istediğin gibi dolaşıyorsun. O anki en iyi karakter yapısı hangisi ise pat diye elinin altında. Aslında çeşitlilik var ama en iyiyi yapmak her zaman çok basit olduğu için çeşitlilik sıfıra iniyor. Bunun bir sorumlusu da setler. Setler seni belli bir yapıyı kullanmaya zorluyor. Tek bir yeteneği bile değiştiremiyorsun. Set ne diyorsa onu kullanmak zorundasın. Ve level 70 olunca o seti de sana bedavaya veriyorlar. Birinden rica edince seni 2 saatte level 70 yapıyor ve oyun orada bitiyor. Çıktığım en yüksek GR 30 olsa ne 130 olsa ne. Değişen tek şey anlamsız bir sayı. Diablo IV'te yetenek puanlarını sıfırlama olmayacak. İlerlerken verdiğin puanlar önem kazanacak. Talent'lar ve Runeword'ler de  sinerji çeşitliliğini önemli ölçüde arttıracak. Diablo IV'te Barbarın elde edebileceği Talent çeşitliliği 360. Skill sayısı 23. Tahminen 100 çeşit de runeword olacak. Talent ve Skill'lere aktarabileceğin puan çeşitliliğini saymıyorum. Diablo III'te yine 23 yetenek beraberinde 5 rune ile birlikte geliyordu. Hepsi bu kadar. Yetenekleri asıl etkileyen eşyalar oldu. Diablo IV'te puan sıfırlama olmayacağı için yeteneğe etki eden bir eşya bulsan bile bu benim karakter yapım için uygun değil, o yeteneğe puan vermedim, kullanamam diyeceksin. O eşyayı kullanmak için sıfırdan karakter açman gerekecek. Ama senin dediğin gibi eşyalar yağmur gibi yağacak olursa nasıl olsa düşer deyip en iyi buildi yapmaya en başından başlarsın. O zaman da tadı en baştan kaçar zaten. Yazın bunları Blizzard'a. Sesimizi duyuralım. Ne istediğimizi anlatalım. Yoksa elimizde görüntü motoru iyileştirilmiş bir Diablo III bulabiliriz.