Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










[D3] Geliştirici Görüşleri: Karakter Dengeleri ve Sınıf Set Düzenlemeleri  (Okunma sayısı 1373 defa)

Geliştirici görüşleri yaptığımız değişikliklerin felsefelerini açıklamak için kullanılan blog. Bu günlerde Diablo 3 takımı olarak çokça çalıştığımız Sanctuary dünyası hakkında açıklamalarımızı gözden geçirin.


Diablo 3 ile ilgili 2.6.7 güncelleştirmesinin de dahil olduğu bir çok çalışma yürütmekteyiz. Crusader ve Monk için geliştirilen yeni setler ve ciddi yükseltme sağlanan Barbarian Whirlwind düzenlemesi de bu olaya dahil. Oyun bitirici buildler ile ilgili gördüklerimiz bizi gerçekten memnun etti.
Fakat yaptığımız işler gerçekten son olmaktan çok uzak. Şu anda 2.6.8 yaması üzerinde çalışmaktayız. Özellikle karakterler arasında dengeyi sağlamak bizim için önem arz eden bir konu. Hadi Başlayalım.

İçindekiler
   Paragon ve Greater Rift Levelleri
      Greater Rift 150 kapasitesi
Solo ve Grup şeması
Yaratıcı oyun mekanikleri ve animasyonları


Paragon ve Greater Rift Levelleri
Diablo 3 te konu dengeye gelince bir çok data üstünde çalışmamız gerekiyor. Datalar bir çok formda karşımıza çıkmakta örneğin build kılavuzları, yayıncılar ve liderlik sıralamaları. En önemlisi kendi datamızı kendimiz takip etmekteyiz. Her kategoriden ilk 1000 e giren oyuncular tarafımızdan izlenmekte.
Hiçbir data ayrılmadan hepsi bir resmin bir rengi olarak değerlendirilmekte. Hakkında düşündüğümüz birkaç bilgi:
Bağımsız performanslar ve paragon leveller
   Paragon level oyuncuları uzun dönemde direkt olarak etkilemekte. Bu da datanın farklı şekillerde ortaya çıkmasına sebep olmakta
Dizayn ve Set itemlerin kullanılabilirlilikleri
   Bu seti en iyi yapan şey nedir? Bu set küçük yaratıkları çoklu öldürme için mi ya da Rift Bossunu öldürmek için mi? Destekleyici olarak görevi var mı? Grup olarak mı solo olarak mı daha iyi? Daha farklı bir şey yapmak gerekir mi?


Ortalama karakter dengesini sağlamak için uzak durduğumuz birkaç konu:
   Sezon geliştirmelerinin genel güç üzerindeki etkileri
Biz genel olarak  eğlence üretmeye gayre gösteriyoruz. Bu nedenle sezon güçlendirmelerinin karakter dengeleri üzerindeki etkilerine önem vermiyoruz.
   Bu konuda Sezon dışı oyuncuların bilgileri çok yardımcı olmakta
Bazı geliştirmeler bazı karakterler için iyi olurken bazıları için ters sonuç vermekte fakat Sezon etkileri geçici olduğu için bu konuda bir sorunumuz yok.
   1 e 1 Karakter Karşılaştırması
o   Biz genel olarak karakterlerin birbirine yakın olmasını beklesek te karakterler için en önemli şey sınıfının eşsiz özellikleri
   Her karakter aynı sonuca ulaşmak istese de kullandıkları yollar birbirinden farklı.
           

Dengeleme yaparken referans noktası olarak almamız gereken bir yer aradık. Bulduğumuz ideal referans 130 Greater rift solo ve 5000 paragon level oldu. Bu bazılarınız için düşük bazılarınız için de yüksek olabilir. Bu noktayı seçerken ortalama değer almaya özen gösterdik.
5000 paragon leveli olan karakterlerin sezon dışında genel olarak ne şekilde ilerlediğini görmek için liderlik datasına baktığımızda:

.BarbarianCrusaderDemon HunterMonk   NecromancerWitch DoctorWizard
GR Avg.130138125130123130130
      

Yukarıdaki bilgiyle hangi sınıfın aşağıda hangisinin yukarıda olduğuna dair kesin bilgi almış olduk.

Sadece eğlence için sezon karakterleri değerlendirdiğimizde (Bir çoğu 5000 paragon değil)

.BarbarianCrusaderDemon HunterMonk   NecromancerWitch DoctorWizard
GR Avg.135136124134118120130

Görmüş olduk ki bir çok karakter sezon güçlendirmesinden olumlu bir şekilde etkilenmekte ayrıca karakterler arasında daha çok oynanan ve oynanmayan olarak farklılıklar mevcut.
Bildiğiniz üzere Diablo 3 te olan birçok detay sayesinde bütün vuruşlar her zaman maksimum olmaz. Küçük bir değişiklik oyunun birçok bölümüne etki edebilir. Biz de bunu aklımızda tutarak hangi değişikliğin hangi etkilere yol açabileceği üzerinde çalıştık. Bu sonuçlar ortaya çıkarken aşağıdaki kılavuzu hazırladık.
•   +/- 1-2 Greater Rift Level: Çok yakın sonuçlar muhtemelen zamanlama ve oyuncunun oynama stiline bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
•   +/- 3-4 Greater Rift Level: Uyarı bölgesi. Bu bölümde güçlendirmeleri göz önünde bulundurmamız  gerekti.
•   +/- 5 ya da daha yüksek Greater Rift Level: Bu bölümde değişiklikler yapmamız gerekliliği ortaya çıktı
Yukarıdaki tablolar bize genel karakter performansları hakkında bilgi vermekte bağımsız karakte başına set performansı olarak değil. Daha iyi performanslı buildler genel değerlendirmede göz önünde bulundurulmuştur.  Çünkü yaptığımız değişiklikler itemler ve levelleri hakkında performans göstermesi için olmuştur. (Karakter Seti ve Legacy of Nightmare setler dikkate alınmıştır.) Yukarıdaki metod sayesinde hangi karaktere daha çok önem vermemiz gerektiği hakkında bilgi sahibi olduk.

Greater Rift 150
Konu hakkındaki en önemli not: Greater Rift seviyesini 150 den yukarı çıkarma gibi bir planımız yok. Neden diye soracak olursanız kısaca çözülebilecek olanlardan daha fazla soruna yol açacak.
Uzun cevabı isterseniz Diablo 3 için Greater Rift seviyelerini attırmak sağlıklı bir çözüm olmaktan uzak. Oyun geliştirmenin bu kısmında biz varolan oyunu en iyi, en çeşitli hale getirme kısmına odaklandık. Bu odaklandığımız kısım için
1-   Yeni buildler eklemeye devam etmek.
2-   Geri kalan buildleri geliştirerek daha iyi performans vermelerini sağlamak.
Bu kısımlar bizim açımızdan oynanış çeşitliliği sağlaması açısından daha önemli kısımlardır.


Solo ve Grup Şeması
Yanlış kanıya varılan konulardan biri de 4 kişilik grupların dengeli olduğudur. Fakat grup oyunları bizim sadece odaklandığımız nokta değildir. Çünkü bir çk oyuncu grup halinde oynamaktan hoşlanmamaktadır. Biz yaptığımız düzenlemelerle çoğu oyuncunun zevk almasını tercih ediyoruz. Bu yüzden hem grup hem solo oyunlar için çalışma yürütmekteyiz. Sadece bir tarz oyun hakkında çalışma yürütürsek diğer oyuncular bundan etkilenecektir.
Bu konu hakkında sadece 1 konuda bir şey yapamamaktayız. ZDPS. Yani sadece destek amaçlı olan oyuncular sadece grup halinde oynayabilmektedir. Takımlarda genel olarak bu durum gerekli mi ya da uzak durulmalı mı olarak tartışılmaktadır. Bütün Diablo oyunları merkezinde yaratığı öldür itemini al şeklinde oynanmaktadır. Farkıdayız ki  ZDPS durumu bizim hazırlamak istediğimiz oyun ruhuna tam olarak oturmaktadır.
ZDPS bazı oyuncular için çekici gelse de herkes için bu durum böyle değil. Fakat farkındayız ki bu durum bu oyunu oynamanın eşsiz yollarından biridir ve bu durumdan haz alan oyuncuları mahrum etmek istemeyiz. Biz aktif olarak ZDPS buildler üzerine çalışmamaktayız. Bizim amacımız grup ve solo oyunlarda daha değişik güçlerde set ve buildler üreterek oyunu geliştirmeye ve sizler için daha eğlenceli hale getirmeye çalışmaktır. Eklediğimiz yeni özelliklerde oyuncu topluluğu bizim hiç düşünmediğimiz kombinasyonları kullanarak oynamasını görmek için sabırsızlanıyoruz.

YARATICI OYUN MEKANİKLERİ VE ANİMASYONLARI
Bir çok oynanış stili bizim açımızdan farklı olarak algılanmaktadır. Çünkü bazı buildlerde kullanılan animasyonlar + veya – özellik olarak geri dönmektedir. Bizim özellikle hakkında hiç düşünmediğimiz buildler(Bazooka Wizard, Stutter Steppers) ayarlamaya çalıştığımız oyun dengesini değiştirerek bizi zor durumlara sokabilmektedir. Bunu düzeltmek için yaptığımız geliştirmeler bazen bir karakteri cezalandırma olarak algılanmaktadır.
Bu pozisyonda olan durumlar için biz dengeleme yapmaya ve yaptığımız dengeleme sonucunda hiçbir karakterin geride kalmamasına özen gösteriyoruz. Peki bunu nasıl kontrol ediyoruz? Düzenlemeleri yapıp sizden yani oyunculardan aldığımız geri dönüşleri kullanarak. Bizim hakkında endişelendiğimiz konulardan biri de skilerin animasyonlarının kapatılması.  Özellikle Crusader sınıfı bu konuda baş rolü oynamakta. Biz bu konuda da hiçbir karakterin özellik olarak geride kalmamasına dikkat etmeye çalışmaktayız. Oyun mekaniklerini farklı bölümlerde inceleyerek olası negatif etkilerden kaçınmaya çalışıyoruz.

OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
Eğer bu konudaki bütün yazıyı okuduysanız ilginiz ve bizim gözümüzden bakma şansınız olduğu için teşekkür ederiz. Burada bir çok bilgi mevcut ve bazıları konusunda hem fikir olamadıysak problem değil. Bu konuda söylemek istediklerinizi bize geri bildirim olarak iletirseniz ve genel olarak bunları olumlu konular olarak bulursak PTR ve kendi denemelerimizde kullanabiliriz.
Oynadığınız için teşekkür eder bu yolda bize destek olduğunuz için minnettarız.

DIABLO 3 TAKIMI


Kaynak : https://eu.diablo3.com/en/blog/23290575/%5Bd3%5D-developer-insights-balancing-class-set-design-28-01-2020

Çeviri : XanthiC





By : Midnite 29.01.2020 | 13:57
Son Düzenleme: 01.02.2020 | 22:31 Gönderen: Midnite
Etiketler: Diablo III