Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










Diablo IV Üç Aylık Güncelleme Ekim 2021  (Okunma sayısı 26365 defa)

Merhaba, yeni bir Diablo IV Üç Aylık Güncellemeye bir kez daha hoş geldiniz.


Ben Diablo IV ekibinden Joe Shely. Başından beri bu karanlık, paylaşılan, açık dünya aksiyon rol yapma oyunu üzerinde çalışan bir tasarım lideri, yeni Oyun Direktörü olarak Diablo IV'ün vizyonunu sürdürmekten ve yüreğini bu oyuna döken takımı temsil etmekten onur duyuyorum.

Birçoğunuz gibi, ekibimiz de son olayları yansıtıyor. Son blogumuzdan bu yana çok şey oldu ve arzuladığımız değerleri uygulamaya yönelik sıkı çalışma devam etmeli. Bu önemli çalışmaya paralel olarak Diablo IV'ün gelişimi de devam ediyor.

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde, Diablo IV için inanılmaz bir tutkuya sahip güçlü bir ekip oluşturduk. Siz, Diablo'nun hayranları, bu takımın kritik bir parçasısınız. Değerli geri bildirimlerinizin yardımıyla oyun deneyimini sürekli olarak iyileştirdik ve derinleştirdik. Gidecek çok yolumuz var ve çok şey değişse de oyuna olan bağlılığımız sarsılmaz.

Sanctuary her zaman karanlık zindanlarda parıldayan eşyalar olmalıdır. Cehennemin saldırısına karşı duran güçlü kahramanların hikayeleri. Denemelerin, hazinelerin ve korkunç canavarların her köşede uzandığı topraklar, eşit parçalar tanıdık ve olasılıklarında sınırsız. Bu dünyanın adaletini sağlamak ciddi bir sorumluluktur. Bugün, Diablo IV'ün ses tasarımına derin bir dalış yapıyoruz. Ses, bazen yeterince takdir edilmeyen, ancak oyunun tasarımının ayrılmaz bir unsurudur ve gelen hasardan, oyun tarafından bir düğmeye basıldığının onaylanmasına ve bir savaş dizisinin yoğunluğuna kadar her şeyi iletmek için bir kanal görevi görür. Bir ara bir Diablo oyununda sesi kapatmayı deneyin; aksiyonu takip etmek için gözlerinizin çok daha fazla çalışması gerektiğini göreceksiniz.

Ses aynı zamanda maceraya atıldığın dünyanın alt metnini de aktarır. Harekatın yükselen ve düşen hareketini destekler ve sizi bir bölgenin ortam yaşamının içine çeker, sizi oyun dünyasına taşır. Blogu okurken, ambiyans parçalarını dinlemenizi ve kalp atış hızınız ve duygularınız üzerindeki etkilerine dikkat etmenizi öneririm. Ne kadarının iletildiğini daha iyi anlamak için dinlerken gözlerinizi kapatmayı deneyin.

Diablo'nun sesini hazırlamak bilim, sanat... ve ara sıra ateş topu gerektirir. Ses Süpervizörü Kris Giampa ve ekibi, her şeyin nasıl çalıştığına dair bu perde arkasını paylaşmak için büyüleyici iç görülere sahip.

Bu güncellemeyi beğeneceğinizi umuyoruz ve düşüncelerinizi ve tepkilerinizi bekliyoruz. Söz verdiğimiz gibi, bir sonraki blogumuz oyun sonu sistemlerini ve görsel efektleri kapsayacak. Sistemlere bakmayalı uzun zaman oldu ve paylaşmaktan heyecan duyduğumuz çok şey var. Gelecekte duymak istediğiniz konuları da bize bildirin!

Bu yolculukta bizimle olduğunuz için minnettarız. Yaptığımız şeyleri çaldığınız için teşekkür ederiz.

-Joe Shely,
Oyun Direktörü, Diablo IV

DİABLO IV'ÜN SES TASARIMI

Merhaba gezgin, ben Kris Giampa, Diablo IV'ün Ses Süpervizörü.

Ses ekibi bir süredir istikrarlı bir şekilde ses ortamına yöneliyor ve henüz Diablo IV'ün müzik tarafı hakkında derinlemesine bilgi vermeye hazır olmasak da, size bazı bilgiler vermeye başlamak istedik; oyun için sesin arkasındaki ses süreçleri, içerik ve motivasyonlar.

Başlamadan önce, bu üç aylık güncelleme blogunu okurken size dinlemeniz için bir şeyler vermek istedik. Yolculuğunuza başlarken lütfen aşağıdaki Fractured Peaks'in (Kırık Tepeler) karlı, karanlık ve fırtınalı ortamının tadını çıkarın.


Oyunlardaki ses ve müzik, hikaye anlatımını destekleyen ve sizi karakterinize ve oyun sırasındaki hareketlerine bağlayan görünmez bir yapıştırıcıdır. Oyunlar için ses yaratmak, göremeyeceğiniz, yalnızca duyabileceğiniz heyecan verici bir sanatsal çabadır. Ancak, ne dinlediğinize bağlı olarak vücudunuza karşı ses dalgaları ile bunu tam anlamıyla hissedebilirsiniz . Oyun oynarken duygusal olarak nasıl hissettiğinizi de etkileyebilecek harika bir ortam. Çoğu zaman incedir ve diğer zamanlarda en üsttedir, ancak her zaman anbean oynanışı desteklemek için oradadır. Oyunun ses ortamının çeşitli yönlerine yönelik bu dalıştan keyif alacağınızı umuyoruz ve sonunda oynamaya başladığınızda dört gözle bekleyecek ve deneyimleyecek çok şeyiniz olacak!

Doğal olarak, işitme engelli olabilecek herkesin ve herkesin Diablo IV deneyiminin keyfini çıkarmasını istiyoruz. Bu nedenle, deneyimi işitme veya görme engelli kişiler için kapsayıcı olacak şekilde genişletmek için önlemler alıyoruz. Gelecekte hakkında daha fazla konuşmayı umduğumuz çeşitli erişilebilirlik özellikleri var.

Şeytan Ayrıntıda

Diablo IV ses ortamı için tatmin edici dövüş geleneğini sürdürdük, destansı açık dünyayı desteklemek için ambiyansı genişlettik, ton ve vahşet olarak karanlığı kucaklamaya devam ederken, aynı zamanda oynadığınız durumlara uyum sağlayan daha temiz ama güçlü bir ses karışımı sunmaya çalıştık.

Ses tasarımcıları olarak odaklanmaya çalıştığımız en büyük hedeflerden biri, oyunda gerçek zamanlı olarak tetiklenecek en yüksek kaliteli sesleri yapmak ve yaşadıklarınıza bağlı olarak oyun dünyasına bağlı olduğu kadar inandırıcı görünmesini sağlamaktır. Oynanış söz konusu olduğunda ses oynatmanın rastgeleliği son derece önemlidir. Gerçek hayatı düşünürseniz, dinleme ortamınız ve bir ses kaynağının konumu nedeniyle hiçbir şey iki kez tam olarak aynı şekilde duyulmaz. Sesler, çevrenizdeki yansımalar ve o anda çevrenizde olan diğer her şeyle birlikte asla aynı ses basıncı seviyesinde çalınmaz. Özünde, hiçbir şeyin kulağa tamamen aynı gelmemesinin her zaman ince ve gerçekçi nedenleri vardır. Bu nedenle, video oyunları için ses tasarımcıları olarak, her zaman incelikli, sadece ses tasarımının kendisine değil, aynı zamanda oyunda duyduğunuzda da rastgele varyasyonlar sunmaya çalışıyoruz. İşimizi doğru bir şekilde yaptığımızda, bu genellikle fark etmediğiniz bir şeydir ve inanılmaz görselleri, hikayeyi ve uçtan uca deneyimi destekleyerek oyun dünyasına dalmanıza destek olur.

Diablo IV için ses oluştururken sahip olduğumuz bir diğer büyük hedef, ekranınızda meydana gelen hemen hemen her şey için sesleri doldurmaktır. Dünya ambiyansı, ekranın dışında duran canavarlar, bir nesneyi kırdığınızda duvarda çarpışan küçük tahta parçaları... her şey bir ses çıkarmalı. Gördüğünüz ve görmediğiniz hemen hemen her şeyi kapsamak için sayısız saatler harcıyoruz ve aynı zamanda dikkatinizi dağıtmayacak ve sadece doğru hissettirecek kadar ince tutuyoruz. Şeytan kesinlikle ayrıntıların içinde gizlidir...

Ancak, elimizden geldiğince çok ses doldurduğumuz için, her seferinde duymanız gerektiği anlamına gelmez . Oyun içindeki oynatma motoru, temel kurallar olarak oluşturduğumuz katı ayarlara dayanarak aynı anda çalmaya çalışıyorlarsa, çok fazla ses örneğini tetiklemeyecektir. İzometrik kamera görüntüsü ve aynı anda ekranda çok fazla şey görebilmemiz nedeniyle, herhangi bir anda her bir sesin kaç örneğinin oynatılacağını sınırlamamız gerekir. Doğru bir şekilde çevrildiğinde, bazı örneklerin hiçbir zaman tetiklenmediğini fark etmezsiniz ve bu, ses karışımının netliğine yardımcı olur. Ekranda pek çok şeyin olduğu büyük anlarda üzerinde durduğumuz ince bir çizgi.

Ses tasarımının daha yaratıcı yönüne geçelim mi? Doğal olarak, yolunuza çıkan çeşitli kötülükleri yenmek için emirlerinizi yerine getiren kahramanlar olmadan hiçbir Diablo oyunu yoktur. Sınıfı kısmen tanımlayan bazı ateş tabanlı (Sorceress) Büyücü becerilerinden bahsedelim...

Kahraman Ateşi Becerileri

Neyse ki ses ekibi oyun için her türlü düzgün ve benzersiz sesi kaydediyor, böylece ses tasarımına başlama zamanı geldiğinde düzenlememiz gereken çok sayıda ses kaynağımız oluyor. Ses Tasarımı teknik olarak, kaydedilmiş bir ses kaynağının alınması, düzenlenmesi ve başka bir ortamda kullanılmak üzere işlenmesi olarak tanımlanır. Oyunlar için Ses Tasarımı söz konusu olduğunda, ham sesi kaydedecek, bunları yeniden işleyecek ve oyun için temiz, kullanılabilir ve tekrar oynanabilir bir ses elde etmek için oyun ihtiyaçlarımız için çeşitli şekillerde düzenleyeceğiz. Ses, tam olarak asıl amaçlanan şey olabilir veya tamamen farklı bir sese dönüşebilir ve tamamen başka bir şey için kullanılabilir.

Diablo gibi bir oyun için her zaman ihtiyacımız olan bir şey elbette ateş! Zaman müsait olduğunda, sahadaki sesleri kaydetmek için bir süre planlıyoruz. Diablo IV için ekip olarak yaptığımız ilk büyük kayıtlardan biri, COVID-19 karantinasından önce bir çöl yangını seansıydı. California çöllerinde birden fazla kayıt cihazı ve mikrofonla donanmış çeşitli yangın seslerini kaydetmek için Blizzard HQ'dan çok uzaklara gittik. Neyse ki, kış olduğu için gündüzleri çok sıcak değildi ve geceleri biraz soğuktu. Asıl amacımız ateşi yakalamak iken, ambiyans, kaya çarpması, yaprak hareketleri, ahşap çarpması, kapı çarpması, ahşap kabin gıcırtısı, metal çarpması, sıyrıklar gibi üretim sırasında kullandığımız her türlü sesi yakaladık.

Büyücü Becerileri

Firebolt ve Inferno

Ateş Oku ve Cehennem

Yangın kayıtlarından bazıları daha sonra özellikle Büyücü becerileri Firebolt ve Inferno için kullanıldı. Ateş Oku becerisi için, bir itfaiye direği veya kurumuş orta büyüklükte bir odun kütüğü kullanarak incecik ve için için yanan alev ıslıklarını kaydettik ve sesi mikrofon setleri etrafında çeşitli şekillerde gerçekleştirdik. Farklı türde ateş seslerinden oluşan güzel bir ürün yelpazesine sahip olduktan sonra, bu ateş fısıltılarını kurgulayıp, atış ve çarpma sesleri ve ayrıca merminin havada hareket etmesi için daha uzun döngüler için oyuna hazır tek seferlik ses dosyalarına dönüştürdük ve işledik. Firebolt için ayarlanan tüm beceri ses efekti olarak oynatmak için oyuna bağladığımızda, hepsi birbirine bağlı bir ses deneyimi olarak bir araya geliyor.

Cehennem Büyücüsü (Inferno Sorceress) becerisi için, daha sonra yangın kayıtlarının diğer çekimlerini kullandık ve daha büyük beceri için daha agresif ve güçlü ses çıkarmak için onları işledik. Tıpkı Firebolt'ta olduğu gibi, bir dizi tek vuruşlu ses, bir dizi döngü ve yılan formunun vücudunu daralttığı zamanlar için başka bir tek çekim seti vardır. Inferno becerisiyle ilgili harika bir şey, ateş olduğu halde, ateşin yılan şeklini almasıdır. Bu form nedeniyle, onu sadece ateş sesi tasarımından uzaklaştırmak için bazı özgürlükler alabiliyoruz. Biraz daha büyülü hissettirmek için beceri sesine daha koyu tonlu eterik bir sonla eşleştirilmiş hafif yılan çıngıraklı SFX (ses efekti) ekledik. Tüm bu parçalar oyun içinde yeniden tetiklendiğinde, kulağa her zaman aynı beceri gibi gelecek, ancak her seferinde biraz farklı olacak ve bu da yeniden oynanabilirliği ses açısından artıracak.

Canavar Ses Tasarımı

Öldürecek canavarlarınız olmasaydı, Diablo oyunları bu kadar eğlenceli olmazdı. Bir Diablo oyunu üzerinde çalışmanın en eğlenceli yanlarından biri, var olan canavarların çokluğu ve çeşitliliğidir. Bu, canavarları hem deneysel hem de daha geleneksel ses tasarımı için olgunlaştırır, o halde hadi foley (yeniden üretilmiş ses) ve ses için canavar ses tasarımlarını inceleyelim.

Canavar Hareketleri

Uzman animasyon ve yapay zekanın birleşimi, yaratıklara hain faaliyetlerini üstlenirken hayat ve kişilik kazandırır. Yepyeni bir canavar için ses sürecine başladığımızda, ses tasarımcılarına her zaman hareket animasyonlarına ayak sesleri ve foley (giysi veya cilt) ekleyerek başlamalarını öneririm. Yaratığın ayak sesleri ve foley çıktığı an, yaratığın hareketlerinin kadansı ve ritmi gerçekten canlanıyor. İşte bu noktada, topraklandıklarını ve dünyaya bağlandıklarını düşünüyorum. Bu aynı zamanda hareket kalıplarına göre nasıl ses çıkarabileceklerini de belirler.

Canavar Sesi

Canlının doğumunu tamamlayan bir sonraki katman ise ses çalışmalarıdır. Bunlar, hücum ederken oyuncuya uyguladıkları homurdanma veya bağırma sesleri veya onları birer birer çıkarırken acı çığlıklarıdır. Her canavar ailesi bir diğerinden oldukça farklı olabilir, bu nedenle canavarın türüne bağlı olarak, yoğun ses tasarımına sahip hayvansal tipte ses katmanlarına veya hatta bir katman oluşturmak için bir çığlık veya çığlık gibi ses çıkarması için manipüle edeceğimiz günlük nesnelere sahip olabiliriz, o son sesin içinde. Diğer zamanlarda daha basit olabilir, çünkü canavarın sesinin temel tonunu oluşturmaya yardımcı olması için yaratık seslendirme sanatçılarını işe alacağız ve daha sonra diğer seslerle birlikte oluşturacağız.

Wood Wraith söz konusu olduğunda, ahşap gıcırtılarından ve aşırı uzunluklara kadar işlenmiş gerilimlerden tasarlanmış ve duyguyu iletmek için doğru sesleri seçerek neredeyse tamamen sağlamdır. Wood Wraith, altında çok düşük perdeli bir insan tonu dokunuşuyla, çoğunlukla acayip ve gıcırtılı ahşap sesleri olduğu için tasarımın patlamasıydı.


Üzerinde çalışmaktan zevk aldığımız bir diğer canavar da iğrenç derecede harika Fly Host. Bu canavar oyuncuya saldırmak için sinek doğuruyor ve sineklerin etrafında dolaşıyor. Lahanaları ve kavunları parçalayıp şapırdattığımız ve mayonez, salsa ve 7 katmanlı lezzetli bir daldırma ile çok iyi olmayan kokulu bir bulamaca karıştırıp ezdiğimiz ve harika bir sümüksü ve iğrenç hale getirdiğimiz seans kayıtlarımızdan bazılarını kullandık.


Açık Dünya Ambiyansı

Diablo IV'ün ses sütunlarından biri “Yaşayan Ses”. Bunun anlamı, ses ortamının sürekli geliştiği ve asla statik olmadığıdır. Bu sütun, özellikle ambiyans olmak üzere oyunda gerçek zamanlı olarak çalındığında dahil olmak üzere her tür ses için yarattığımız ses tasarımı varyasyonlarının derinliklerine yerleştirilmiştir. Devasa açık dünyanın önemi nedeniyle, ambiyansa mümkün olduğunca fazla ayrıntı vermek ve bunu aynı kahraman ses tasarımı seviyesinde düşünmek istedik. Sesin ve sistemlerin zaman içinde ustaca değişmesi bu sütunun anahtarıdır. Ortamdaki (çok fark edilmeyebilir) ince değişikliklerin her zaman daha az tekrarlanabilir olmasını ve genel olarak daha doğal ve sürükleyici olmasını istiyoruz.

World Building (dünya yarıtıcısı) ekibi, bölgeleri görsel olarak doldurma konusunda bize büyük miktarda ilham vererek harika bir iş çıkardı, böylece onu sürükleyici ortam sesiyle takip edebildik.

Oyuncu uzun bir süre açık dünyada olabileceğinden, her bir dış bölgeyi, zaman içinde ses miksajında ​​ince değişiklikler de içeren benzersiz ses veren ortamlarla desteklemek istedik. Bunu başarmaya yardımcı olmak için gerçek zamanlı oklüzyon (ortam tıkanıklığı), yüksek kaliteli yankılar ve çevreye duyarlı gecikme/yankılar gibi ses sistemleri kullanıyoruz.

Zaman içinde değişen ambiyansı duyabileceğiniz statik bir çekimle oyun içi görüntülerin bazı uzun biçimli kayıtlarını sağladık. Bu sadece harika bir ortam sesi tasarımı göstermekle kalmıyor, aynı zamanda bunları size masa üstü RPG (rol yapma oyunu) oturumlarınız için, hatta sadece arkanıza yaslanıp çalışırken kaybolmanız için sağlamak istedik. Klipler 5-6 dakika civarında kaydedildi ve yaklaşık bir saat olacak şekilde döngüye alındı.




Zindan Ambiyansı

Diablo zindanında gezinme tarzı ambiyans söz konusu olduğunda, sizi içine çekmek için çeşitli ve benzersiz sondaj deneyimleri yaratmaktan özel bir zevk alıyoruz. Zindan ortamlarına yaklaşımımız, yeni açık dünyaya kıyasla biraz daha az yoğun, çünkü dikkatinizi Diablo oyununu eğlenceli kılan önemli bir bölümden, yani zindanda gezinmeden uzaklaştırmak istemiyoruz. Bu, canavarların sesli deneyime eşlik etmesini sağlarken, cehennem ve ürkütücü ses manzaralarına derinlemesine dalmak için daha fazla özgürlük alabileceğimiz bir alandır. Diablo IV için, bir zindandayken "duyduğunuz şey, aldığınız şeydir" konusunda daha gerçekçi bir yaklaşım izliyoruz. Uzun yankılanma ve ses kapatma ile, sizi bir sonraki düşman paketine zihinsel olarak hazırlamak için hemen köşede ne olabileceğine yakından dikkat etmenizi istiyoruz.

Kırılabilir Etkileşimler

Zindanların etrafına dağılmış, sevindirici derecede büyük kırılabilirler bolluğu. Interactives ekibi, Diablo IV'te yüzlerce şaşırtıcı derecede ayrıntılı kırılabilir nesne yaratıyor. Kırılırken nesnelere koydukları inanılmaz miktarda ayrıntı için, biz de gördüğünüz her kıymık ve yıkım yığınını inandırıcı fizik sesiyle doldurmak istedik. Diablo'da nesneleri yok etmek, canavarları alt etmek kadar tatmin edici ve inandırıcı gelmelidir. Tüm nesnelerin son derece güçlü olduğundan emin olmak için çok çaba sarf ediyoruz. Tatmin edici kırılma sesi, parçalanan ve bir oda boyunca uçan parçalara eşlik etmek için enkazı küçük ses parçalarıyla destekler. Diablo IV'teki kırılabilir parçalar için sahip olduğumuz ayrıntı düzeyine hala hayret ediyorum. Onlarla dolu bir oda gördüğümde yapmayı en sevdiğim şeylerden biri de onlara sahip olmak!


Game Mix
Oyun Ses Miksajı

Son olarak izometrik kameradan biraz bahsetmek istedim. Oyun karışımının tüm unsurlarını bir araya getirmek söz konusu olduğunda bazı ilginç zorluklar sunar. Savaş alanını belirli bir açıyla belirli bir mesafede görebildiğiniz için, ekranda bulunan canavarların sesle kaplı olduğundan emin olmalıyız, ancak genel karışımın çok dağınık veya çok boş hissetmemesini sağlamalıyız. Oyuncuların önceliklerine ve önemine göre çok sayıda gerçek zamanlı ses çalma hokkabazlığı var.

Diablo IV için gerçek zamanlı ses karışımını her zamankinden daha fazla kullanabiliyoruz. İzometrik kamera görüntüsü nedeniyle, gördüğünüz hemen hemen her şeyde sesleri tetiklemeliyiz, ancak kulaklarınızı dikkat etmeniz gereken en önemli seslere odaklamalıyız. Ses miksaj durumlarını ve bazı önemli canavar seslerinin gerektiğinde dışarı çıkmasına izin verecek bir ses önem sistemi üzerinde oyuyorlardı. Ekranda birden fazla kahramanın yanı sıra çeşitli miktarlarda canavara sahip olabileceğiniz bir oyunda oyun ses karışımının netliğini elde etmek zordur, ancak ayrıntılı ambiyanslara sahip olmak, duruma bağlı olarak farklı sesli karışım durumları oluşturmamız gerektiği anlamına gelir.

Diablo IV'ün ses tasarımına bu kısa bakışı beğeneceğinizi umuyoruz. Daha konuşulacak çok şey var ama ne yazık ki başka bir zamana saklamamız gerekecek. Videolarda duyduğunuz veya bu çeyreğin blogunda öğrendiğiniz herhangi bir şey hakkında sahip olabileceğiniz her türlü geri bildirimi memnuniyetle karşılıyoruz. Diablo IV'ün ses ortamı hakkında daha fazla bilgi edinmek için zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz!

Kris Giampa,
Ses Denetçisi, Diablo IV

Çeviri : icezorillax





By : Midnite 08.10.2021 | 20:16
Son Düzenleme: 08.10.2021 | 20:19 Gönderen: Midnite
Etiketler:
icezorillax 11.10.2021 | 15:23


paylaşım için teşekkür ederiz elinize sağlık :)


Midnite 01.11.2021 | 17:36


@icezorillax Sevgiler saygılar efenim...