Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










Diablo IV Üç Aylık Güncelleme - Aralık 2020  (Okunma sayısı 9270 defa)

Merhaba, 2020 için sonuncumuz olan Diablo IV Üç Aylık Güncellemesine bir kez daha hoş geldiniz!


Oyundaki ilerleme tempolu bir şekilde devam ediyor ve tatillerden önce tamamlamaya çalıştığımız, takımın uzun süredir üzerinde çalıştığı birkaç büyük güncelleme ve revizyondan heyecan duyuyoruz. Bugünün konusu, bu yıl da en çok talep edilen konu olan büyük bir revizyona odaklanıyor: Eşya Sistemi.

Eşyalar Diablo'nun can damarıdır. Hayal gücünüzü yakalayan ve sizi oynamaya ve "Acaba" Diye merak etmeye devam ettiren oyunun unsurlarıdır. İster mükemmel bir şekilde yuvarlanan tanrısal teçhizatın bir sonraki parçasını beklemek veya çılgın bir bilim adamı gibi kafanızdaki eşya kombinasyonlarını tekmelemek olsun, eşyalar şüphesiz Diablo'yu bu kadar çekici ve diğer oyunlardan çok farklı kılan şeyin önemli bir parçasıdır.

Eşyaları doğru yapmanın ne kadar önemli olduğunu anladığımızda, oyunun bu bölümü hakkında erken dönem oyuncu geri bildirimlerine özel önem verdik. BlizzCon 2019'da size gösterdiklerimiz, takip bloglarımız ve oyunun son sürümü arasında daha birçok yinelemenin beklediğini biliyorduk. Geçmiş Diablo kayıtlarından, bu yinelemeleri yapmak için zamana ve kaynaklara ihtiyacımız olacağını da biliyorduk - neyse ki, bunu mevcut programımıza ekledik. Tüm geri bildirimlerinizi almak, en yeni yönümüzü önünüze daha çabuk ulaştırabilmemiz için bu yineleme süresinin bir kısmını ileriye taşımaya teşvik etti.

Baş Oyun Tasarımcısı Joe Shely bugün tüm önemli eşya güncellemelerimizde bize rehberlik edecek. Sınıflarımızın yararlandığı bireysel istatistiklerden envanterinizdeki eşyaların görsel sunumuna kadar, baştan sona eşyaları ayırmanın her yönünü inceledik ve potansiyellerini karşılayamadığını düşündüğümüz eşyalarında yeniden işledik. Elbette, henüz erken ve daha çok oyun testimiz ve yapmamız gereken yinelememiz var, ancak bu yönün bizi daha sağlam bir temel yola koyduğunu ve bugün sizinle paylaşmaktan daha mutlu olamayacağımızı düşünüyoruz.

Sosyal medyada neler yaptığımızı takip edebilirsiniz ve her zaman olduğu gibi, lütfen forumlarımızda ve Diablo'yu konuşmak için en sevdiğiniz yerlerin hepsinde bu güncelleme hakkında ne düşündüğünüzü bize bildirin! Muhtemelen orada da takılıyoruz ve gelecekteki bloglarda ele alacağımız popüler konuları araştırmaya devam edeceğiz.

Hazır sözü açılmışken, bir sonraki güncellememiz yazı şeklinde değil BlizzConline etkinliği üstünden paylaşılacak. Bunun ne olacağına dair pek çok varsayım okuduk ve etkinlikte epey önemli bilgiler paylaşacağımızı söyleyebiliriz. Sürprizi bozmadan biraz ipucu vermek gerekirse BlizzCon’da gördüğünüz kamp ateşi ekranının yeni bir versiyonu karşınızda olacak.

Hepinize teşekkürler ve cehennemde görüşmek üzere!
-Luis Barriga,
Oyun Direktörü, Diablo IV



Bugün Diablo IV'teki bazı eşya değişikliklerine bakacağız ve önceki geliştirme bloglarımızda paylaştığımız birkaç şey hakkında sizi güncelleyeceğiz. Hangi değişikliklerin yapılacağına karar verirken, üç temel ideale odaklandık:

*Birincisi, anlaşılması kolay fantezi unsurları sunarak sınıf kimliğini güçlendirmek istiyoruz. *-Sınıfınızın temasından beslenen eşya ve yetenekler her zaman daha iyidir.

*İkincisi, eşya sistemimizle daha derin kişiselleştirme sunmak istiyoruz. Eşyalar sınıfınızı tanımlamak yerine desteklemeli ve geliştirmelidir.

*Son olarak genel derinlik anlamında Diablo II ve Diablo III’ün arasında bir yerleri hedefliyoruz. Amacımız yıllar boyunca keşfedecek yeni şeyler ve her bir sınıfa build kurmanın sayısız yolunu sağlamayı hedefliyoruz.

Yetenek Ağacı

Yetenek ağacında son üç ayda bir yayınlanan blog gönderisini yayınladığımızdan beri, tüm geri bildirimlerinizi inceliyoruz. Ekibimiz ayrıca, genişletilmiş bir ilerleme oyun testi de dahil olmak üzere sık sık yapılan iç oyun testlerinde yetenek ağaçlarımızla çok fazla uygulamalı zaman geçirdi. Buna dayanarak, bunun sağlam bir yön olduğundan eminiz, bu yüzden onu tekrarlayacağız ve daha fazla iyileştirme yapacağız. Örneğin birbiriyle ilgili yetenek noktalarını belli noktalarda toplayacağız. Böylece oyuncular dizilimlerini geliştirecek yetenek geliştirmeleri için ağacın öbür ucuna gitmek zorunda kalmayacak.

Yeteneklerinizi sıfırlama özelliğini dengelemesi epey zor bir şey. Pek çoğunuz gibi biz de seçimlerin sonuçları olmasını ve her bir karakterin birbirinden farklı hissettirmesini istiyoruz. Diğer tüm karakterlerle aynı hale gelmek yalnızca tek bir tık kadar uzakta olmamalı. Tabii oyuna yeni başlayan oyuncuları farklı yetenekleri denemeye ve kendilerine uygun dizilimleri keşfetmeye teşvik etmeliyiz. Diablo IV’te yeteneklerinizi ve pasiflerinizi sıfırlamak mümkün olacak. Bunu sınırsız kez gerçekleştirebileceksiniz ama özellik bedelsiz de olmayacak. Bunu yapmak yeni karakterler için kolay olsa da karakteriniz ilerledikçe yeteneklerinizi sıfırlamanın bedeli de artmaya başlayacak. Oyunun ileri safhalarında diziliminizi değiştirmek önemli miktarda kaynak gerektirecek. Yani karakterinize adadığınız zaman ve çabalamak, bir bedel ödemeniz gerekecek.

Temel Nitelikler

Son blogumuzda karakterinizin gücünün fazla büyük bir bölümünün eşyalardan geldiği konusunda sizinle aynı görüşü paylaştığımızı belirtmiştik. Ayrıca "Melek Gücü" ve "İblis Gücü" tanımlarının akıllarda canlandırdığı şeyler hoşumuza gitse de bunlar bir barbar, büyücü ya da druidin temasını pek de sağlamlaştırmıyordu. Dolayısıyla köklerimize dönerek ilk Diablo oyunlarındaki klasik RYO unsurlarını gözden geçirdik. Devasa canavar ordularını alaşağı edip bir sonraki seviyenize ulaşmaya çalıştığınız sırada aslında neler yapıyorsunuz? Tabii ki antrenman yapıyor, bir yetenekte ustalaşmaya çalışıyor ve kendinizi geliştiriyorsunuz. Giderek daha güçlü ve daha akıllı oluyorsunuz.

Bir seviye kazanmasının ardından barbarımız 5 nitelik ve 2 yetenek puanı kazanıyor.


Seviye atladığınızda Strength, Intelligence, Dexterity ya da Willpower niteliklerini arttırmakta kullanabileceğiniz puanların yanı sıra yetenek puanları kazanıyorsunuz. Çoğu Barbarian build’i yüksek miktarda Strength’e sahip olmak isteyecektir. Ancak karakterinizi oluşturup yetenek ve sinerjilere karar verdikçe diğer niteliklere de yönelmek isteyeceksiniz.

Ve işte burada gerçekten ilginç hale geliyor. Her bir sınıfın yetenek ağacındaki pek çok nokta, belli temel nitelik eşiklerini sağlamanız halinde ilave etkiler sunar. Bunları açmak için yetenek puanı harcadığınızda taban etkiyi elde edersiniz. İlgili niteliği belli bir seviyeye getirdiğinizdeyse ilave etkiler açılır.

Bu etkileri açmak için nitelik puanlarınızı nasıl harcadığınıza dikkat etmeyi düşüneceksiniz.



Silah Türleri


Bir önceki yazımızda da söylediğimiz gibi temel eşya sistemine önemli değişiklikler getiriyoruz.

Söze Diablo IV’teki sınıflara gösterilen pek çok farklı eşyaya göz atarak başlayacağız. Silah türlerimiz görsel olarak birbirinden farklı ve Barbarian’ın Arsenal sistemi gibi özellikleri sayesinde anlamlı etkilere sahip. Ayrıca oyun motoru üstünde yaptığımız çeşitli çalışmalar sayesinde silahların daha gerçekçi bir hissiyata kavuşmasını sağladık. Barbarian, Upheaval esnasında gürzüyle yeri sarstığında bunu iyiden iyiye fark ediyorsunuz.

Yeteneğini gerçekleştirmek ve büyü gücünü açığa çıkarmak için silahlarından faydalanıyor.

Bir şeyler eksik gibi gözüküyordu. Wand (büyücü eşyası)’lerin quarterstaff’lardan daha hızlı olması; Kılıç(sword)’ların ve mace’lerin farklı işlevleri gerçekleştirmesi gerekiyordu. Bunun pratikte neye benzeyeceğini görmek için son kapalı testlerimizde tüm silahlara hız değerlerini ve karakteristik özellikler ekledik.

Level 20 büyücü eşyası.

Genelde tek elle kullanılan silahlar hızlıca saldırıp yer değiştirmek için birebir. İki elle kullanılan daha yavaş silahlarsa daha yüksek hasara sahip. Bunların arasındaki farkı gerçek anlamda hissedebiliyorsunuz.

Daha güçlü top için Staff’ları, onları daha hızlı kullanmak içinse Wand’ları tercih edebilirsiniz.

Hızlara ek olarak her bir silah kendi fiziksel özelliklerine sahip. Bu özellik kalkanlar için blok değeri olarak karşımıza çıkıyor. Yani Sanctuary'de karşınıza çıkacak tüm kalkanlar, diğer büyülü etkilerine ek olarak blok değerine sahip olacak. Fiziksel özellikler aynı türdeki tüm silahlar için aynı ve değiştirilmeleri mümkün değil.

Silahların fiziksel özellikleri, eşya ipuçlarındaki ayracın üst tarafında gösteriliyor. Burada bir kalkan, bir değnek bir de balta örneği görüyoruz.

Eşyalarda fark etmiş olabileceğiniz bir diğer noktaysa simgelerin her birinin asıl eşya modelinin yüksek kaliteli bir görselinden oluşması. Diablo gibi oyunlarda simgeler çok önemlidir. Gösterişli bir eşyanın kimliğine, en az onun karakterinizin üstündeki görüntüsü kadar katkı yaparlar. Hatta yüzükler gibi karakterinizin modeli üstünde sergilenmeyen eşyalar tamamen simgelerle ortaya koyulur ve bu simgelerin tamamını iyileştirdik.



Eşya Kaliteleri

Oyundaki eşya kaliteleri için heyecan verici bazı değişikliklerimiz var. Felsefi anlamda konuşmak gerekirse, kolayca anlaşılabilen eşya aşamalarının sunduğu analiz kolaylığını beğeniyoruz. Diğer bir deyişle, düşen her bir eşya hakkında uzun uzun düşünülmesinin gerekmediği bir oynanışın tüm beceri düzeylerindeki oyuncular için faydalı olacağını düşünüyoruz. Seviye atladıkça daha karmaşık eşyalara, daha güçlü etkilere ve daha güzel görsellere doğru yol almak harika bir ilerleme hissiyatı sunuyor. Ve Diablo III'teki efsanevi eşyalarda bulunan ve oyunun seyrini değiştiren güçler gerçekten heyecan verici olmalarının yanı sıra normal etkilerle mümkün olmayacak seçenekler sunuyor.

Yine de üzerine gökden turuncu bir ışık huzmesi sızmayan tüm eşyaların gereksiz olduğu bir ortam oluşturmak da istemiyoruz.

Dolayısıyla bu konuda da pek çok güzel değişikliğimiz var. Büyülü eşyaların sahip olduğu her bir etkinin potansiyel gücünü arttırıyoruz. Ayrıca oyunun ileri safhalarındaki nadir ve daha iyi eşyaların sahip olabileceği azami etki sayısını arttırıyoruz. Efsanevi etkiler artık rasgele şekilde efsanevi eşyalar üstünde kendilerine yer buluyor. Eşsiz eşyalarsa destansı eşyaların yerini alıyor.

Eşyalar artık güçlü affixes sahipken; nadir eşyalar en fazla beş, efsanevi eşyalarsa dört normal ve bir efsanevi etkiye sahip.



Efsanevi Etkiler

Efsanevi eşyaları, etkilerinden biri efsanevi bir etkiyle değiştirilmiş nadir eşyalar olarak düşünebilirsiniz. Bu yeni efsanevi etkiler tıpkı normal etkiler gibi işliyor. Yani farklı yuvalardaki farklı eşyalarda rasgele şekilde ortaya çıkabiliyorlar. Bunların çoğu farklı sınıflarca kullanılabilirken bazıları yalnızca belli bir sınıfa özgüdür.

Chill etkilerinizin daha hızlı Freeze etmesi ve çizmelerinizin alan etkilerini daha da güçlendirmesi arasında seçim yapamıyor musunuz? Merak etmeyin! Legendary affix’ler belli bir eşya yuvasına özgü değil.



Eşsizler

Eşsiz eşyalar Diablo IV'le birlikte muhteşem bir dönüş yapıyor. Karakterlerinizi etraflarında şekillendirdiğiniz bu eşyaları tamamen sabit etkiler, son derece tematik ve genellikle sınıfa özgü güçler ve kendilerine has görünümlerle iyice ön plana çıkarıyoruz.

20. seviyede kullanılabilen üç eşsiz eşya. Eşsiz eşyalar her zaman aynı etkilerle ortaya çıkar.


Mythic eşyalar fikrine hala sıcak baksak da diğer tüm eşya türlerini gölgede bırakan bir eşya kalitesi istemediğimiz için şimdilik onları eklemiyoruz. Onlara dair en sevdiğimiz noktalardan biri, eşya üstünde rastgele legendary güçler olabilme ihtimaliydi. Dolayısıyla bunu temel legendary tasarımımıza dağıttık.

Diablo IV’ün yetenek ve pasif ağacı, temel nitelik puanları ve eşya değişikliklerini kullanarak oluşturacağınız build’leri görmeyi iple çekiyoruz. Tasarladığımız Eşsiz’lerle geliştirilen yeteneklere odaklanabilecek, farklı legendary affix’lerle sıfırdan bir şeyler oluşturabilecek, temel nitelikleri belli yeteneklerle beraber kullanmanın yaratıcı yollarını bulabilecek ve hatta ara sıra Rare ya da Magic eşyaları da kullanarak belli başlı affix’lerden sonuna kadar faydalanabileceksiniz.

Bu yazımızdaki güncellemelere dair geribildirimlerinizi okumayı iple çekiyoruz. Her zaman olduğu gibi lütfen buradaki hiçbir şeyin nihai olmadığını ve geliştirme sürecinin hâlâ devam ettiğini unutmayın. Bu özellikler hakkındaki yapıcı eleştirileriniz Diablo IV’ün geliştirme sürecinde bize en çok yardımcı olan şey olacak. Bitmeyen desteğinize ve oyuna dair tartışmalarınıza büyük değer veriyoruz. Diablo IV’ün geliştirme süreci boyunca eşya sistemi üstünde çalışmayı sürdüreceğiz. Önümüzdeki yıl BlizzConline’da sizinle buluşacak olmak bizi gerçekten heyecanlandırıyor! 2021 yılında diğer özelliklere dair paylaşacağımız pek çok nokta olacak ve bunların hepsini size anlatmak için sabırsızlanıyoruz.

-Joe Shely,

Baş Oyun Tasarımcısı, Diablo IV


Kaynak : https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23583664/diablo-iv-quarterly-update-december-2020






By : Midnite 15.12.2020 | 21:18
Son Düzenleme: 18.12.2020 | 13:38 Gönderen: Midnite
Etiketler: Diablo IV