Birebir çeviri yapmadım. O çok zahmetli oluyor ama dinleyip duyduklarımı yazdım. Biraz salaş oldu ama işinizi görür. ;)
Paragon sistemi geri gelecekmiş. Quin: DIII'teki paragon beni bir tekerleğin içinde koşan hamster gibi hissettirdi. 1 hafta sonra sıkılmıştım. DII'de bir limit var. level 99. Hayatım boyunca hiç o sayıya ulaşamadım ama yeterince uğraşsam oraya ulaşacağımı biliyordum. Bir hedef var. Ve oraya ne kadar kaldığını görebiliyorsun ve oraya ulaşmak için çabalıyorsun. Diablo III'te böyle bir durum yok. Sonsuz ve sıkıcı. Diablo IV'ün böyle olmasından endişe ediyor.
Büyük genişleme paketlerine tonla para yatırıyoruz. Sonra yıllarca bir sonrakini bekliyoruz. Küçük içerik yamaları olması iyi olur. Diyor. Olmamasından endişe ediyor.
World Boss'lar konusunu çok beğendiğini ama kamyon yüküyle eşya düşme ihtimalinden dolayı endişe ettiğini söylüyor.
Diablo III'te level 70'e ulaşmak 2 saat sürüyor ve sanki tutorial gibi hissettiriyor diyor. Ve Diablo IV'te level sınırı 40. Endişe edici olduğunu söylüyor.
Diablo IV'te strength, intelligence, dexterity vs olmayacak. Attack ve Defense olacak. Bu seçme şansını yok ediyor. Büyük sayı iyi küçük sayı kötü. Bu çok kötü. Bu oyunu çocuklar oynamayacak. Büyük iyidir, küçük kötüdürden daha karmaşık kararlar da verebiliyoruz diyor. 7 yaşında değiliz.
Rare (Sarı) eşyalar şu an için Diablo III'te olduğu gibi tamamen kullanılamaz konumda. "Eğer oyuncular daha fazla seçenek isteyecek olurlarsa kullanılabilir hale getirebiliriz" gibi bir yorum gelmiş geliştiricilerden. Daha çok seçenek istiyoruz. +Hp, Cooldown reduction yazan sarı bir eşya işime yarıyorsa bunu kullanmak istiyorum diyor. Legendary eşyalar her zaman daha iyi olmak zorunda değil diyor.
Diablo IV'te ilerledikçe daha çok değil, daha güçlü eşyalar düşecek. Diablo IV'teki Dungeon key'lerin level sınırı olmayacak. Bu üst sınırın olmaması eşyaların gücünü de aynı şekilde etkileyecekse bu durumun kötü bir sonuç doğuracağını söylüyor.
Diablo II'deki gibi çok çok güçlü bir boss için tonla zaman harcayıp eşya toplayıp onu oyuna çağırdığımızda düşürme ihtimalimiz olan eşyanın belli olmasının iyi olacağını söylüyor. (Hellfire Torch gibi.)
Diablo II'deki Charm sisteminin geri gelmesinin iyi olacağını söylüyor. Diablo IV'te özelleştirilmiş Inventory var. giyilebilir eşyalar bir yerde toplanırken, craft eşyaları başka bir yerde toplanıyor. Charm için de özelleştirilmiş bir yer olmasının iyi olacağını söylüyor. Ya da en azından potion'ların yerine konulabilmeli diyor.
Diablo IV'teki alışveriş sisteminde bazı sık bulunan eşyalar her zaman satılabilir, bazı eşyalar 1 kereye mahsus satılabilir, bazıları da hiç satılamaz olacak. Hiç satılamaz olanların kötü olacağını söylüyor. Örnek olarak da Çok çok güçlü bir eşyayı 2. kez düşürmenin bize keyif vermek yerine ne kadar moral bozabileceğinden bahsediyor. Bu durumun oyunda canı ne isterse onu yapmak isteyen oyuncuların da sayısını azaltacağını söylüyor. Boss kesmeyi sevmeyen ama saatlerce craft malzemesi kazan oyuncular olabilir ve 10 saat kasıp topladığı eşyalar ile üstünü başını donatmak isteyebilir. Bu satışı yapılamayan eşyalar bu tarz oyuncuları mutsuz eder. Oyuncuların canı ne isterse onu yapmasını zorlaştırır diyor. Blizzard, oyuncuları belli bir şekilde oynamaya zorluyor ve nedenini de bilmiyorum diyor.
Craft'ın Diablo III'teki gibi çok basit olmasından endişe ediyor. Bir hedefe ulaşmanın pek çok yolu olabilmeli diyor.
Talent sisteminin basit seçeneklerden oluşmasından ve doğrusal olmasından endişe ediyor. Daha karmaşık ve farklı yapılara hizmet edebilmesi gerekir diyor. PoE'de bazı seçenekler çok iyi özellikler verirken, bazı başka özelliklerinizi de kötüleştiriyor. Eğer karakterimizi gerçekten özelleştirmek istiyorsak bu tarz seçenekler bulunmalı diyor.
Yeteneklerin 5 leveldan oluşmasından ve oyundaki dengenin level 5 yeteneğe göre çoktan yapılmış olmasından bahsediyor. Yetenekleri level 40 olduktan ve zor bulunan bazı kitapları topladıktan sonra tamamının fullenebilecek olmasının kötülüğünden bahsediyor. Diablo III'teki rune yapısının 3 katmanlı ama seçimi istediğimiz gibi değiştiremeyeceğimiz bir yapıda olmasının oyuna gerçekten çeşitlilik katabileceğini söylüyor. Puan sistemi yerine de yeteneği kullandıkça o yeteneğe level atlattırabileceğimiz ayrı bir yetenek deneyimi kazanma sisteminin oyuna gerçekten ayrı bir hava getirebileceğini söylüyor.
Blizzard'a kendi düşüncelerinizi iletmeyi unutmayın. Sesinizi duyurun. Forumlarda yapılmasını istediğiniz oyunu anlatın.
Kaynak:
https://youtu.be/zKxuuoxTGc0