Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










BlizzCon 2013'te Açıklanan Detaylar  (Okunma sayısı 65738 defa)

BlizzCon 2013 sonunda başladı ve heyecanını kesmeden devam ediyor. Biz de her yakaladığımız detayı sizlere an ve an paylaşmaya çalışacağız. Paneller tamamlandı. İşte en önemli ayrıntılar:


Macera Modu (Adventure Mode)
* Macera modu ile oyunda istediğimiz her yere erişme imkânımız olacak.
* Tüm act'ler ve waypointler açık olacak.
* Bu modda waypointler bir harita üzerinde gösterilecek.
* Macera modu ödül avcılığı (Bounty) ve Nephalem Rift özelliklerini de içinde barındıracak.
* Ödül avcılığı ile Sanctuary'nin her yerinde yaratık avlama şansımız olacak.
* Nephalem Rift'te ise tamamen rastgele oluşturulmuş bir arazi içerisinde rastgele bir atmosferde ve rastgele yaratıklarla savaşacağız.
* Yeni oyun açarken her zamanki oynadığımız ilerlemeli oyunu oynamak için Campaign Mode'u seçmemiz yeterli olacak.

Ödül Avcılığı (Bounty)
* Ödül avcılığı bizi bazı bosslara, olaylara ve zindanlara götürecek.
* Oyuna her girdiğimizde rastgele oluşturulan görevler ile 25 yaratığın kafasını uçurmamız istenecek.
* Görevler harita üzerinde gösterilecek: Görüntü 1, görüntü 2.
* İstediğiniz zaman istediğiniz görevi seçebilirsiniz veya bu görevleri tamamen görmezden gelebilirsiniz.
* Ödül avcılığı görevleri 4 çeşit olacak:
** Bir bossu öldür. (Queen Aranae gibi)
** Bir olayı tamamla. (Last Stand of the Ancients gibi)
** Oyunda tek olan (mor isimli) bir yaratığı öldür. (Mira Eamon gibi)
** Bir bölgeyi temizle. (Khazra Den gibi)
* Mor isimli yaratıkların bulundukları nokta sabit olmayacak. Bulunma ihtimali olan bölgeyi tamamen aramamız gerekebilir.
* Ödül avcılığı sırasında tamamladığımız her görev sonrasında altın, deneyim puanı (experience) ve Rift Keystone kazanacağız.
* Her tamamladığınız bounty'de 1 adet Horadric Cache kazanacağız.
** Horadric Cache içeriğinde craft malzemeleri, mavi ve sarı eşyalar, gemler, Blood Shard'lar ve şanslıysanız legendary eşya barındırıyor.
* Bir ACT'e ait tüm bounty'leri tamamlarsanız Greater Horadric Cache kazanıyorsunuz.
** Greater Horadric Cache içeriğinde Horadric Cache'in iki katı kadar içerik ile birlikte daha büyük bir şans ile legendary eşya barındırabiliyor.

Blood Shard ve Gambling (Kumar)
* Blood Shard oyunda yeni bir para birimi olarak kullanılacak ve 100 Blood Shard ile Greater Horadric Cache satın alabilecek veya 5 Blood Shard ile kumar (gamble) oynayabileceğiz.
** Blood Shard yalnızca Bounty ve Horadric Cache'lerden kazanılabilecek.
** Gamble tıpkı Diablo II'deki gibi eşyaları özelliğini önceden bilmeden satın alma şeklinde olacak. Satın aldıktan sonra özellikleri ortaya çıkacak. Bu satın alacağınız eşya mavi ve sarı olabileceği gibi düşük bir ihtimal de olsa legendary eşya bile olabilecek.
** Gamble oynarken satın alabileceğiniz eşya türleri: Tek el silah, çift el silah, Source, Mojo, kask, eldiven, bot, göğüslük zırh, kemer, omuzluk, pantolon, kolluk (bracers), kalkan, kolye ve yüzük.

Nephalem Rift
* Ganimet Koşusu (Loot Run), Nephalem Rift olarak yeniden adlandırıldı.
* Nephalem Rift'e girebilmek için herhangi bir şehir merkezindeki Nephalem Obelisk'e, yanımızda bir Rift Keystone ile giderek tıklamanız yeterli olacak.
* Rift Keystone'lar ödül avcılığından kazanılabileceği gibi oyunda herhangi bir anda da karşımıza çıkabiliyor.
* Karşımıza çıkan her şey rastgele oluşturulacak: Görüntü 1, görüntü 2, görüntü 3, görüntü 4, görüntü 5.
* Yaratık yoğunluğu bile rastgele olacak: Görüntü 1.
* Oluşturulan yerin derinliği 1-10 kat arasında olacak.
* Tamamlanması yaklaşık 10-15 dakika sürecek.
* Kendimizi bir katedralde, Zoltun Kulle'un odasında veya açık bir alanda bulabileceğiz.
* Nephalem Rift sırasında bulacağımız yeni rastgele shrine'lar ile geçici ancak olağanüstü artı özellikler kazanabileceğiz. (Örnek: ölümsüzlük, olağanüstü koşma hızı, yaklaşanı tek vuruşta öldüren elektrik aurası...)
* Bossların güçleri ve yetenekleri bile rastgele ayarlanacak.

Eşya Özelliklerinin Belirlenmesinde Zeki Bir Yaklaşım: Smart Drop
* Bu sistem ile artık düşürdüğünüz eşyaların özellikleri oynadığınız karaktere daha uygun olacak.
* Sistem her düşen eşya için çalışmayacak ama çalıştığı zaman özelliklerine bakarak bunu anlamanız zor olmayacak.
* Eğer düşen bir eşya bazı sınıflara özgü ise özellikleri belirlenirken bu sınıflar baz alınacak. Örneğin bir mojo düşmüşse üzerindeki ana yetenek puanı her zaman intelligence olacak.
* Kendi ürettiğimiz (crafted) eşyalarda bu sistem her seferinde çalışacak. Örneğin bir barbarian ile zırh ürettiğimizde üzerindeki ana yetenek puanı her zaman strength olacak ancak barbarian ile mojo üretmeye kalkarsak üzerindeki ana yetenek puanı yine intelligence olacak.
Kaynak: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10423312341?page=4#68
* Örneğin bir silahta var olabilecek Strength miktarı eskiden 1-100 arasında değişiyorsa, yeni sistemde bu değerler 75-100 arasında değişecek.
* Bir eşyaya bakarken ctrl tuşuna basılı tuttuğumuzda üzerindeki değerlerin benzer diğer eşyalarda en az ve en fazla kaç olabileceği hakkında bir bilgi baloncuğu oluşacak.
* Legendary eşyalar yeniden tasarlanacak ve pek çok yeni legendary eşyamız olacak. Örneğin:
** Frostburn Gauntlets kullandığınızda cold vuruşlarınız %27 artacak ama daha da önemlisi yavaşlatan vuruşlarınızın %50'si artık yavaşlatmak yerine yaratıkları donduracak.
** Haroutunian Arm Guards kullanırken bir nesne kırdığınızda kısa süreli olarak koşma hızınız artacak.
** Illusory Boots kullandığınızda yaratıkların içinden yürüyerek geçebileceksiniz.
** Tiklandian Visage üzerimizdeyken Horrify yeteneği kullandığımızda bazı yaratıklar korkudan donup olduğu yerde kalacak.
** Thunderfury, Blessed Blade of the Windseeker ile savaşırken bazen bir yıldırım düşecek ve vurduğunuz yaratığın koşma ve vurma hızını azaltacak. Bu yıldırım etraftaki diğer yaratıklara da sıçrayabilecek.
** Ninja seti (2 parça) kullanırken yere Spike Trap arttığınızda yaratıkları kendine çağıracak. 4 parçasını kullandığımızda ise canımız %25'in altına düştüğü anda hemen Smoke Screen basacak. Bu özellik 30 saniye içerisinde en fazla 1 kez tetiklenebilecek.

Crusader
* Crusader'ın yetenek yakıtı olan Wrath, hem savaş dışında yavaş yavaş olacak hem de savaş sırasında onu doldurabileceğimiz yeteneklerimiz olacak.
* Çift silah kullanamayacak. Kalkana ihtiyacı olacak.
* 24 yeteneği olacak.

Diğer Sınıflar
* Barbarian'ın yeni yeteneği Avalanche olacak. Yeniden kullanmak için 30 saniye beklemek gerekecek ancak Fury harcadıkça bu süre kısalacak.
* Wizard'ın yeteneklerinden Arcane Orb'un runlarından biri yeteneği Diablo II'deki Frozen Orb haline getirecek. (Ekranda yavaş yavaş ilerlerken etrafa bol miktarda dokunduğunu donduran ok fırlatacak.)
* Wizard'ın yeni yeteneği Black Hole (karadelik) olacak. Oluşturulduğu yerde yaklaşan tüm yaratıkları bir süreliğine yutacak.
* Monk'un yeni yeteneği Epiphany olacak. Bu yeteneği kullandığınızda yakından vuran tüm yetenekleriniz sizi seçtiğiniz düşmana ışınlayacak.
* Demon Hunter'ın yeni yeteneği Vengeance olacak. Yeteneklerinizin attığı ok vb. nesnelerin sayısını arttıracak. (Tüm yeteneklerinizin multishot gibi çalıştığını düşünün.)
* Witch Doctor'ın yeni yeteneği pirana olacak. Etkisinde kalan tüm yaratıklar vuruşlarınızdan daha fazla hasar alacak. (Oluşturulan pirana havuzunun ortasında galiba bir timsah var ve yaklaşan yaratıkları bütün olarak yutuyor.)

Diğer Değişiklikler
* Palyaço görünümüne son! Artık yeni bulduğumuz sarı (rare) eşyalarda yanda adı geçen renkler bulunmayacak: Lovely, Royal, Elegant, Summer, Golden, Autumn, Aquatic ve Forester's. Bu renkte zırhlar giyebilmek için artık bu boyaları satın almanız gerekecek. Diğer renkler sarı (rare) eşyalarda çıkmaya devam edecek.
Kaynak: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/10388638968?page=24#471
* Monster Power sistemi bir miktar daraltılarak sayılar yerine isimler verildi: Easy, Normal, Hard, Torment, Demonic ve Apocalypse. Seçim ekranı ise şöyle: Görüntü 1
* Reaper of Souls oyuncuları genişleme paketini satın almamış oyuncular ile birlikte oyun oynayabilecekler.
* Enchanting işlemi sonrasında 2 özellik ortaya çıkacak ve bizden birini seçmemiz istenecek.
Kaynak: http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/8574477374?page=2#37

Yayımlanan Tanıtım Videoları
http://youtu.be/9rOq95SA-U8
http://youtu.be/88vLr99oG88
http://youtu.be/QfXYb6WdamU

Kaynaklar:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/11516518/
http://eu.battle.net/d3/en/blog/11502591/
BlizzCon 2013





By : Nekroses 09.11.2013 | 03:03
Son Düzenleme: 15.12.2013 | 11:23 Gönderen: Nekroses
Etiketler:
moz 12.11.2013 | 15:41


Easy      MP 0 ile 2 
Normal   MP 3 ile 5   
Hard       MP 6 ile 8   
Torment MP 9 ile 11   
Demonic MP 12 ile 14
Apocalypse  MP 15 ile 17

Gibi düşünebilirmiyiz acaba  ?


Highlord 12.11.2013 | 19:22


Sevgili Moz;

Şu anki item ve charlarimızla bile MP10 farmladigimiza gore, yeni gelecek olan cok guclu itemlarla MP10 bizleri cok fazla zorlamayacak olsa gerek.Bu nedenle bahsettiginiz gibi, MP seviyelerinde de bir yukselme olmasi akla cok daha yatkin geliyor


TearsOfDevil 12.11.2013 | 20:11


Şu an için lvl kasmak bence çok gerekli değil neden derseniz 4 tane 100 karakteriniz olsa bile 70 lvldde bunların toplam (tahmini) ortak paragorn lvl i 140-150 civarı olur.yalnızca 1 adet 100 karakteriniz var diyelim 70 lvl itibarı ile zaten çok seri bir şekilde(seri dememdeki olay 70lvl yaratıkların size vereceği exp yüksek oluşu) exp kasıcak ve çok geri kalacağını sanmıyorum.iyi oyunlar.


mattdilon 12.11.2013 | 20:44


Mp ler yüksek olabilir fakat.Şuan ki itemlarınız tamamen değişicek bununla beraber o itemları bulmak emek ve çaba gerektiricek.Günlerce millet deli gibi item arıycak.Public hareketlenicek ve trade akıcak.Oyun daha fazla zaman alıcak.Tek başına oyunda bir hiç olabiliriz.


Endorama 12.11.2013 | 23:26


ACT I dönmekten bıkmıştım  artık farklı şeyler göreceğiz bunu bilmek bile tekrar ACT I dönmek için yeterli oluyor :))


Nekroses 13.11.2013 | 00:48


Oyundan life steal özelliğini tamamen kaldırmayı planlıyorlar. life on hit hala olacak ama dps uçuk değerlere ulaşacağı için life steal'ın etkisini level 70'e ulaştığımızda sıfıra çekmeyi planlıyorlar. Yeteneklerin de life steal özelliklerini başka özelliklerle değiştiriyorlar (Daha çok health globe düşüme gibi). Bu yüzden yüksek MP'lere çıkmak eskisi kadar kolay olmayacaktır.


Diabolus 13.11.2013 | 09:16


Şu an için lvl kasmak bence çok gerekli değil neden derseniz 4 tane 100 karakteriniz olsa bile 70 lvldde bunların toplam (tahmini) ortak paragorn lvl i 140-150 civarı olur.yalnızca 1 adet 100 karakteriniz var diyelim 70 lvl itibarı ile zaten çok seri bir şekilde(seri dememdeki olay 70lvl yaratıkların size vereceği exp yüksek oluşu) exp kasıcak ve çok geri kalacağını sanmıyorum.iyi oyunlar.

dostum nasıl gerekli değil. 4x100 olanla 10x100 paragon karakteri olan arasında exp pakette 50-60 paragon fark olacak. bu ikisi arasında 70b expten bahsediyoruz. Hiçte kolay kazanılacak bir exp değil. Ama 70 level yaratıklarla ilgili dediğin de doğru ve mantıklı bende öyle düşünüyorum çünkü. 70 lvl  ve 73 lvl yaratıklar gelecek, zorluk seviyesi artacak, ayrıca yeni gelecek itemlerle +1000 dps yapacağız gözüküyor bu durumda mp15-20 ayarlarında zorluk olacaktır ve onlarında mp10 daki kadar exp vermesini düşünemeyiz. Diğer yandan nekroses'in dediği de çok önemli bir nokta. Life steal olmaz ise bu zorluk seviyelerini öyle şimdi mp10 kastığımız gibi kasamayabiliriz. Bana göre paragon level kasmak çok aşırı zor olmayacak bu seviyede.


moz 13.11.2013 | 12:10


Life Steal ve Life on hit çok önemli ve/veya olmazsa olmaz özelliklerden nerdeyse tüm karakterler bu iki özellik olmadan ayakta kalamazlar. Bence bu hususta geri adım atabilirler. Milletin altınları su gibi gider.


Caracula 21.11.2013 | 09:46


Thunderfury' nin diabloya gelmesi çok iyi olmuş eski molten core günlerimiz, thunderaan önünde yediğimiz wipelar geldi aklıma :) bu arada paylaşımlar için teşekkürler


Nekroses 15.12.2013 | 11:21


Ek bilgiler:

Ödül Avcılığı (Bounty)
* Her tamamladığınız bounty'de 1 adet Horadric Cache kazanacağız.
** Horadric Cache içeriğinde craft malzemeleri, mavi ve sarı eşyalar, gemler, Blood Shard'lar ve şanslıysanız legendary eşya barındırıyor.
* Bir ACT'e ait tüm bounty'leri tamamlarsanız Greater Horadric Cache kazanıyorsunuz.
** Greater Horadric Cache içeriğinde Horadric Cache'in iki katı kadar içerik ile birlikte daha büyük bir şans ile legendary eşya barındırabiliyor.

Blood Shard ve Gambling (Kumar)
* Blood Shard oyunda yeni bir para birimi olarak kullanılacak ve 100 Blood Shard ile Greater Horadric Cache satın alabilecek veya 5 Blood Shard ile kumar (gamble) oynayabileceğiz.
** Blood Shard yalnızca Bounty ve Horadric Cache'lerden kazanılabilecek.
** Gamble tıpkı Diablo II'deki gibi eşyaları özelliğini önceden bilmeden satın alma şeklinde olacak. Satın aldıktan sonra özellikleri ortaya çıkacak. Bu satın alacağınız eşya mavi ve sarı olabileceği gibi düşük bir ihtimal de olsa legendary eşya bile olabilecek.
** Gamble oynarken satın alabileceğiniz eşya türleri: Tek el silah, çift el silah, Source, Mojo, kask, eldiven, bot, göğüslük zırh, kemer, omuzluk, pantolon, kolluk (bracers), kalkan, kolye ve yüzük.


TearsOfDevil 15.12.2013 | 11:49


harikasın nekro.


savas33 13.02.2014 | 16:22


Elinize, emeğinize sağlık arkadaşlar güzel ayrıntılı bilgiler vermişsiniz.