Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz

Konular - Nekroses

Sayfa: 1 ... 10 11 12 13
155
Haberler / 15 Mayıs Sunucu Açılış Saatleri
« : 26.04.2012 | 03:55 »
Diablo III için Blizzard kendi belirlemiş olduğu satış noktalarını açıkladı. Malesef Türkiye hakkında bir bilgi verilmedi. Bununla birlikte 15 Mayıs'ta Diablo III'ün hangi sunucularının saat kaçta açılacağı açıklandı.

The Americas sunucusu Türkiye saati ile 10:01'de
Europa sunucusu ise Türkiye saati ile 01:01'de
açılacak.

Bizi pek ilgilendirmese de Dünya'nın bazı noktalarına oyun 7 Haziran'da ulaşacak. Güney Amerika ülkeleri ve Rusya açıklanan ülkeler arasında. Güney Amerika oyunun internetten indirilen sürümünü 15 Mayıs'ta oynayabilecekler fakat Rusya'nın oyunu kendi dilinde oynayabilmesi için dijital kopyası bile olsa 7 Haziran'ı beklemek zorunda kalacaklar.

Kendilerine Allah'tan sabır diliyor, yakınlarına da fazda üstlerine varmamalarını öneriyorum.

157
Haberler / Diablo III Beta Bu Haftasonu Herkese Açık
« : 20.04.2012 | 21:35 »
Yanlış duymadınız. Bugün Blizzard resmi sitesinden yapılan duyuruda Diablo III Beta'nın bugün Türkiye saati ile 22:01 itibari ile herkese açılacağını duyurdu. Oyun 23 Nisan 2012 Pazartesi saat 20:00'a kadar herkese açık olacak.

Peki oynamak için neye ihtiyacımız var?

1) Battle.net hesabı
www.battle.net adresine girerek hemen ücretsiz bir hesap açabilirsiniz.

2) Battle.tag
Oyunda kullanacağınız takma isim. Bu ismi dikkatli seçin çünkü değiştirmek istediğinizde Blizzar sizden küçük bir ücret talep edebilir. Bu ismi batte.net hesabınıza girerek belirleyebilirsiniz.

3) Tabi ki oyunun dijital bir kopyası
Saati geldiğinde battle.net hesabınızdan indirebilirsiniz. Eğer saatini beklemek istemiyorsanız aşağıdaki kaynaktan da indirebilirsiniz. Linkte "us.media.battle.net" geçtiğine bakmayın bu indirme linki Blizzard'a ait değil. "edgesuite" adlı bir site bu içeriği size sunuyor. Güvenip güvenmemek size kalmış.
http://us.media.battle.net.edgesuite.net/downloads/d3-installers/4de82d80-ddeb-4e61-80ae-b4e8817f54b0/Diablo-III-Beta-enUS-Setup.exe

158
Blizzard Diablo III'ün yaklaşan çıkış tarihi ile birlikte hazırlıklarını hemen hemen tamamladı ve Beta'nın yaklaşan kapanış tarihini resmi sitesinde duyurdu. Buna göre Diablo III Beta sunucuları 1 Mayıs 2012 Salı günü kapatılacak. Diablo III resmi forumlarına yazma hakkı sadece Diablo III'ü Blizzard üzerinden satın almış kişilere, StarCraft II sahiplerine ve aktif World of WarCraft hesapları olan kişilere tanınacak. Arkadaş listeniz de dahil olmak üzere tüm Beta bilgileri hesaplardan silinecek.

Blizzard ekibi Diablo III'ün testlerine katılan tüm oyunculara teşekkür ederek yazısını tamamlamış. Oyunun tam sürümünde görüşmek üzere...

Alıntı



Kaynak: http://us.battle.net/d3/en/blog/4905211

159
Temel Bilgiler / Eşya Düşürme Sistemi
« : 16.04.2012 | 02:40 »
Diablo III'ün eşya düşürme sistemi Diablo I ve II ile hemen hemen aynı yapıda. Fakat önemli bir fark söz konusu. Diablo III'te herkes, sadece kendi düşürdüğü eşyaları ve altınları görebilir. Yani düşen bir eşya için kapışmaca yaşanmaz. Fakat elinizde bulunan bir eşyayı yere atarsanız diğer herkes bunu görebilir.

Şimdi size eşya düşürme şansından (Magic Find) bahsedeceğim. Tüm Diablo oyunlarında olduğu gibi Diablo III'te de eşya düşürme şansı fonksiyonları aynı şekilde işlemektedir. Düşürme tablosu denilen bir sistem kullanılır. Bu tabloda tüm yaratıklar için birer satır bulunur. Diyelim ki rastgele bir boss öldürdünüz. Öncelikle bu boss'tan kaç tane eşya düşeceği hesaplanır. Atıyorum 5 olsun. Daha sonra bu 5 eşyanın cinsi belirlenir. Kılıçtır, kasktır, kalkandır... Sonra her bir düşen eşya için düşürme tablosundaki değerlere göre kalitesi belirlenir. Bu belirleme işini zar atma gibi düşünebilirsiniz. İlk önce eşyanın Legendary olup olmayacağına bakılır. Örneğin düşürme tablosunda (zar örneği için) 1/6500 yazıyor ise 6500 yüzlü ve tek bir yüzeyi işaretli bir zar atılır ve eğer o işaretli yüzey denk gelirse o eşya Legendary olur. olmaz ise bu sefer Set eşyası olup olmayacağına bakılır. Benzer şekilde fakat daha az sayıda yüzeyi olan bir zar atılır. Yine denk gelmez ise eşyanın Rare olup olmayacağına bakılır. Daha sonra Magic olup olmayacağına bakılır. Hiçbir olasılık gerçekleşmemiş ise bu sefer her yüzeyinde bir başka işaret olan son bir zar atılır ve özelliksiz olacağı kesinleşmiş bu eşyanın son kalite değerine bakılarak paslı, normal, keskin gibi son basit özelliği belirlenir ve işlem biter. Bu işlem her 5 eşya için ayrı ayrı yapılır.

Blizzard bu işlemin detayını şu şekilde açıklamış:

Turuncu (legendary)
6 özellikli sarı (rare)
5 özellikli sarı
4 özellikli sarı
2 özellikli sarı
1 özellikli sarı
Mavi (magic)

Düşürülen bir eşya için yukarıdaki sıraya göre tek tek bakılır. Örneğin eşyanın turuncu olma olasılığı %1 ise ve sizin +%100 Magic Find puanınız varsa düşürülen o eşyanın %2 şans ile turuncu olup olmayacağına bakılır. Diyelim ki %98'lik turuncu olmama olasılığı denk geldi. Bu sefer sıradan 6 özellikli sarı'ya geçilir ve onun düşme olasılığı da atıyorum %2 olsun. Magic find'ınız ile birlikte bu oran %4 olur ve aynı işlem tekrarlanır. Tüm bu liste için yapılan tekrarlardan sonra eşya hiçbir kategoriye düşmez ise beyaz olarak kalır.

Bazı özel yaratıkların eşya düşürme şansları "eğer o oynadığınız karakter ile ilk kez kesiyor iseniz" çok daha yüksektir. Örneğin Diablo III Beta Patch 16'da Skeleton King'i ilk kes kestiğinizde 1 adet eşya ve 1 adet de kullandığınız sınıfa özel eşya mutlaka Rare (sarı renkli) olarak düşer. Bunun sebebi düşecek 6 eşyadan (yanılmıyorsam King'i ilk kestiğinizde 6 eşya düşüyor) 2 tanesinin Rare olma şansının %100 olmasıdır. Bazen 3 tane de sarı eşya düştüğüne şahit olmuşsunuzdur. Bu zar atma örneğinde olduğu gibi diğer 4 eşya için düşürme tablosundaki sayılara uygun olarak eşyaların sarı olup olmayacakları belirlenir ve Skeleton King için tablodaki bu oranlar yüksek olduğundan fazladan sarı düşürme şansınız artar.

Şimdi gelelim Magic Find nedir? Nasıl çalışır? kısmına. Magic Find düşen eşyaların "Beyaz olmama şansını" arttıran bir puandır. Her karakterin varsayılan olarak 100 puanı bulunur ve örneğin +100% Magic Find puanınız var ise düşürme tablosundaki tüm oranlar %100 artar. Yani 2 katına çıkar. Buna Legendary, Set, Rare ve Magic olma şanslarının hepsi dahildir. Tüm bu olasılıkların hiç biri gerçekleşmediği takdirde eşya beyaz olarak kalır. Parti oyunlarında MF puanları paylaşılır. Partideki herkesin MF puanları toplanır ve kişi sayısına bölünerek eşit olarak paylaştırılır. Diğelimki partide siz dakil 4 kişi var pe puanlarınız sırasıyla 100, 50, 0, 10. Bu durumda toplam puan olan 160, 4'e bölünür ve herkesin MF puanı eşit ve 40 olmuş olur.

Her silahın zorluk seviyeleri ile adlandırılmış 4 farklı sürümü bulunur. Örneğin Club Beta oynayan herkesin bildiği bir tahta sopa. Bu sopanın aynısının Nightmare zorluk seviyesinde çıkanına Bludgeon denir. Normal zorluk seviyesinde çıkandan çok daha güçlüdür. Bu şekilde Hell ve Inferno seviyelerinde çıkan sürümleri de mevcuttur. Tüm silahlarda bu böyle. Şimdi dil alışkanlığı olduğu için "o zorluk seviyesinde çıkan" gibi bir tabir kullandım ancak aslında her eşya her zorluk seviyesinde düşebilir. Kafanızın karışır gibi olduğunu görüyorum. Korkmanıza gerek yok bunun basit bir açıklaması var. Silahların farklı sürümleri mevcut fakat bu silahlar "genellikle" çıktığı "en kolay" zorluk seviyelerine göre adlandırılırlar. Örneğin Club her zorluk sebiyesinde karşınıza çıkabilir. fakat bir Bludgeon görebilmek için ya Nightmare veya daha üst zorluk seviyelerinde kezmeniz gerekir ya da "Nightmare zorluk seviyesine yakışır bir yaratığı" daha düşük zorluk seviyelerinde kesmeniz gerekir. Zırhlarda da buna benzer bir durum mevcut fakat Diablo II'den farklı olarak tüm zırhların tasarımları birbirinden farklıdır. Ve ayrım yaklaşık olarak şu şekildedir: Son 3 zırh inferno, bir önceki 4 zırh hell, bir önceki 4 zırh nightmare ve geriye kalan 5-6 zırh da normal zorluk seviyesi için hazırlanmış zırhlardır.

Tıpkı bizim level'ımız olduğu gibi yaratıkların da level'ları vardır ve Diablo sistemine göre level seviyeleri zorluk seviyeleri ile eşleştirilirler. Örneğin Inferno zorluk seviyesindeki yaratıklar level 61-65 arasındadırlar. Düşme tablosunda bu nedenle sadece level 61-65 arasındaki yaratıklar "Inferno zorluk seviyesi ile adlandırılmış" eşyaları düşürürler. Fakat eğer Hell zorluk seviyesinde level 61 veya daha üst seviye bir yaratık öldürürseniz de "Inferno zorluk seviyesi ile adlandırılmış" eşya "Infernoda olmamanıza rağmen" o yaratıktan düşebilir.

Aklıma gelenleri anlattım. Sizin "Şunu da anlatır mısın?" dediğiniz bir konu olursa veya "Ben bunu anlamadım." derseniz onları da anlatmaya hazırım. Yanlış olduğumu düşündüğünüz bir yer var ise yazın tartışıp doğrusunu bulalım.

Kaynak: http://eu.battle.net/d3/en/game/guide/items/equipment#magic-find

162
Monk / Monk Zırh Görüntüleri
« : 12.04.2012 | 15:30 »

165
Haberler / Diablo III Beta Patch 16 Yayınlandı
« : 10.04.2012 | 04:04 »
Merhaba arkadaşlar, yine yeni bir yama ile daha karşınızdayız. Her zaman olduğu gibi yine pek çok değişiklik oldu ve her beta yamasında olduğu gibi bu yamada da oyun içi tüm bilgilerimiz silindi. Doğal karşılamak lazım çünkü bu oyun henüz beta ve 15 Mayıs'ta oyun çıktığında da yine beta karakterleriniz silinecek. Üzülmeyin. Tüm servetiniz THY'ye bağışlanacak. Bakalım bu yamada neler değişmiş?

Genel
* Tüm karakterleriniz silindi. Bu silinme tüm altınınızı, eşyalarınızı, müzayede bilgilerinizi, madalyalarınızı, takipçilerinizi ve esnafları kapsamaktadır. Arkadaş listesi gibi önemli bilgileriniz hala korunuyor.
* Oyuna yeni bir özellik eklendi. Ctrl+R (Mac için CMD+R) tuşlarına bastığınızda oyunun FPS (1 saniyede gösterilen kare sayısı) anlık bilgisini görebileceksiniz.
* Normal zorluk seviyesinde iken yeteneklerinizi değiştirdiğinizde artık sadece 5 saniye dinlenecekler.
* Karakter yetenekleri yine kapsamlı değişikliklere uğradılar. Yaptığım onca çeviri boşa gitti. :'(

Demirci
* Altın ve malzeme gereksinimleri yeniden düzenlendi.
* Mavi (Magic) eşya kırdırdığımızda Sarı (Rare) eşya yaptırmak için gerekli malzemelerin düşme şansı arttırıldı.

Eşyalar
* Eşyalarda zaman zaman çıkan saçma özellikler kaldırıldı. (Örneğin sadece Wizard'ın kullanabildiği bir eşyada Hatred'ın dolma hızını arttırma özelliğinin bulunması gibi)
* Sadece Demon Hunter'ların kullanabildiği 1 el ile kullanılabilen arbaletlerin (Hand Crossbow) vuruşları arttırıldı.
* Sadece Monk'ların kullanabildiği eşyalarda çıkan Spirit'in dolma hızını arttıran eşyaların doldurma yetenekleri arttırıldı.

Yaratıklar
* Yavaşlatma, sersemletme gibi yürümeyi etkileyen yetenekler artık Treasure Goblin'lerin üzerinde daha etkili olacaklar. Buna karşılık Treasure Goblin'ler dayak yediklerinde daha uzun süre koşmaya devam edecek.
* Scavenger'lar artık daha nadir olarak toprağın altına girecekler.
* Zombiler artık canları tam dolu ilen cesetler ile ilgilenmeyecekler.

Düzeltilen Hatalar
* Artık Skeleton King'i öldürdükten sonra da Public oyunlara problemsiz girebileceğiz.
* Public bir oyuna girmeye çalıştığımızda oyun artık bizi yanlış bir göreve atmayacak.
* Tempest Rush yeteneğini kullanırken knock back (geri itme) vuruşu aldığınızda artık oyundan kopmayacaksınız.
* Ölmüş Hardcore karakterlerinizin bulunduğu sayfadaki bulunmaması gereken kod benzeri yazılar kaldırıldı.
* Müzayede sayfasına (Auction House) girerken artık bekleme olmayacak.
* Kadın Monk ile oynarken yeterli Spirit'iniz olmadığında çıkan yanlış uyarı mesajı düzeltildi.
* Yetenekler için kullandığınız enerjiyi azaltan eşyalar artık olması gerektiği gibi çalışacak.
* Pek çok yazım ve dilbilgisi hatası düzeltildi.

Kaynak: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3123246179#16

166
Barbarian / Barbarian Yeni Tanıtım Videosu
« : 09.04.2012 | 17:13 »
Son saniyelerde duvardan kafasını uzatan yaratık beni benden aldı. o.O

http://www.ign.com/videos/2012/04/09/diablo-iii-barbarian-spotlight-video

167
Diablo III'ün çıkmasına sayılı günler kala Blizzard karakter seçimimizi zorlaştırma peşinde. Yeni yayınladıkları bir sayfa ile her hafta yeni bir kahramanı sayfaya ekleyecek ve aynı sayfada yapılacak olan sancak tasarımı yarışması ile de gönderilen sancak tasarımları arttıkça kahramanların gizli özellikleri bir bir açıklanacak. Şu anda sadece Demon Hunter aktif durumda fakat 4 gün sonra hangisi olduğunu henüz bilmediğimiz diğer 4 kahramandan biri daha yayınlanacak. Diğer kahramanlar da her 7 günde bir eklenmeye devam edecekler. Siz de bir sancak tasarlayın, kahramanların gizli özelliklerini daha hızlı öğrenelim.

http://reveal.diablo3.com/en_US/

168
Arkadaşlar bugün uzun bir süre bu konuda kafa patlattıktan sonra eksiksiz olarak yani tüm olası yönleri ile 1 saniyede yapılan ortalama hasarın (DPS) nasıl hesaplandığını buldum. Lafı uzatmadan hemen bu devasa formülü anlatmaya başlıyorum.

Öncelikle aşağıdaki video'yu izlemenizi öneririm. Bu hesap doğru fakat eksik. Ben bütün eksikliklerini tamamlayarak anlatacağım.


Eğer elinizde 1 tane silah varsa videodaki hesap sizin için doğru ve yeterli. Fakat iki elinizde de silah varsa bu durumda hesap biraz daha karmaşıklaşıyor. Video'yu esas alarak size 2 silah kullandığınız takdirde hesabın nasıl yapıldığını anlatacağım.

Silah_Hasarı = Silahınızın beyaz yazı ile yazılmış olan Damage sayılarının ortalaması (Buna altında yazan bonus vuruşlar dahil oluyor o yüzden hesaba tekrar katılmayacak)



Örneğin bu silahın hasarı beyaz yazı ile yazan Damage olan 11-16. Bu durumda
Silah_Hasarı = (11 + 16) / 2 = 13.5



Bu silahın hasarı ise:
Silah_Hasarı = (9 + 13) / 2 = 11

Bazı özel durumlarda bu beyaz Damage sayılarını aynen alamıyoruz. Beta'da bu tür silahlardan sadece 1 çeşit var. Tamamı beyaz renkte ve adları "FINE" ile başlıyor.



Tıpkı bu silahta olduğu gibi. Üzerinde 12-17 yazmasına rağmen bu silahın gerçek vuruşu 10-14. Peki bunu nasıl hesaplayacağız?

Silahın_Gerçek_En_Düşük_Hasarı = Yuvarla(12 / (1 + 0.24)) = Yuvarla(12 / 1.24) = Yuvarla(9.7) = 10
Silahın_Gerçek_En_Yüksek_Hasarı = Yuvarla(17 / (1 + 0.24)) = Yuvarla(17 / 1.24) = Yuvarla(13.7) = 14
Silah_Hasarı = (10 + 14) / 2 = 12


İşimiz henüz bitmedi çünkü Bu silahın gerçek hasarı değil. Silahın üzerinde bir de yüzdesel hasar puanı var. +24% Bu da hesaba şöyle yansıyor:

Gerçek_Silah_Hasarı = 12 X (1 + 0.24)
Gerçek_Silah_Hasarı = 12 X (1.24)
Gerçek_Silah_Hasarı = 14.88


Üst hesaptaki "Yuvarla" fonksiyonu sayıyı en yakın tamsayıya yuvarlar. Örneğin:

Yuvarla(11.0001) = 11
Yuvarla(11.4) = 11
Yuvarla(11.4999...) = 11
Yuvarla(11.5) = 12
Yuvarla(11.999...) = 12
Yuvarla(12) = 12


Üzerinize giydiğiniz silah dışındaki bazı eşyalar Damage puanı verebilir. Örneğin:



Bu yüzük 2-4 Damage puanı vermektedir. Bu yüzükten 2 tane kullandığımızı düşünecek olursak:
Eşya_Hasar_Puanları = (2 + 4) / 2 + (2 + 4) / 2 = 6/2 + 6/2 = 3 + 3 = 6

Şimdi gelelim tüm bu hasarların toplamına...
Bir elimizde "THE BANNER" diğerinde ise "BALANCED FUSCINA" olsun. Ve iki parmağımızda da "RING OF WOUNDING" olsun. Bu durumda:

Toplam_Hasar = 13.5 + 11 + 6 = 30.5

Şimdi gelelim hız hesabına. Bu hesap en karışık hesabımız olacak.

Öncelikle her silah için gerçek hızlarını bilmemiz gerekiyor. Bu hızları eğer bilmiyorsanız http://eu.battle.net/d3/en/item/ buradan silahınızın beyaz olanını bularak öğrenebilirsiniz. "THE BANNER" silahının isminin hemen altında "Rare Spear" yazıyor. Yani bu bir spear. Üzerinde yazmıyor ama bu tek elinizle kullanabileceğiniz bir spear. Bu bilgiyi bulmanız ise çok kolay. Nasıl öğrenmeniz gerektiğini anlatmayacağım. :D Silahın cinsini de artık resminden karşılaştırarak bulabilirsiniz. "THE BANNER" bir Fuscina. http://eu.battle.net/d3/en/item/fuscina Farenizi bu linkin üzerine getirerek hız bilgisi olan "Attacks Per Second" puanının kaç olduğunu görebilirsiniz. 1.2'ymiş. Diğer elimize de "BALANCED FUSCINA" alacağız. O da adı üzerinde bir Fuscina olduğunda tekrar bakmaya gerek yok onun puanı da 1.2. Şimdi gelelim o karmaşık hız hesabımıza...

Silahlarda ve eşyalarda 2 çeşit hız puanı var. Bunlardan biri "THE BANNER" daki "Increases Attack Speed by 2%" tarzı puan. Silah dışındaki eşyalarda bu puan "Attack Speed Increased by 2%" şeklinde yazar. Aşağıdaki görüntüde bu puandan veren bir eldiven var.



Diğer hız puanı çeşidi ise hızı yüzde olarak değil doğrudan toplam olarak etkiler. "BALANCED FUSCINA" ya bakarsanız üzerinde "+0.20 Attacks per Second" yazdığını görürsünüz. Bu puan çeşidi diğerinden çok farklı işlemektedir çünkü her iki silahın da hızını arttırmaktadır. Aşağıdaki örnekte bunu daha iyi anlatmaya çalışacağım.

Silah_Hızı = Gerçek hız X (1 + silahın üzerindeki yüzde olarak etki eden hız puanı) + Her iki silahın hızı toplam olarak etkileyen puanı

Bu hesaba henüz eşyaları katmıyoruz. O işlem daha sonra yapılacak.

Bu karışık formülü sayısallaştırarak biraz daha basite indirgemeye çalışacağım. Diyelim ki iki elimizde de "BALANCED FUSCINA" var. Bu durumda üstteki formül'ün sonucu:

Silah_Hızı = 1.2 X (1 + 0) + 0.20 + 0.20
Silah_Hızı = 1.2 X 1 + 0.20 + 0.20
Silah_Hızı = 1.2 + 0.20 + 0.20
Silah_Hızı = 1.6


Her iki silahta da yüzde olarak etki eden puan bulunmadığı için o puan 0 olarak alınmıştır. 1.2 ise silahın başta belirttiğimiz gerçek hızıdır. formülün sonundaki 2 adet +0.20 ise her iki silahtan gelen hızı toplama olarak etkileyen puanlardır.

Şimdi Bir elimizde "THE BANNER" diğerinde ise "BALANCED FUSCINA" varken hesap nasıl değişiyor? Ona bakalım.

"THE BANNER" için
Silah_Hızı = 1.2 X (1 + 0.02) + 0.20
Silah_Hızı = 1.2 X 1.02 + 0.20
Silah_Hızı = 1.224 + 0.20
Silah_Hızı = 1.424


"BALANCED FUSCINA" için
Silah_Hızı = 1.2 X (1 + 0) + 0.20
Silah_Hızı = 1.2 X 1 + 0.20
Silah_Hızı = 1.2 + 0.20
Silah_Hızı = 1.4


Neden 2 ayrı hız var? Çünkü 2 silah birden kullanıyoruz ve sırasıyla bir sağ elimizdekini bir sol elimizdekini savuruyoruz. Birini o silahın hızıyla, diğerini ise diğer silahın hızıyla savuruyoruz. Bu nedenle 2 farklı hızımız var. Aslında işlem daha bitmedi. 2 elimizde de birer silah olduğunda vuruş hızımız %15 artar. Fakat bunu doğrudan eklemek istersek işlem sayısı artacak. Her ikisine birden eklendiği için önce ortalama hızı hesaplayıp bu fazladan %15 puanı en son ekleyeceğim. Şimdi gelelim ortalama hıza... Hadi yukarıdaki eldiveni de kullanalım işler daha da karışsın.

Ortalama_Hız = 1/(1/Sağ_Silah_Hızı + 1/Sol_Silah_Hızı) X (1.15 + Silah dışındaki hız puanları)
Ortalama_Hız = 1/(1/1.424 + 1/1.4) X (1.15 + 0.02)
Ortalama_Hız = 1/(0.7022... + 0.7142...) X 1.17
Ortalama_Hız = 1/(0.7022... + 0.7142...) X 1.17
Ortalama_Hız = 1/(1.4165...) X 1.17
Ortalama_Hız = 0.7059... X 1.17
Ortalama_Hız = 0.82596...


Formüldeki Sağ_Silah_Hızı ve Sol_Silah_Hızı hemen üstte hesaplanmış olan sayılar, 1.15 çift el silah kullandığımızda bize verilen hız bonusu, 0.02 ise eldivenden gelen hız puanı. Hesaptaki 1'e bölme işlemleri harmonik toplamın hesaplanabilmesi için gerekiyor. Yani hızları doğrudan doğruya toplamıyor, harmonik toplamlarını alıyoruz. Bunun nedeni ise iki silahın verdiği hasarların birbirinden farklı olması.

İşin en zor kısmını geride bıraktık. Şimdi çerez çitleyeceğiz.

Kritik_Puan = Inventory'nizdeki Details tuşuna tıkladığınızda çıkan listedeki Critical Hit Chance ile yine oradaki Critical Hit Damage çarpılır, sonuca 1 eklenir. Oyuna ilk başladığınızda puanlarınız sırasıyla 5.00% ve +50.00%'dır. Ben de bunları kullanacağım.

Kritik_Puan = 0.05 X 0.50 + 1
Kritik_Puan = 0.025 + 1
Kritik_Puan = 1.025


Şimdi geldik yetenek puanımızı hesaba katmaya... Barbarian iseniz Strenght, Demon Hunter veya Monk kullanıyor iseniz Dexterity, Witch Doctor veya Wizard ise Intelligence puanı sizin birincil puanınızdır. Doğrudan doğruya bu puanı kullanacağız. Ben puanımız 100'müş gibi hesaplayacağım.

Birincil_Puan_Bonusu = Birincil_Puan X 0.01 + 1
Birincil_Puan_Bonusu = 100 X 0.01 + 1
Birincil_Puan_Bonusu = 1 + 1
Birincil_Puan_Bonusu = 2


Şimdi ise sıra geldi tüm bu hesaplarımızı birbiri işe çarpmaya... İddia oynuyorsanız bu hesabı yakından tanıyorsunuzdur. :D Üzerimizde "THE BANNER" , "BALANCED FUSCINA" , 2 adet "RING OF WOUNDING" yüzük ve görüntüdeki eldiven var, birincil puanımız 100, kritik puanlarımız 5% ve +50% ise DPS puanımız aşağıdaki gibidir:

DPS = Toplam_Hasar X Ortalama_Hız X Kritik_Puan X Birincil_Puan_Bonusu
DPS = 30.5 X 0.82596... X 1.025 X 2
DPS = 51.64317025...
DPS = 51.64


"Ben anlamadım?" diyen arkadaşlar, kendi eşyalarınızın ve bahsettiğim puanlarınızın bir görüntüsünü yollayın. Eğer zaman ayırabilirsem sizin için 1 kereliğine hesabı kendim yapacağım. Hesabı iyi anlayan bir arkadaş bunu bir Excel'de veya yazabiliyorsa bir programda veya web sayfasında yayınlarsa herkes için harika olur. =)

Ekleme: Hesaplamaları kolaylaştırmak için yazmış olduğum Excel tablosu: http://www.mediafire.com/view/?x17ampc8y8dyhka
Bu tabloyu kullanırken hiçbir ek hesap yapmanıza gerek yok. Elinizdeki silah ne olursa olsun üzerindeki bilgileri olduğu gibi kutulara girin. Hesap otomatik olarak yapılıyor.

Sayfa: 1 ... 10 11 12 13