Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










Oyuna Merdiven Benzeri Bir Sistem Eklenebilir  (Okunma sayısı 13343 defa)

Diablo III Amerika forumlarında bir oyuncunun açtığı merdiven (ladder) (softcore ve hardcore'a alternatif olarak belli aralıklarla tamamen sıfırlanan oyun sistemi) önerisi konusuna Blizzard yetkililerinden Grimiku'nun verdiği yanıt tam olarak şöyle:

Alıntı Yap (Seçim)



Siz ne tür özelliklere sahip olmasını istersiniz arkadaşlar? Yorumlara açığız.

Kaynak: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9573317487?page=1#8





By : Nekroses 31.07.2013 | 21:58
Son Düzenleme: 27.08.2013 | 20:03 Gönderen: Ares
Etiketler:
rocker_tr 31.07.2013 | 22:12

Son Düzenleme: 31.07.2013 | 22:14 Gönderen: rocker_tr

Diablo 3 belli bir yerden sonra sıradanlaşıyor. Hep aynı şeyleri yapmak sıkıcı. Bence asıl sorun bu. Guild getirilerek Dungeon, Raid tarzı bir şeyler getirilmeli. İtem ihtiyacı dungeon ve Raidlerle sağlanmalı. Battleground getirilerek oyuncular için zevkli anlar hazırlanmalı. PvP itemleri buradan elde edilmeli.


Hacı 01.08.2013 | 10:31


WoW'dan farkı olmazki öyle olursa bence daha farklı sistemler oluşmalı.


nastilia 01.08.2013 | 15:55

Son Düzenleme: 01.08.2013 | 16:02 Gönderen: nastilia

Wow'dan farkı şöyle olabilir. Diablo ve Wow blizzard çıkışlı oyunlar olmasına rağmen ikisinin kendi içindeki havası çok farklı. Aynı sistemleri getirmek bence kesinlikle onları aynılaştırmaz. Diablo'ya gelecek raid, battleground tarzı sistemlerin havası çok çok farklı olur. 
Bence her oyunun eksiği olan skill comboları kesinlikle boss sistemiyle eklenebilir. Boss fightlar için kurulan raidlerde belli classların belli spelleri seri halinde birlikte kullanmaları bosslara belli debufflar verebilir. Tabii bu fikir oldukça geliştirilebilir ama gel gör ki Blizzard yetkililerinin bunu umursayacağını pek sanmam.

Bazı arkadaşlarda diablonun amacının bu olduğunu düşünmekte , sabırla farm ve sürekli kendini geliştirme. Ancak bu kadar sınırlılıkta oyunun hacmi genişlemediği için gerçekten sıkıcı hale gelebiliyor. Stream kanallarında çok üst sıralarda olması gereken diablo yayınları anasayfaya bile yerleşemiyor ki bu oldukça acı. Diablo'nun tek eksiği PVE ve PVP. PVE algısı elite pack kesmek olan arkadaşlar var ona bir şey diyemem herkesin kendi zevki  ancak literatür onu böyle tanımlamıyor. 

Saygılar


rocker_tr 01.08.2013 | 18:30

Son Düzenleme: 01.08.2013 | 18:42 Gönderen: rocker_tr

Wow'dan farkı şöyle olabilir. Diablo ve Wow blizzard çıkışlı oyunlar olmasına rağmen ikisinin kendi içindeki havası çok farklı. Aynı sistemleri getirmek bence kesinlikle onları aynılaştırmaz. Diablo'ya gelecek raid, battleground tarzı sistemlerin havası çok çok farklı olur. 
Bence her oyunun eksiği olan skill comboları kesinlikle boss sistemiyle eklenebilir. Boss fightlar için kurulan raidlerde belli classların belli spelleri seri halinde birlikte kullanmaları bosslara belli debufflar verebilir. Tabii bu fikir oldukça geliştirilebilir ama gel gör ki Blizzard yetkililerinin bunu umursayacağını pek sanmam.

Bazı arkadaşlarda diablonun amacının bu olduğunu düşünmekte , sabırla farm ve sürekli kendini geliştirme. Ancak bu kadar sınırlılıkta oyunun hacmi genişlemediği için gerçekten sıkıcı hale gelebiliyor. Stream kanallarında çok üst sıralarda olması gereken diablo yayınları anasayfaya bile yerleşemiyor ki bu oldukça acı. Diablo'nun tek eksiği PVE ve PVP. PVE algısı elite pack kesmek olan arkadaşlar var ona bir şey diyemem herkesin kendi zevki  ancak literatür onu böyle tanımlamıyor. 

Saygılar

+1

Ben kasmayı bıraktım aynı şeyi sürekli yapmak sıkıyor. Item ve P. Level tam anlamıyla aynı yerde kasarak amelelik işi. Daha üst m.levelde kasabilmek için iki seçenek var.

1. Şans (5 stack yap düşürecem diye uğraşta uğraş.)
2. Para  (Gold alacak kadar salak değilim. Gold alacağıma gider WoW oynamaya devam ederim diyeceğim ama. Onuda maf ettiler. Herkes tüm raidleri görsün herkes tierli item giyebilsin namına 25 lik raidleri 10 raide indirdiler. Üstüne bebe işi yaptılar. SCV nin önünden geçmeyen insanlar. Illidanın ağzını burunu kırdılar. Oyunun hiçbir eğlencesi kalmadı.)

Diablo 3 den insanlar neden sıkılıyor. WoW da herşey max level olunca başlıyor ve oyunun zevki burada başlıyorken (BG, Raid, Dugeon) . Diablo 3 de oyun 1-60 arasında zevki oluyor. 60 Lvl olunca amele işi ve sıradanlaşıyor. (Hep aynı yerde farm başka bir şey değil).

Bu reset olayı nedir? LVL ler mi sıfırlanıyor?


Alertsms 01.08.2013 | 20:15


bence knight online vb oyunlardaki gibi playerlar iç içe olmalı 4 kişilik public game modunda biyere varamazlar çok sıkıcı oluyor çünkü oyun diğer fps tps oyunlara bakarak en basit bir metin 2 de bile kalabalık bir ortam da pazar kurablirken burada neden olmasın en basit bir şekilde serverlar da 10.000 kişi online olabilsin ve arkadaşımızın belirttiği gibi dugeon sistemi olabilir ve zevklide olma ihtimali 100% bence herkeze iyi forumlar :)


Nekroses 01.08.2013 | 20:36


Diablo II'deki sistemi anlatırsam daha açıklayıcı olur sanırım.
Karakter yaratırken normalde 2 seçenek vardır: Softcore ve Hardcore. Bununla birlikte farklı bir seçenek daha olduğunu düşünün: Ladder ve Non-Ladder.

Yeni bir ladder sistemi başladığında orada oynayabilmek için yeni bir karakter açıp ladder seçeneğini işaretlemeniz gerekir. Böylelikle siz de yarışa katılmış olursunuz. Ladder sezonlar halindedir ve sezon bittiğinde ladder karakterler non-ladder karakterlere dönüştürülürler ve bu şekilde ladder dünyası sıfırlanmış olur. Yeni sezon başladığında yine sıfırdan karakter açmanız gerekir. Çünkü eski ladder karakteriniz artık non-ladder olmuştur. Sezonlar tahminimce 3 ayda sürer. Süre sonunda en yüksek level'a ilk ulaşmış kişiler birinci lan edilirler. Diablo II'de sadece ladder karakter açtığınızda düşen çok güçlü eşyalar bulunmaktaydı. Bazı eşyalar sadece ladder'da üretilebiliyordu.

Diablo III'te de benzer bir sistem yapılabilir. AH'si ayrı olur çünkü ladder sıfırdan başladığında oradan eşya almak mantıksız. RMAH'nin de olmayacağını düşünüyorum çünkü yarışa hile karıştırmış oluruz.

Bu tür bir sistemde neler görmek istediğimizi de şimdi bize soruyorlar. Güzel fikirler sunan arkadaşlar olursa fansite hesabımızdan bilgilendirme yapmayı planlıyoruz. ;)


Nekroses 01.08.2013 | 20:37


bence knight online vb oyunlardaki gibi playerlar iç içe olmalı 4 kişilik public game modunda biyere varamazlar çok sıkıcı oluyor çünkü oyun diğer fps tps oyunlara bakarak en basit bir metin 2 de bile kalabalık bir ortam da pazar kurablirken burada neden olmasın en basit bir şekilde serverlar da 10.000 kişi online olabilsin ve arkadaşımızın belirttiği gibi dugeon sistemi olabilir ve zevklide olma ihtimali 100% bence herkeze iyi forumlar :)

O zaman bu oyun Diablo olmaz. =)


Hacı 01.08.2013 | 23:59


bak nekronun dediği olur


Alertsms 02.08.2013 | 00:21


O zaman bu oyun Diablo olmaz. =)
şöyle sorym ozaman şuan oynadıgın oyundan zevk alabılıyormusun açıkcası solo olsam oynamam bu oyunu 4 kez diablo kes paragon 100 yap bitti bukadarmı bunu da bi düşün derim


nastilia 02.08.2013 | 01:56


Nekroses açıklama yapmış ladder sistemiyle ilgili. Ladder sistemini ben biliyorum açıkçası ama bizim vurgu yaptığımız kısımda ladder sisteminden önce oyunun genel tabanındaki problemle alakalıydı. Hoş sende memnun değilsindir belki çoğu şeyden.  Ladder sisteminde standart playerların asla yeri olmayacak. 1 Sezon içinde hayatı oyun olan ( bkz: streamer , pro gamer ) kişiler bu imkanlardan yararlanabilecek. Sıradan oyuncular - ki bu en az %75 - yine sistemin içinde olduklarını sanıp aslında dışında kalacaklar. Buda onlara bir kerelik bu sistemi deneyip yine aynı soru işaretlerini getirecek. "Bu oyun asla istediğimiz gibi gelişmeyecek mi ? " Ne yazık ki bu sorunun da cevabı ladder sisteminden sonrada belli olmuş olacak. Bunlar benim görüşlerim tabii ki katılmayan olabilir hakkıdır. Biraz içimi dökmüş gibi oldum sanırım kusura bakmayın.


nastilia 02.08.2013 | 02:10


Bu sisteminde dediğim player kaybına yol açmaması için bence en mantıklı şey aslında Ladder sistemininde paragon level sistemine benzetilmesiyle gerçekleşebilir. Kafamda bir parça eşitlik için şöyle bir fikir oluştu. Sezon kazananlarının ,kastıkları süreye ve levela göre kazanmaması; bu levelın, sürenin vs. sezonu birinci bitirme şansını arttırmasını isterdim. Yani sezon sonunda en çok kasmış arkadaşın şansı paragon leveldaki gibi %300 ken daha az kasmış birinin ise %80 olduğunu düşünelim. Normalde bu iki kişiye legendary item düşme ihtimalleri arasında çok garip bir algoritma var kimin var olan şansının ne zaman işleyeceği belli olmuyor. Stream yapan, çok rahat bir pl 100  ve magic findıda yüksek playerın saatlerce uğraşıp düşürdüğü 10 itemı, tek seferde düşüren 30 40 paragon levellı playerlar var. Algoritmalar neye göre işliyor tam bir muamma. Bu algoritmanın sezon kazananlarını açıklayacak "Roll" sistemindede geçerli olması benim dileğim olurdu. %1 in bile biraz kazanma şansının olduğu bir sistem. Ladder karakter açma şansınıda 1 sezon boyunca 1 olarak tuttuğunuzda hilelerde engellenmiş olur. Tabi biraz fantastik bir düşünce oldu ama daha önceki mesajlardaki sistemler gelmediği sürece en azından ladderı katlanabilir kılacak olan bence budur.


Nekroses 02.08.2013 | 10:27


@Alertsms: Açıkçası übere girerken çok eğleniyorum ama hepsi o kadar. Oyunda benim için sadece über var. Başka bir şey yok. Paragon ilgimi çekmiyor çünkü eşyalar ile level farkını kapatabiliyorsun. Dediğin gibi farklı dungeonlar ekleseler beni tavlamayı başarırlar. =)

@nastilia: Yorumlarına katılıyorum. Ladder sistemi gelecekse eğer orayı seçenlere bir avantaj vermemeliler. Veya vereceklerse de sezon sonunda normal sisteme taşınmamalı.


Juegos 12.08.2013 | 15:19


Neredeyse bütün yorumları es geçmeden okudum." Ladder ve Non-Ladder." nedir?
Diablo 2'de yada eski oyunları oynamadığım için soruyorum. Gelebilecek olan sistemin bize artıları ve eksileri ne olacak? Güncel bir konumu bu?