Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.










Diablo3 Neden Daha iyi Yapılamaz...  (Okunma sayısı 49447 defa)

trislasis
trislasis#1965
trislasis
09.02.2014 | 02:22 | Beğeni: +2
Son Düzenleme: 11.02.2014 | 22:18 Gönderen: trislasis
15 Mayıs 2012’de neredeyse bütün arkadaşlarım Diablo3’ün bir kopyasını satın aldı (bazılarımız CE -Collector’s Edition- versiyonunu dahi aldık.) Birçoğumuz oyunu çıkış tarihinden evvel erken siparişle satın aldık. Günümüze gelindiğinde ise, bırakın erken siparişi, aramızdan bir kişi bile RoS’u satın almayacak. Eski Diablo fanlarından tanıdığım biri battle nette popüler bir konuya cevap olarak aşağıdaki mesajı göndermiş, bense düşündümki bu yazı herkesin görmesi adına ön sayfada olmalı:

Alıntı Yap (Seçim)
Böyle bir çaba sarfettiğiniz için size saygı duyuyorum. Ben bizzat kendim oyunu pozitif yönde etkilemek ve geliştirme aşamasına yardım etmek adına bu forumlarda yazılar yazdım. Diablo 3’ün çıkışından bugüne kadarki dönemde şunu farkettim ki: Siz aynı anda hem aşırı zeki olabiliyor, bunun yanında hem de akıl almaz derecede saf olabiliyorsunuz. Bu sizin, benim ve hemen hemen herkes için geçerli. Sanıyor musunuz ki onlar (yani tasarımcılar) end-game (oyunun akıbeti ve devamlılığı) ne demek bilmiyorlar? Elbette biliyorlar. Hiç açıklanmadıysa, oyuncular bu kavramı onlara tekrar tekrar ve tekrar sayısız kez burada ve birçok platformda açıklamışlardır. Onların (yani tasarımcıların) şu iki senede katıksız hiçbirşey öğrenmeyip, itemization (eşya parametrelerini düzenleme) hususunu ise tekrar ve tekrar berbat edecek kadar hakikaten aptal olduklarını mı düşünüyorsunuz? Hadi ama, kimse bu kadar aptal değil! Sizce onlar eğlenceli oyun nasıl yapılır bilmiyorlar mı? Elbette biliyorlar. Onlar Blizzard. Dana önce yaptılar, yine yapabilirler. İşin esprisi şu; onlar bunu, Diablo gibi tek seferlik bir iş için (tek ödeme) yapmazlar! Tüm o düzgün ve işler durumdaki oynanabilirlik, endgame, PvP kavramlarını içeren oyun düzeni ve şimdiyse hatta AH (Müzayede evi) bile sadece ve sadece onların üyelik tabanlı oyunları --World of Warcraft (WoW)’a tabîdir ve tabî de olmalıdır bu mantaliteye göre.. Aylık üyelik ücretleri olmayan oyunların düzgün nitelikleri olması beklenmemekte ve hedeflenmemektedir. Bu mantaliteye göre sizin Diablo3’ü ve ek paketini satın aldıktan sonra oyunu bir ay kadar oynayıp sonrasında World of Warcraft oyununa geri dönmeniz beklenmektedir. Elbette, Blizzard her bir Diablo oyuncusunun World of Warcraft oynadığını farzetmektedir. Burada ne kadar uzun ve kapsamlı bir gönderi yazarsanız yazın, hiçbirşey değişmeyecek. Biz bu konu hakkında koca bir kitap yazabiliriz, umurlarında bile olmaz, biz istediğimiz D3’e sahip olamayacağız, çünkü Blizzard oyunu para eder hale getirecek bir yol bulamadı ya da bulmadı. Wall Street’te ne kadar özenti tip varsa Action House’a aldılar, şimdiyse yakında basitçe AH’ı kaldıracaklar. “Müzayede Evi’ni çok mu beğendiniz? Peki, bizim Müzayede Evi olan başka bir oyunumuz var. Adı da World of Warcraft. Tek fark bu oyun, bir seferlik bir ödemeye mahsus değil, aylık 15 dolar...Hem de denemek ücretsiz... İlk ay ücretsiz. İkinci ay... Hmm ücretsiz değil :P” Herşey para demek. İşte söyledim. Bunu ne kadar önce farkedersek, bu şeyden o kadar rahat kurtulabiliriz. İyi şanslar.


Direkt olarak Activision’ın Yatırımcı İlişkileri web sitesinden SANTA MONICA, Calif. --(İŞ HATTI)--

Activison Blizzard, A.Ş., etkileşimli eğlence alanında bir dünya lideri, bugün yaptığı duyuruda, daha önce bildirilen yaklaşık olarak 429 milyon adet şirket hissesini ve bağlı vergi unsurlarını, Vivendi’den (Ana Firma) yaklaşık olarak 5.83 milyar dolara (veya hisse başına 13,60 dolara) nakit olarak satın alınması işleminin tamamlandığını bildirdi. Ayrıca Activision Blizzard CEO’su Bobby Kotick ve Yönetim Kurulu Başkanı Brian Kelly tarafından yönlendirilen bir yatırım aracı şirketi olan ASAC II LP de, yaklaşık olarak 172 milyon adet şirket hissesini, Vivendi’den yaklaşık olarak 2.34 milyar dolara (veya hisse başına 13,60 dolara) ayrı bir ticari işlem ile satın alımı gerçekleştirdiğini duyurdu. Activision Blizzard’ın bu işlemle satın almış olduğu hisseler artık ödenmemiş bir borç olmaktan çıkmış, geri kalan 690 milyon hisselik çoğunluğu kamu hissedarlarına bırakmıştır. Ticari işlemlerin tamamlanmasıyla, ASAC II LP --yatırımcı grubu, (Kotick ve Kelly’e ek olarak Davis Advisors, Leonard Green & Partners, L.P., Tencent ‘i de içine alan bir grup) şu anda şirketin yaklaşık olarak 24.7%’sine sahiptir. Vivendi ise 83 milyon adet hisseden oluşan yaklaşık 12%’lik bir şirket payını hala elinde tutmaktadır. Activision’a ait satın alım işlemi ise, yaklaşık olarak elde bulunan 1.2 milyar dolarlık yerli nakit meblağ ve son dönemde alınan borç meblağlarının bir kombinasyonu ile finanse edilmiştir. Bu borçlar; 2021’e kadar olan %5,625’lik kıdem senetlerinden oluşan 1,5 milyar dolar, 2024’e kadar olan %6,125’lik kıdem senetlerinden oluşan 750 milyon dolar, ve 7 seneye taksitlendirilen 2.5 milyar dolarlık bir borçlanma tesisinden oluşmaktadır. 4.75 milyar dolarlık bütün bu borcun senelik ağırlıklı ortalama faiz oranı %5’ten azdır.



4.75 milyar dolarlık bu toplam borç, Vivendi’deki bu hisselerin satın alınabilmesi için şirketin üzerine devredilmiştir. Bu fazladan 237.5 milyon dolarlık faiz tutarı ise (@ %5 senelik), yaklaşık olarak 50 dolardan hesaplarsak yaklaşık 4.75 milyon adet RoS kopyası satışına eş değerdir. Unutmamak gerekir ki bu extra 237 milyon dolarlık borç herhangi bir borç affı söz konusu olmadan hesaplanan değerdir. Şimdi yıllarca yatırımcılık ve tüzel bankacılık sektöründe çalışmış biri olarak, bildiğim tek bir şey varsa o da, şirketler ne zaman ki yüklüce bir meblağ borçlanırlar, işte o zaman bu şirketler mütemadiyen kar marjinlerine odaklanma ve sonuç olarak borç kontratlarında oluşabilecek herhangi bir ihlalden kaçınma eğilimindedirler. Dolayısıyla eğer hala Activision Chief Product Officer’ının (yada titri her neyse,-Baş Ürün Müdürü), mevcuttaki altın yumurtlayan tavuk World of Warcraft’ı soyup soğana çevirebilecek potansiyelde destansı bir Diablo 3 yapacağına dair inancınız varsa, öyleyse her sene ödemeleri gereken 237 milyon dolar tutarındaki faiz maliyetini bir düşünün derim. Seleflerinin (eski kuşak Diablo oyunlarının) çok başarılı olmaları sebebiyle gerçekle yüzleşmenin zor olduğunu biliyorum, fakat bu oyunu azat etmenin zamanı geldi.






--Güncelleme:

1. Daha önce bir arkadaşın göndermiş olduğu soruya cevap olarak şunları söyliyim; yakın arkadaşlarımdan oluşan grubumuz 8 kişiden oluşuyor. Bu rakam belki çok küçük ve de satılacak olan yüksek orandaki RoS kopya miktarı yanında belki de çok önemsiz, fakat bu kararımız, ne kadar küçük olursa olsun inandığımız şeyleri onurlandırmak adına sergilediğimiz bir duruş teşkil ediyor bizim için..

2. Benim buradaki niyetimi sorgulayan ve de RoS’un iyi bir oyun olarak döneceğini iddia eden ya da benim bu yazıyı herhangi yapıcı bir geri bildirim önerisi olmadan gönderdiğim fikrini beyan eden birkaç arkadaşa cevaben sadece şunu söyleyebilirim;  Bu gönderi sadece ve sadece benim kişisel görüşlerimin bir yansımasıdır, buna katılırsınız yahut katılmazsınız, bu gerçekten umrumda değil. Buradaki başlıca niyetim, aslında tamı tamına düşündüğüm şeyleri ifade eden bir başka gönderiyi örnek olarak burada gösterip, bir yandan da bu görüşü bazı rakamlarla desteklemek. -Komplo Teorisi mi? Evet veya Hayır? İçgüdülerim bana Blizz’in oyunu bütünüyle öldürmemeye, bir yandan da oyunu çok iyi yapmamaya çalıştığını söylüyor. Sadece daha büyük sayılar ve bazı yeni özellikler ekleyerek (bazı özellikler Vanilla’dan çıkarıldı) satışları artırmak için...- PS3, PS4 ve Xbox’da D3’ün çıkışı da bir o kadar satış rakamlarını artırmaya yönelik.. Ve bunu yaptıkları için onları elbette suçlamıyorum, onların işi para kazanmak.. Fakat oyunun konsola migrasyonu sırasında, orijinal PC versiyonunun entellektüel seviyesi büyük ölçüde ayaklar altına alındı.- Bu forumlardaki yapıcı ve kaliteli gönderi sayısı oldukça yüksek. Bunları kendi gönderimde defalarca tekrarlamak niyetinde değilim. Oyunu destansı bir oyun yapmak ya da yapmamak adına bu fikirleri uygulama ya da uygulamama kararı gerçekten Blizzard’a ait.- Ben bu oyunu çok uzun saatler oynadım, çünkü bu o dönemde benim gerçek yaşamdaki durumuma uygun düşüyordu ve bu karar bir tek bana aitti, başkasına değil. Bununla birlikte vermiş olduğum bu karar halen, bu oyunun mevcut haliyle ve muhtemelen RoS çıktıktan sonra da işe yaramaz bir oyun olduğu ve olacağı gerçeği ile çelişmiyor. PTR kopyasını az bir süre denemiş olmam haricinde uzun bir süredir ciddi anlamda oyunu oturup oynamış değilim, ancak şu sonuca vardım ki halen hiç bir sonuca varılamamış, oyunu başından beri kötürüm hale getiren temel meselelerin hiçbiri ile uğraşılmamış boktan bir PTR var elimizde.- İş dünyasında işlerin nasıl yürüdüğünü tam anlamıyla anlıyorum. Blizz PARA kazanma işinde. Fakat para kazanabilirsiniz VE aynı zamanda kaliteli ürünler/hizmetler de üretebilirsiniz. Ancak, bu durum Diablo 3 için geçerli değil.- Genel itibariyle eğer karakterinizin daha ileri ilerlemesini istiyorsanız RoS’u almaya mecbur bırakılıyorsunuz. Peki kafanıza bir silah dayanması size nasıl hissettiriyor? Bu söylem HER SENE ödenmesi gereken extra faiz bedeli yani 237 milyon dolarla bağlı durumdadır. Blizz, RoS’un satış rakamlarını artırabilmek için kendini, Vanilla’yı daha da kötü hale getirmek mecburiyetinde hissetmiştir. Bununla birlikte Josh.M, CPO ve Bobby K. ile RoS içeriğinin ne kadarının Vanilla oyuncularına sunulabileceği üzerine tartıştıysa eğer buna çok şaşırmazdım. Nihayetinde bu karar, tasarımcıların değil, yönetimin kararıdır. Peki büyük şirketlerde yönetim kademesi nasıl karar alır? Satışlar, kar marjları, bilançodaki ekstra borçlar, anlaşmalar, taksitler, hissedarların payları ve borsa değerleri. Hmmmm... Peki oyunu satın alan ve oynayan oyunculara yönelik bir sevgi gösterisi yok mu? SİZ zincirin en alt halkasısınız. Bundan hoşlanmadınız mı? İşte bu çok kötü.

3. Diğer bir gönderi ise Heartstone oyununun yüksek kar marjına değiniyor ve ben de bu konudaki kendi düşüncelerimi ve arka planda mevcut bazı bilgileri sizinle paylaşmak istedim.- Ocak 2008’de Yoka Games firması tarafından 三国杀 ya da SGS diye adlandırılan bir kart oyunu piyasaya sürüldü ve çok kısa bir zamanda Çin’de fırtına gibi esti. (http://en.wikipedia.org/wiki/Legends_of_the_Three_Kingdoms) SGS’in oyun mekanikleri Heartstone’a çok benzer. SGS ise, bir grup arkadaşınızla oynayabileceğiniz, gruptaki rasgele bir kişinin katil olarak seçildiği ve oyun bitene kadar yahut kimliği deşifre olana kadar oyundaki diğer herkesi öldürmeye çalıştığı meşhur “Killer Game” ‘den esinlenmiştir. Oyun kullanılan skiller, şans faktörü ve düşünsel ifadenin bir kombinasyonu şeklindedir.- Ekim 2010’da, Tencent Holding (Çin’deki en büyük internet firmalarından biri), aynı zamanda Wechat uygulamasının yaratıcısı, 英雄杀 veya YXS olarak adlandırılan bir online kart oyunu piyasaya çıkardı. (http://yxs.qq.com) Bu oyun, mekaniklerini büyük oranda SGS’den alıyor, farklı fakat benzer kahramanları ve kart özelliklerini kullanıyordu. Kanımca YXS daha başarılı oldu çünkü Tencent daha fazla kaynağa ve daha geniş dağıtım ağına sahipti, bu da sonuç olarak daha fazla oyuncuyu kendine çekti.- Peki bütün bunların Heartstone ile ne alakası var? Tencent ve bir grup kurumsal yatırımcı şu anda Activision Blizzard’ın %24.7’sini ellerinde bulunduruyor. Tencent yöneticileri diğer yatırımcılarla ve şirketle, online ve gerçek zamanlı kart oyunlarının ne kadar kazançlı ve başarılı olduklarına dair fikirlerini şüphesiz paylaşmışlardır. SGS ve YXS iyi bilinen ve gerçek tarihi karakterler kullanırken, Heartstone geniş bir fan tabanı olan Warcraft’ın kahramanlarını kullanmaktadır.- Bununla birlikte, Heartstone’daki bir kahraman/kart’ın modifiye edilmesi için gereken emek miktarı ile Diablo 3’te ki benzer bir durum karşılaştırıldığında ortaya çıkan fark o kadar muazzam ki, sonrasında gereken iş miktarı ve uzun saatler boyunca süren testler de göz önüne alındığında bütün bunlar daha yüksek birer maliyet olarak Diablo 3’ün hanesine yazılmaktadır.- Çıkış tarihine kadar SGS de YXS de büyük değişimler geçirmiştir. Heartstone da şüphesiz benzer yollardan geçecektir. Muhtemelen 1v1’den 2v2’ye ve sonrasında 3v3 ve 4v4’e yeni kartlarla ve ek özelliklerle ve Starcraft ile Diablo’dan yeni kahramanlarla beraber gelişimini sürdürecektir.- SGS ve YXS aylık birer üyelik ücreti veya daha güncel ve premium içeriklere erişebilmek için oynanan her oyun başına kredi kartından çekilen bir ücret talep eder. Bir şirketin yenilikçi olmasında ve kar marjlarını yükseltmesind hiç bir yanlış bulunmamaktadır. Fakat bu, oyuncuların zekasına hakaret boyutunda olmamalı ve oyunculara zarar ve ziyanlık vermemelidir. Diablo gibi oyun tarihinin abartısız akışını değiştirmiş bir marka, göz göre göre ve bilinerek kasten kendisini yaratan firma tarafından hurdaya çevriliyor olduğu için hayal kırıklığına uğramış durumdayım. (Diablo’yu yaratan takım biliyorumki D3 üzerinde çalışmış takım elbette değil, ancak yine de Blizz bütün verilere ve bu oyunu en az eski oyunları kadar iyi yapabilecek kapsama sahip, ama bunu basitçe yapmamayı tercih ediyor, sebepse PARA.




--Güncelleme 10 Şubat

Activision Blizzard 2013'ün dördüncü çeyrek gelirlerini ve karını açıkladı ve sonuçlar iyi!.

Activision Blizzard Chief Executive Officer (CEO)su, Bobby Kotick şunları söyledi: “2013 senesi Activision Blizzard ve bizim endüstrimiz adına çok dönüşümsel bir yıl oldu. Vivendi ile olan ticari alım satım işlemimiz, bize bağımsızlığımızı vererek "kontrol edilen" bir şirket olmanın getirdiği sorunları ve sınırlamaları yok etmiştir. Oyunlarımızın devam eden başarısı bizlere beklenenden-daha-iyi bir finansal getiri sağlamıştır. Buna hisse başına daha güçlü bir net kar ve gelir ve 1.26 milyar dolarlık gerçek zamanlı para akışı da dahildir.”

Kotick devam etti, “2014 ve sonrasına bakarsak eğer, tarihimizdeki en güçlü ve geniş yelpazedeki oyun portföyüne ve kanallarına sahibiz. 2014 yılında, bunlar bizim standart olmayan kar oranlarımızı her sene artırmamızı sağlayacak ve hisse başına düşen standart olmayan gelir kayıtları oluşturacaktır. İnanıyoruz ki yenilikçi bir paylaşımlı-dünya sunan Bungie’s Destiny™ adlı fps aksiyon oyunu Activision Publishing'in önümüzdeki milyar dolarlık franchise ı olacaktır. Activision Publishing ayrıca Call of Duty® ve Skylanders™ franchiseları için müthiş yeni oyunlar planlamaktadır ve Blizzard Entertainment en çok satan PC ve konsol oyunu Diablo® III için yeni bir ek paket ve bunun dışında diğer hatırı sayılır yeni bir oyunu daha piyasaya sürecektir.

Ayrıca 2014 ve sonrasındaki birkaç yıl için üretim hattımızda  potansiyel olarak çığır açacak oynaması ücretsiz en az 3 tane franchise --Blizzard'ın Heartstone™,Heroes of Warcraft™ ve Heroes of the Storm™,
--ve Activision Publishing’in Call of Duty Online mevcut. İnanıyoruz ki bu oyunlar dünya çapında müthiş bir potansiyele sahip. İş modeli olarak free-to-play (oynaması ücretsiz) modeli an itibariyle Batı'da ve tüm Çin'de ölçek sahibi olmuştur. Geçen ay open beta olarak PC'de piyasaya sürülen ve Blizzard Entertainment'ın bu sene itibariyle tabletlere ve akıllı telefonlara kadar genişleteceği Hearthstone ise şimdiden çok güçlü bir engajman ve parasallaştırma sistemi ile Batı'da ve Çin'de milyonlarca oyuncunun ilgisini çekiyor. Böylece World of Warcraft®, Diablo, ve StarCraft® 'ın içinde bulunduğu mega franchiselara bir dördüncüsü olarak eklenme yolunda."

Bu şimdiden gerçekleşiyor. Heartstone; WoW, Diablo ve Starcraft'a katılıp bir sonraki miyar dolarlık franchise olmak için neredeyse hazır. Tencent gerçekten de çok akıllıca bir yatırım kararı vermiş.

Adlerfang
Karadede#1274
09.02.2014 | 12:20 | Beğeni: 0 #1
Ne diyeceğimi bilemiyorum:( Acaip canım sıkıldı şuan.Allah nasıl biliyorsa öyle yapsın bu adamları.Çıktısını aldım ömür boyu saklıcam kardeş Teşekkür ederim paylaşım için..

trislasis
trislasis#1965
trislasis
09.02.2014 | 12:52 | Beğeni: 0 #2
Son Düzenleme: 09.02.2014 | 13:12 Gönderen: trislasis
rica ederim kardeşim zahmet edip okuduğun için teşekkür ederim, hani baya bi uğraştım desem yazıyı yazmak için yeridir ancak hani bir kişi bile okusa benim için değerli çünkü ne kadar ince dilimlerseniz dilimleyin her realitenin iki yüzü var ve bunları paylaşmak, en azından bulunduğum komüniteye bir artımın olmasını istedim elbette, bu benim bu topluluğa borcum addediyorum. Yaşanmışlıklar gerçekten çok şeyi etkiliyor, ve bilgi kirliliği maalesef her yerde var. Zaman buldukça yazıyı güncellemeye çalışacağım.
Yazıyı ancak belki de senin gibi Diablo nun hardcore fanları en iyi anlayabilir diye düşünüyorum.
Kolay gelsin...

unstable
Unstable #2374
09.02.2014 | 13:03 | Beğeni: 0 #3
Son Düzenleme: 09.02.2014 | 13:49 Gönderen: unstable
Malumun ilamı. Herkes biliyordu bunları ama kimse itiraf etmek istemiyordu. Arkadaş da çıkmış detaylıca, bilgisiyle belgesiyle ne var ne yok dökmüş hepsini. Zaten bu saatten sonra öncekiler gibi büyük sükse yapacak, efsane olacak bir Diablo beklemek hayalperestlikten ziyade safdillik olur. Ah Blizz ah!

trislasis, çeviri/alıntı için teşekkürler hocam, ara sıra gerçeklerin hatırlatılması lazım :)

quatermain
quatermain#2412
quat_ermain
09.02.2014 | 13:16 | Beğeni: 0 #4
Dini İmanı PARA abi bunların. Yani aslında dikkatli bakmayada gerek yok herşey ortada.PARA PARA PARA. İngiliz değilmi abi hepsi sömürgeci şerefsizler :S

vedat111
TheZalim#2630
09.02.2014 | 14:40 | Beğeni: 0 #5
ya ben şunu anlamıyorum. bu adamlar oyunu ne için yapıyor. keyif içim mi. tabi ki para kazanacaklar bu nedenle ayıplamamak lazım. ama en azından kazanırken de keyif versinler. bütün insanlar da bunu istiyor. rosta yaptılar yaptılar. yapamadılar ben de dahil bir sürü oyuncu kaybederler. bu da para kaybetmek demek. bence artık bunun da farkına varmışlardır.

trislasis
trislasis#1965
trislasis
09.02.2014 | 15:31 | Beğeni: 0 #6
ya ben şunu anlamıyorum. bu adamlar oyunu ne için yapıyor. keyif içim mi. tabi ki para kazanacaklar bu nedenle ayıplamamak lazım. ama en azından kazanırken de keyif versinler. bütün insanlar da bunu istiyor. rosta yaptılar yaptılar. yapamadılar ben de dahil bir sürü oyuncu kaybederler. bu da para kaybetmek demek. bence artık bunun da farkına varmışlardır.

Şunu anlamak gerek, ben burada Blizzard'ı para kazandığı için eleştirmiyorum, aslına
bakarsanız, yapabildiği kadar çok para kazanmalıdır zaten...

Bununla birlikte, bir şirket aynı zamanda hem para kazanıp hem de kaliteli ürün ve servisler sağlayabilir. Diablo3 mevcut durumu itibariyle (ve muhtemelen RoS sonrasında) bile bildiğiniz şakanın da ötesinde...Ya D3 tasarımcıları bu işten hiç anlamıyorlar ya da yönetimden birileri tasarımcıların Diablo3'ü bir şaheser konumuna getirmesini engelliyor, çünkü bu durum pek çok WOW ücretli üyesini oyundan uzaklaştırabilir, bu da işlerine gelmez.

Activision daha yeni 2013 4ncü çeyrek kazanımlarını açıkladı ve WOW üyelik rakamları daha önceki dönemler baz alındığında yine azalma trendinde. Fakat, halen 7.8 milyon aktif üyesi ile WOW, eğer aylık üyelik ücretinin yaklaşık 15 Amerikan Doları  olduğu düşünüldüğünde aylık toplam geliri 117 milyon dolar civarındadır, işte sadede de geldik zaten.

Kendimi tekrarlamak gerekirse Blizz'in, WoW üyelerinin sanal Kavimler Göçü'nü hızlandıracak potansiyelde sağlam içeriği olan destansı bir ARPG oyunu geliştirmesi kadar aptalca davranmasının yaşadığımız bu Dünya'da herhangi bir yolu olamaz.
Ve buda beni en fazla hayal kırıklığına uğratan şeyi tetikliyor.

Eminim Blizz Diablo 4 ve Diablo 5 ve Diablo 6 yapacaktır (COD serisi oynayan kimse var mı?) fakat bu Diablo serisine, markasına ve hardcore hayranlarına bir hakarettir.

Şu anki durumu şu şekilde görüyorum;

- Eğer esasi RoS satışları hedeflenen satış değerlerine eşit ya da daha fazla olursa, sonrasında Blizz oyunu çok iyi yapmama ve oyunu bütünüyle öldürmeme arasındaki ince çizgide yürümeye devam edecektir. Bu arada tabiki oyundaki kaynaklarının bir kısmınıysa diğer başka departmanlara aktaracaktır. Örneğin: Heartstone.

- Eğer RoS satışları hedeflenen satış değerlerinin altında veya önemli derecede altındaysa, bu durumda Blizz yönetimi 1) ya önemli bir kısım D3 kaynaklarını başka bir bölüme aktarır bu da daha seyrek yamalar göreceğiz demektir. 2) ya da yakın gelecekte çok iyi bazı özellikleri barındıran başka bir ek paket çıkaracaklardır ve bu da oyundaki temel sorunları giderici (rasgele haritalar, eşya parametrelerinin tekrar düzenlenmesi gibi) özelliklerden oluşacaktır.

Burada önemli olan ve fark yaratan şey ise, oyuncuların sadece bazı büyük rakamlar ve bazı önemsiz özellikler eklenerek oluşturulan RoS ile mutlu olup olmayacağıdır, sonrasında Blizz'i tek ilgilendiren şey, iyi olan şeyleri çıkarıp sonra oyunu kurtarmak gerektiğinde tekrar yerine koymak olacaktır...


Akreq
akreq#2668
09.02.2014 | 18:21 | Beğeni: -2 #7
D3 bir balondu ve patladı artık bu tarz muhabbetler artık hakikaten baydı.
Şahsi fikrim d3 ün çıkış zamanının wow un oyuncu potansiyelinin en çok düşüş yaşadığı zamanlarda çıkmış ve ordan kopan oyuncuları buraya çekme politikası olduğunu görüyorum.
Günümüz oyuncu profili bu tarz tek düze oyunların artık oynanabilirliğinin çok ciddi rağbet görmediği zaman dilimindeyiz,piyasada o kadar mmo tarzı oyun varki d3 10 la çarpıp 5 e böler,ama ben ve benim gibiler d serisi gibi oyunlardan vazgeçmez yani singl player oyunlardan işte sıkıntının en büyüğü de burda ros paketi gelsin online zorunluluğu kalksın oyunda eminim şu anki oynayanı 2 ye katlar.
Hatırlamıyorum hangi konuydu Sirinelli arkadaşın bir isteği vardı ( her hangi bir kasayı açtığımda ordan bana düşecek olan item beni heyecanlandırmalı çikulatamı,bademli şekermi ne düşecek ) diye aynen katılmıştım bu yorumuna eğer bu heyecan yakalanmaz ise d3  bu haliyle hangi paket hangi yama gelirse gelsin tırt.
Pfff..hakikaten sıkıldım artık bu muhabbetlerden..

jobulani
jobulani#2341
jobujobulani
09.02.2014 | 19:05 | Beğeni: -3 #8

vedat111
TheZalim#2630
09.02.2014 | 19:16 | Beğeni: 0 #9
anlıyorum da tek dertleri para olsaydı ilk olarak ah yi kapatmazlardı. yeni paket yeni itemler demek bu da yeni piyasa. aynı şekilde daha önce de dediğim gibi 2.2 patchi getirirler ve ah kapanıncaya kadar yeni itemlerden gene malı götürebilirlerdi ama bunu da yapmadılar. ha wow oyuncu kaybetmesin diye oyunun üzerinde fazla durmama alternatifi mantıklı. ama bence onlar oyunu daha kötüleştirmekten çok oyuna adam gibi bir pvp getirmeyerek bu işi başarıyorlar. halbu ki en basitinden age of conandaki gibi bir 4*4 bayrak haritası pvp atsalar (ki clan olayı getirilmişken harika bir sistem olurdu) inanın bu oyunu bırakanların %80 sırf onu oynamak için bırakmazdı. çünkü güzel bir pvp rezil grafiklerle bile hayranlıkla oynanır. bunun en güzel örneğini de knigt online göstermiştir.

EVEAN
09.02.2014 | 20:50 | Beğeni: 0 #10
Yazı için teşekkürler… Ellerine sağlık.
Benim aklıma da bazı sorular geliyor mesela Diablo 3 gerçekten de türün müdavimlerinin tam anlamıyla beğeneceği şekilde yapılsaydı da bir ek paket yapılması planlanmaz mıydı? Her halükarda oyuncular bir ek pakete sıcak bakmazlar mıydı?
Diablo&Hellfire Diablo2&LoD ve Diablo3&RoS gibi…

Diablo 3 oyunseverlerin istediği gibi olsaydı ve şu anki haliyle aylık ödemesi olmadan wow oyuncularına ne kadar hitap ederdi acaba? Sonuç olarak türleri tamamen farklı iki oyundan bahsediyoruz.

Bir de şöyle bakılabilir olaya Diablo 3 aylık ödemeli bir oyun olarak 2004 ten beri oynanıyor olsaydı ve 2012 mayısında wow vanilla haliyle ve aylık ödemesi olmadan raflardaki yerini alsaydı wowa gelecek olan ek paketler  daha iyi ya da kötü yapılmadan sadece diablo 3 oyuncularının kitlesel oyun içi göçlerini engellemek için mi yapılacaktı?

Ya da gerçekten tam anlamı ile olmuş bir oyun olarak çıksaydı Diablo 3( ki yine de herkesi memnun etmeleri mümkün değildi örnek wow vanilla dönemleri ve tüm ek paketler en çok da pandaria ile görülen durum)  ve Blizz. oyunculara aylık ödeme koşulunu getirseydi ki yapılabilirdi aslında… O zaman wow dan diablo evrenine geçen toplam oyuncu sayısı tamamen wowa nalları diktirir miydi?
Sonuçta her iki oyuna da para verecek ya da sadece türe olan bağlılığından seçim yapacak oyuncular illaki olacaktı…

Bir de arpg bir oyuncu kitlesi teknik olarak mmorpg oyuncu kitlesinin isteklerinden daha azıyla yetinebilir mi?
Çünkü olay birinde gerçek bir evren yaratmakken, yaşayan bir sanal hayat bile denebilir bence diğerinde sadece hack’n slash temelinde olabilecek en az rpg öğesi ve en çok aksiyon artı hız ile birleşmiş bir farm oyunudur. Bu bir oyunu diğerinden üstün ya da aşağıda yapmaz çünkü türleri tamamen farklı iki oyun sonuçta bunlar… Kısacası birbirlerinin oyuncularını ne kadar etkileyebilirlerdi? En fazla olacak olan wow oynayan milyonların baymaları neticesinde ve meraktan (12 yıllık bekleyiş falan filan efsane oyun muhabbetleri)  diabloya şöyle bir bakmaları ve pöfff yapıp wow a dönmeleri miydi sadece? 

Konuyla ilgili değil ; ama işin ilginç tarafı diablonun nedense enteresan bir şekilde farklı türlerle kıyaslanıyor olması ve bazı tiplerin knight bile bundan iyidir git sims oyna world of tanks oyna yok starcraft oyna LoL bundan iyi dota2 at arada daha iyi muhabetlerine girebilmeleridir.

İsterdim ki torclight 2, path of exile, van helsing vb. oyunlarla gerçekten karşılaştırılsın... ( Bu arada buradaki konuyla ilgisi yok farklı mecralardaki muhabbetlerden bahsediyorum.)

Sonuç olarak yazıya emeği geçen arkadaşıma çok teşekkür ederim…Bizlere farklı bir bakış açısı kattığı için.
Diablo 3 geçmişin izlerini iyi yansıtamamış ve eksik bir oyun olarak karşımıza çıktı ne yazık ki... Umarım daha iyi bir arpg tecrübesi yaşatır ilerleyen günlerde.
Herkese saygılar iyi forumlar…

Diabolus
diabolus#2266
09.02.2014 | 23:32 | Beğeni: 0 #11
Geçenlerde açılan CE paketi konusunda da yazdığım gibi bende Ros'dan beklediğimi alamayacağımı bile bile gidip Ros'u satın aldım. Satın alarak ben gerçek bir Diablo oyuncusu mu oluyorum ? elbetteki hayır. Senin daha önceki yazılarından da bildiğim gibi sende çok sıkı bir Diablo fanatiğisin ama artık Blizzard'ın bu duyarsızlığından bir çok insan gibi bıkmış durumdasın ve Ros paketi almayarak bir tepki yaratmak istiyorsun. Yazında bahsettiğin 4.8 milyon Ros satışı zaten hayal gibi bir şey ama eminim senin gibi düşünen o yedi arkadaşınla beraber sekiz kişiden çok daha fazlası aynı düşüncededir ve bu zaten hayal olan satış tutarı epey zarar görecektir. Bence 1 milyon bile satamaycaklar.

Yazın gerçekten çok önemli bilgiler içeriyor ve ne yazık ki içimizi şu bakımdan karartıyor. Daha iyi bir Diablo isteyen biz Diablo sevenlerin umutlarını tamamen ortadan kaldırıyor.

Heartstone oyununun altında zaten başka firmaların olduğu da belliydi. Neden StarCraft yada Diablo dünyasını kullanmadılar. WOW ile daha büyük bir hayran kitlesine sahip olan WOW karakterleri onlar için bulunmaz bir şeydi ve dediğin gibi sonrasında bunda StarCtaft ve Diablo karakterinin olduğu ayrı oyunlar yada komple bir oyunda yaratabilirler ama şuda bir gerçek daha Beta aşamasında kart paketleri ve Arena giriş ücretleri ile çatır çatır para kazanmaya başladılar bile. Bu oyunun da şuan bedava olacağı söyleniyor ama WOW gibi aylık ücretle oynanabilir duruma gelecektir ve bu oyunun da epey bir ekmeğini yiyeceklerdir.

Sonrasında Dota ve Leauge of Legends gibi oyunların hakim olduğu ve  MOBA denilen (Multi-player Online Battle Arena) tür ile yarışmak için bildiğiniz gibi Hereos of the Strom oyununu geliştirmeye başladılar ki bu oyunda Wow, StarCraft ve Diablo karakterlerinin hepsini birden tek bir oyununun içine dahil etmesini izleyeceğiz. Üç silaşörlerinin tümünü birden öne sürülüyor olması bu rekabetten ne kadar çok öne çıkmak istediklerinin de bir kanıtı.

Aslında sözün özü Heroes of the Strom geliştirme aşamasındayken, Hearthstone ile bekledikleri ilgiyi bulmuşken ve WOW satışları düşsede hala yüksek bir oyuncu kitlesine sahipken WOW'u daha da güncel tutmaya çalışıp yeni eklenti paketleri getirmeye çalışacaklar ve boşta kalan zamanlarını da Diablo'yu geliştirmekle uğraşacaklar. Para trendi nereye doğru çekerse onları onlarda oraya gidecekler.

Tenhadainler
Tenhadainler#1898
Tenhadainler
10.02.2014 | 10:41 | Beğeni: +1 #12
iyi de şöyle bir şey var. tamam iyi düşünmüşsün hoş düşünmüşsün ama biraz komplo teorisi olmuş düşüncelerin.

öncelikle wow'u çıkartan, diablo'yu çıkartan veya heartstone'u çıkartan farklı farklı ekipler. yani bir adam hem wow'a hem diabloya gelip kod yazmaz.

böyle olunca da gidip diablo takımına ''beyler diabloyu dandik yapıyoruz millet wow'a dönsün'' denilmez. her proje kendi içinde başarı bekler. sonuçta diablo projesinde de çalışan adamların performansları var. her be kadar ben göstermelik olduğunu düşünsem de bir jay wilson olayı var. her ne kadar dışarıdan sanki ''adamı kovdular'' gibi gözükse de alakası bile yok, adam hala blizzardda ve blizzarddın üst kademeleri kendisine çok güveniyor.

yani diablo projesinde çalışan adam da kendi performansını en iyi şekilde oyunun başarısıyla gösterecek. bir diablo projesi çalışanı ''abi bak wow'a adam döndürdük'' derse gitsin facebook'a app yazsın daha iyi.

diablo iyi olur mu? olur. çok zor değil. diablonun aylık server ücreti olmamasını ''wow'a dönsünler'' diye bağlamak anlamsız. starcraft2'de de server ücreti yok bildiğim kadarıyla (sc2 oyuncusu değilim). o zaman blizzard çıkardığı bütün oyunları aylık server ücretli wow'a döndürmek için çıkaracak gibi fikir çıkıyor ortaya.

diablo neden bu kadar tepki çekti onu düşünmek lazım. bunun sebebi rmah. oyuncu yani kullanıcı açısından bu çok kötü olabilir çünkü günlerce farm yapıp çöp item düşüren bir oyuncu rmah'a bağlı kalabilir. ama işe blizzard yönünden bakmak lazım. rmah'la adamlar komisyon olayından baya para kaldırdılar. 100 euroluk bir satısta 16 euro blizzard'a kaldı. ben ilk zamanlar aşağı yukarı 200 tl para kazandım ve daha sonra bıraktım. ama sürekli bir pazar vardı ve blizzard sürekli o pazardan komisyon kazandı. hem de rmah'ı yazdıktan sonra hiçbir ekstra masrafa katlanmadan bu paraları kazandı. zaten bu yüzden jay wilson'ın şirket için başarılı olduğunu düşünüyorum. bu şekilde proje yöneticilerinin performansı değerlendirilirken sağda solda forumlarda jay hakkında yazılanlara bakmazlar, şirkete ne kadar para kazandırmış, oyun ne kadar kar etmiş ona bakarlar.

diablo benim bildiğim toplam 16 milyon, geçenlerde de nerede okudum hatırlamıyorum ama bliz'in açıklamasına göre 15 milyon satmış oyun. tamam bu 15 milyonun 14 milyonu zaten eski oyuncudur ne olsa alacaktır ama sonuçta jay'i değerlendirirken yazdığı oyun 15 milyon sattı diye değerlendirecekler. aynı şekilde şu an josh'u da ros satışlarıyla değerlendirecekler.

bu kadar şey yazdım, bu kadar konuştuk ettik bu oyunla ilgili ama ''bu oyunun kötü olmasının sebebi oyuncuları wow'a döndürmek'' demek söylenecek en son şey.

şu da unutulmasın. wow zaten müthiş bir satış başarısı olan bir oyun. yani öyle diablo'dan dönecek adamlara ihtiyacı olmayan milyonlarca oyuncusu olan bir oyun.

Tenhadainler
Tenhadainler#1898
Tenhadainler
10.02.2014 | 11:44 | Beğeni: +2 #13
ek olarak şu 2 noktayı da belirtmek lazım.

birincisi wow ve diablo oynanış olarak farklı tarzlar. yani her diablo oyuncusu wow'u sevecek, her wow oyuncusu diablo'ya hasta olacak diye bir şey yok. ben diablo'nun oynanış tarzını çok beğendiğim halde wow gibi adamı arkadan gören, wasd tuşlarıyla adamı ilerleten oyunları sevmiyorum. yıllardır diablo oynarım wow'a hiç başlamadım bile bu yüzden.

ikincisi de kemik tayfa dediğimiz yani belki çocukluğunda diablo 2 oynayan adamların memnuniyetsizliği. ben diablo 2 oynarken 17 yaşındaydım. diablo3 çıktığında 29 yaşındaydım. 17 yaşında çocuğun oyun beklentisiyle 30'lu yaşlarda bir adamın oyun beklentisi aynı olamaz. biz hepimiz o 17 yaşında hallerimize özenerek diablo3'ü bekledik. ve hala 13-14 yıl önceki dinamikleri düşünerek hareket ediyoruz. hayır ne biz 17 yaşındayız ne de oyun dinamikleri 14 yıl öncesi gibi değil.

Sayfa: 1 2 3 ... 6   Yukarı git

Davranış İhlalleri, Forum Kuralları ve Bilgi;

Ziyaretci olarak ileti gönderemezsiniz.

Forum Kuralları